וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלי שירותים, בלי מטבח – ובקור": הרופא שמתגורר בחניה באשקלון

2.11.2016 / 12:20

אחרי שנים של עבודה בבתי החולים בישראל, מצא את עצמו ד"ר פליישמן מתקשה להסתפק בקצבת הביטוח הלאומי ועבר לחניון של בניין עם תחילת החורף. "אלה העובדות", הוא מודה בייאוש. קבוצת צעירים סירבה להשלים עם מצבו – והדליקה אור בקצה המנהרה

צילום: שי מכלוף, עריכה: ורד לידני

העוברים והשבים ברחוב בר כוכבא באשקלון נתקלים בחודש האחרון במחזה מוזר: באחת מחניות הבניינים יושב אדם מבוגר, מוקף בכל מיטלטליו – מזוודות, חפצים אישיים, ארוניות ותמונות. מדובר בד"ר דניאל אדוארדו פליישמן, שעלה לישראל מארגנטינה בשנת 1988, היה רופא בכמה בתי חולים ובבית הסוהר באשקלון, יצא לפנסיה – ועם תחילתו של החורף עבר להתגורר בחניה מאחר שקצבת הביטוח הלאומי לא הספיקה לתשלום שכר הדירה שלו.

"קר פה, אין שירותים – אין שום דבר", סיפר ד"ר פליישמן בגילוי לב לוואלה! NEWS. "אני הולך לשירותים למעלה, בקפיטריה. מקלחת אני עושה פה, מנהל הבניין נותן לי. הכסף שאני מקבל מביטוח לאומי הולך צ'יק צ'ק - אין לי איפה לבשל וזה יקר לאכול בחוץ, ואלה העובדות. היום גנבו לי בתחנת הרכבת באשדוד את הטלפון".

עוד בוואלה! NEWS:
תושב בית שמש נעצר בחשד שסימם את בתו ואנס אותה במשך שנים
פועל מתבצר על מנוף בבית שמש ומאיים להתאבד
"השפלה וזלזול": משרד הפנים סירב לרשום תינוק - כי אביו טרנסג'נדר

ד"ר דניאל אדוארדו פליישמן, פונה מביתו שבאשקלון. נובמבר 2016. שי מכלוף
"מוכר לשכנים לטובה - ופתאום ביום בהיר מצא את עצמו ברחוב". ד"ר פליישמן בחניון/שי מכלוף
" עירבנו את הרשויות, אף אחד לא קם ועוזר. זה עצוב. אנחנו מפחדים למצוא פה גופה בבוקר"

לדבריו, כבר בתחילת אוקטובר הוא נאלץ לחפש פתרונות בזק לקורת גג. "נתנו לי בינתיים לגור פה. אחר כך יצאתי לגור בדיור מוגן במושב ולא הסתדרתי שם. אני לא מתאים לדיור מוגן. ועכשיו אני פה, מה לעשות", אמר ד"ר פליישמן.

שולמית יחזקאל, חברת ועד הבית בבניין שבחניה שלו מתגורר ד"ר פליישמן, סיפרה שמכריו מודאגים. "האיש הזה מוכר מאוד לטובה. הוא גר בבניין בדירה שכורה במשך ארבע-חמש שנים, ופתאום ביום בהיר אחד, אני לא יודעת מה קרה, מצא את עצמו ברחוב", סיפרה. "הוא נאלץ לבוא לפה. נתנו לו מחסה חודש, ניסינו לעזור. אנחנו מודאגים ומבקשים עזרה: תצילו את האדם הזה, שמישהו יבוא, יציל אותו. עירבנו את הרווחה, רשויות, אף אחד לא קם ועוזר. זה עצוב. אנחנו מפחדים למצוא פה גופה בבוקר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ד"ר דניאל אדוארדו פליישמן, פונה מביתו שבאשקלון. נובמבר 2016. שי מכלוף
"הכסף שאני מקבל מביטוח לאומי הולך צ'יק צ'ק - אין לי איפה לבשל". ד"ר פליישמן/שי מכלוף

אתמול קיבל היום של ד"ר פליישמן תפנית חדה, עם פרסום פוסט על אודותיו בקבוצת פייסבוק של תושבי אשקלון. הפרסום הביא אליו את נתנאל מכלוף, מתווך צעיר תושב העיר שהחליט לקחת את הסיפור לידיו ולנסות למצוא פתרון.

"ראיתי את המקרה בפייסבוק. ישבתי עם חברים במסעדה והחלטנו שמשלמים לו את השכירות בשנה הראשונה, להכניס אותו, עוד היום, שתהיה לו קורת גג", אמר. "לא מחכים לרווחה, פשוט באים ועושים את זה ודואגים לאדם שהוא בגיל של סבא שלי. זה עצוב מאוד. שבן אדם זרוק בחניון. השגתי לו מפתח לדירה ברחוב העוגן, בעל הדירה הוא בחור נהדר בשם אבי, ללא צ'קים וללא ערבים. שלפחות יהיה לו למשך שנה מקום מגורים עד שיעזרו לו".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "מדובר בתושב העיר בן 66, תושב חוזר ורופא במקצועו, שלא עבד בצורה מסודרת וכיום מתקיים מקצבת נכות בלבד. לדבריו, הוא התגורר עד לפני כחודשיים במסגרת מוגנת, אך סולק משם בשל בעיות הסתגלות. בעקבות פרסום הפוסט אתמול ניסינו לאתרו כל הערב, ללא הצלחה. היום שוחחנו עם מפרסם הפוסט שאף הגיע עמו לשיחה באגף. לדבריו, הוא יעבור להתגורר ביחידת דיור בעיר, בתיווך של מתווך שהביע עניין במצבו. נמשיך לעמוד בקשר עמו, לשם בירור זכויותיו ודאגה לצרכיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully