וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועל מתבצר על מנוף בבית שמש ומאיים להתאבד

2.11.2016 / 11:30

שני עובדים עמדו על המנוף בשכונת רמת בית שמש ואיימו לקפוץ אל מותם, מאחר שלטענתם לא קיבלו שכר כמה חודשים. המשטרה הצליחה לשכנע אחד מהם לרדת, ומנהלת מו"מ עם השני. בעל אתר הבנייה: "השניים פוטרו בשל חריגה בטיחותית"

עריכה: יאיר דניאל

שני עובדים זרים התבצרו היום (רביעי) על מנוף באתר בנייה בשכונת רמת בית שמש שבבית שמש, ואיימו לקפוץ אל מותם. זאת, מאחר שלטענתם הקבלן לא שילם את שכרם זה כמה חודשים. צוותי משא ומתן של המשטרה הגיעו למקום, והצליחו לגרום לאחד העובדים לרדת. בשלב זה פועלים הצוותים לשכנע את העובד השני לרדת מהמנוף. צוותי מד"א הגיעו גם הם לזירה.

בסרטון שצולם במקום ניתן לראות את אחד העובדים עומד על זרוע המנוף, בעוד השני מטפס לקצה העליון שלו. השניים אינם לובשים רתמה או כל אמצעי בטחיות אחר.

עוד בוואלה! NEWS:
הצעת החוק שתאפשר לישראלים בחו"ל להצביע בבחירות חוזרת לכנסת
תושב בית שמש נעצר בחשד שסימם את בתו ואנס אותה במשך שנים
תיעוד: סין חשפה מטוס חמקן חדיש מתוצרתה

עובדים זרים מתבצרים על עגורן צריח באתר בנייה "רמת בית שמש", בית שמש. נובמבר 2016. ספק 500
אחד העובדים על זרוע המנוף, היום/ספק 500

רובין לנדסמן, הבעלים של אתר הבנייה שבו מתבצרים השניים, אמר כי העובדים פוטרו בשל חריגה בטיחותית, ורק לאחת מכן טענו כי לא קיבלו את משכורותיהם. "מדובר בקבוצת סינים שאחת מהן עשתה חריגה בטיחותית. ביקשנו לסלק אותם מהאתר, והם טוענים שהקבלן שמעסיק אותם חייב להם כסף. אנחנו לא מעסיקים אותם באופן ישיר ולנו אין קשר עם העובדים עצמם".

ראובן בן שמעון, פעיל חברתי ומייסד הפורום למניעת תאונות, מסר בתגובה כי "תופעת הלנת השכר והעסקה בתנאי עבדות ידועה לכולם. אותם עובדים שקופים הם עובדים מוחלשים שקל מאוד לנצל אותם ולפגוע בזכויות שלהם, על מנת לשלשל כמה שקלים לכיס של הקבלן. בן שמעון אמר כי במהלך עבודתו באתרי בנייה שונים הוא נחשף לכמה מקרים שבהם התבצרו עובדים על מנוף. "המהלך מוצדק מבחינתי בגלל העסקה פוגענית של אותם קבלנים", ציין.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עובדים זרים מתבצרים על עגורן צריח באתר בנייה "רמת בית שמש", בית שמש. נובמבר 2016. ספק 500
העובדים מאיימים לקפוץ. בית שמש, היום/ספק 500

מארגון "קו לעובד", הפועלת להגנה על זכויות העובדים בארץ, מסרה: "העובדים שעלו על המנוף הבוקר מסמלים את מאבק כל העובדים ששכרם מולן, ובשנים האחרונות חוזרים ונשנים אירועים מסוג זה. חוסר האכיפה של רשויות החוק את הנושא הוא שגורם לזילות התופעה ולהפיכתה לשכיחה. לפני כשבוע נתבשרנו על כניסתן הצפויה של שש חברות זרות לענף הבניין, ועימן עוד 6,000 מהגרי עבודה נוספים 'מטעמן'. על רשויות האכיפה מוטלת האחריות להבטחת זכויותיהם ושלומם של העובדים, אך נראה שמדיניות עצימת העיניים לניצול ממשיכה כסדרה והעובדים יופקרו לבדם בשטח, לטיפוס על מנופים".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully