וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר בארה"ב, נתניהו שוחח עם פוטין | כותרות השבת

עשרות אתרים פופולריים, בהם טוויטר, לא היו זמינים בשל שתי מתקפות האקרים. נשיא רוסיה וראש הממשלה דנו בהמשך שיתוף הפעולה בין המדינות. דאעש העלה באש מפעל כימי ועשן רעיל התפזר באזור מוסול. אלו כותרות סוף השבוע

בצל היחלשות התיאום הביטחוני בסוריה: נתניהו שוחח עם פוטין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שוחח בטלפון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובירך אותו לרגל יום הולדתו ה-67 וחג הסוכות – כך נמסר אמש (שישי) מהקרמלין. השיחה התקיימה בצל דעיכת התיאום בין המדינות בקשר לנעשה בסוריה. בהודעה נמסר כי שני המנהיגים החליפו ברכות לכבוד יום השנה ה-25 לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין רוסיה וישראל, שחל ב-18 באוקטובר, והדגישו את רצונם בהמשך פיתוח שיתוף הפעולה. עוד נמסר כי השניים דנו גם בנושאים בינלאומיים ואזוריים דחופים.

לרגל יום השנה לחידוש היחסים הדיפלומטיים פרסמה שגרירות רוסיה בישראל הודעה שבה נמסר כי ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב, צפוי לבקר בישראל בחודש הבא. "הביקור מתוכנן ל-10 בנובמבר ובמהלכו ידונו בפירוט על דרכים לחיזוק שיתוף הפעולה הקיים בתחומים שונים עם דגש על כלכלה, ונושאים הומניטריים וגם על זירות אפשרויות אחרות של עבודה משותפת", נכתב בהודעה.

הגישה לעשרות אתרים פופולריים נחסמה עקב מתקפה על ספקית אינטרנט

עשרות אתרים פופולריים, בהם טוויטר, ספוטיפיי, Reddit, סאונד-קלאוד ורבים אחרים, לא היו זמינים אמש בעקבות שתי מתקפות האקרים על ספקית שירותי ה-DNS האמריקנית Dyn. האתרים הפופולריים משתמשים בשירותיה של Dyn כדי להקל על הגעת גולשים אליהם, ולכן הפגיעה בה גרמה לכך שהאתרים לא היו זמינים. אתרים נוספים שנפגעו מהמתקפה הם פייפאל, פינטרסט וטאמבלר, כמו גם כמה חברות כבלים ששירותיהן הופרעו.

לא ברור מי עומד מאחורי המתקפות, שהראשונה שבהן התרחשה בארצות הברית והשפיעה בעיקר על אזור החוף המזרחי. המשרד לביטחון הפנים בארצות הברית הודיע כי יבחן את "כל הכיוונים האפשריים" למתקפה על תשתיות Dyn, כמו גם את האפשרות שמדובר במתקפת סייבר. בחקירה צפויה להשתתף גם הבולשת הפדרלית (FBI). מומחה סייבר: "מתקפת סייבר אחת באמצעים לא מורכבים - יכולה לגרום נזק אדיר".

דאעש פוצץ מפעל גופרית - ועשן רעיל מתפזר באזור מוסול

חיילים בצבא ארצות הברית החלו היום ללבוש מסיכות אב"כ בעקבות גז רעיל העולה ממפעל גופרית שהצית דאעש מדרום למוסול. גורמים רפואיים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי כמעט אלף איש טופלו עד כה בשל בעיות נשימה שנגרמו כתוצאה מהגזעים הרעילים.

שריפת המפעל התרחשה אתמול, בעיירה קיארה שמדרום למוסול. העשן המסוכן התקדם דרומה, לכיוון בסיס אווירי הנמצא באזור ושממנו יוצאים מטוסי הקואליציה האמריקנית.

בשדה הקרב, הכוחות העיראקיים נכנסו לעיירה קרקוש, שנמצאת 32 ק"מ מדרום למוסול. העיירה הנוצרית הגדולה ביותר במדינה בטרם פרצה המלחמה נותרה ברובה נטושה, אולם לוחמי דאעש הטמינו בה מוקשים רבים כדי להצר את התקדמות הכוחות.

לפני שמחת תורה: 200 אלף יצאו לשמורות הטבע בארץ

לקראת סיום חול המועד סוכות, כ-200 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי בארץ. רבים הגיעו לגן הלאומי בקיסריה ובמעין חרוד, ולשמורות הטבע אלמוגים, עין גדי, נחל עמוד ויהודיה. עומסים נרשמו גם בגן לאומי נחל אלכסנדר ובשמורות הטבע נחל כזיב, עין מבוע וחורבת מדרס. כמו כן, אלפים לנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים.

רבים מהמטיילים הגיעו גם לגן הלאומי פלמחים, שם התקיימה תחרות פיסול בחול בנושא בריאת העולם. כמו כן, פקחי הרשות שחררו בשטח שני עופות דורסים מסוג איות צרעים, שנאספו ממרכז הארץ. השניים טופלו בבית החולים לחיות בר בחודש האחרון, ושוחררו לטבע בסיום תחרות הפיסול.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מצרים: בית משפט אישר 20 שנות מאסר על מורסי

בית משפט במצרים אישר היום את 20 שנות המאסר שהוטלו על הנשיא לשעבר מוחמד מורסי – כך מסרו גורמים במערכת המשפט. זאת אחת מהפרשות הרבות שבהן הורשע איש "האחים המוסלמים" לשעבר, שהודח בהפיכה צבאית ביולי 2013. בית המשפט דחה את הערעור של מורסי, שנידון גם בתיק אחר לעונש מוות, והוא הורשע בהרג מפגינים במהלך המחאה נגדו ב-2012.

מורסי, הנשיא הראשון במצרים שנבחר בבחירות דמוקרטיות, הורשע בשורת עבירות אחרות, הכוללות הדלפת סודות לקטאר, קשירת קשר עם חמאס לערעור השלטון במדינה וארגון בריחה המונית מהכלא ב-2011, במהלך ההתקוממות נגד הנשיא חוסני מובארק.

בסוף השבוע: בתי בושת ומרכזי הימורים בקריות נסגרו בידי המשטרה

משטרת ישראל פעלה במהלך סוף השבוע לסגירתם של כמה דירות ומועדונים בקריות ששימשו כמרכזי הימורים בלתי חוקיים וסיפקו שירותי מין. בקריית חיים נסגרה דירה ברחוב הראשונים עקב תלונות מצד שכנים שטענו כי ניתנים בה שירותי מין. ברחוב חנה סנש שבקריית מוצקין נסגרה דירה נוספת. שתי הדירות נסגרו לאחר פתיחת חקירה בנושא, שבמסגרתה עוכבו שתי חשודות בשנות ה-20 לחייהן.

במקביל, באזור התעשייה בקריית אתא נסגר מבנה שעל פי החשד פעל כאתר הימורים וגם בו סופקו שירותי מין. במקום נמצאו מהמרים רבים וכן ממצאים וראיות המעידים על פעילותו. בנוסף, נעצר חשוד כמפעיל המקום, תושב קריית אתא בשנות ה-40 לחייו, שהועבר לחקירה. צו סגירה הוצא גם נגד מקום ברחוב מושלי שבצ'ק פוסט (מחלף הקריות) לאחר שנמצאו בו מהמרים, ומפעילו, שניסה להימלט, נתפס על ידי המשטרה/

יו"ר הקואליציה: "אפעל לשלילת אזרחותו של מנכ"ל בצלם"

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, הודיע כי הוא בוחן משפטית את האפשרות לשלילת אזרחותו של מנכ"ל ארגון "בצלם", חגי אל-עד.

בריאיון לתכנית "מה אתם אומרים", ששודרה אמש בערוץ 2, אמר ביטן כי נאומו של אל-עד במועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר, שבו קרא למדינות החברות במועצה "לפעול לסיום הכיבוש בגדה המערבית", הוא "בגדר הפרת אמונים בוטה של אזרח ישראלי כלפי המדינה, וככזה, ראוי לו שימצא אזרחות אחרת".

הפסקת האש בחאלב הוארכה; האו"ם יחקור פשעי מלחמה בתקיפות על העיר

לאחר שעצרה את הפצצותיה באזור חאלב שבצפון סוריה כדי לאפשר לאזרחים ולמורדים להימלט מהעיר, הודיעה אמש רוסיה כי ההפוגה בעיר תוארך עד היום בשעה 19:00 (שעון מקומי).

חרף ההפוגה, המכונה בפי הרוסים "הפסקת אש הומניטרית", העימותים באזור נמשכים, ומועצת זכויות האדם של האו"ם הודיעה כי תפתח בחקירה עצמאית ומיוחדת שתבדוק אם בוצעו בעיר הנצורה פשעי מלחמה.

גבר בן 65 טבע למוות בגליל התחתון; פעוטה נפצעה קשה בנחל ערוגות

תושב קריית עקרון בן 65 טבע למוות אמש בשמורת גן השלושה המכונה גם הסחנה, במועצה האזורית עמק המעיינות שלמרגלות הגלבוע. כמו כן, פעוטה בת שנתיים נפצעה באורח קשה בנפילה ממצוק בנחל ערוגות שבאזור ים המלח.

הגבר שטבע נמשה מהמים ללא הכרה וצוות מד"א שהגיע למקום החל במאמצים להחייאתו, אך נאלץ לקבוע את מותו. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירת נסיבות התקרית. כמה שעות לאחר מכן, נפלה הפעוטה ככל הנראה מגובה חמישה מטרים בנחל ערוגות. מתנדבי יחידת החילוץ עין גדי פעלו לחילוצה באמצעות מסוק שהוזעק למקום, והיא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

האו"ם: צבא אסד השתמש בנשק כימי לפחות שלוש פעמים

ועדת החקירה של האו"ם מאשרת: צבא סוריה השתמש בנשק כימי בסוריה לפחות שלוש פעמים משנת 2014. על פי דוח הוועדה שהוגש אמש למועצת הביטחון הגיעו החוקרים למסקנה כי קיים "מידע מספק" המצביע על כך שמסוקים של צבא סוריה הטילו פצצה הנושאת חומר רעיל בעיירה קמינאס שבמחוז אידליב במרץ 2015.

זאת, לאחר שפרסמה הוועדה באוגוסט האחרון דוח לפיו השתמש המשטר הסורי בנשק כימי לפחות פעמיים – בכפר טלמנס באפריל 2014 ובכפר סרמין במרץ 2015. בשני המקרים הללו, מטוסי חיל האוויר הסורי שחררו את החומר הרעיל מהאוויר, שככל הנראה היה גז כלור. משטר אסד הכחיש פעמים רבות את הטיעונים על שימוש בנשק כימי, אולם, לפי ועדת החקירה, המסקנות הן חד משמעיות.

בתוך דקות: שתי תאונות "פגע וברח" בידי טרקטורונים בנגב

ילד בן ארבע נפצע באורח בינוני אמש לאחר שנפגע מטרקטורון ביישוב תל שבע שבנגב. נהג הטרקטורון נמלט מהמקום לאחר האירוע, והפעוט פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. כוחות המשטרה שהגיעו לזירה פתחו בחקירה והחלו ניסיונות לאחר את הנהג הפוגע.

דקות ספורות לאחר מכן, ילדה בת שלוש נפצעה באורח בינוני בתאונת פגע וברח. הילדה נפגעה מרוכב טרקטורון ביישוב שגב שלום שבנגב. הילדה פונתה לטיפול גם היא לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע ובפעולות לזיהוי רוכב הטרקטורון.

תאונה קשה בצפון: שני הרוגים ופצוע בינוני-קשה בהתהפכות רכב

שני צעירים בני 18 נהרגו אמש בהתהפכות כלי רכב בכניסה לכפר דבורייה שבצפון. צעיר נוסף בן 18 נפצע באורח בינוני עד קשה בתאונה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לשלושה טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים העמק בעפולה, שם נקבע מותם של השניים, שנפצעו בתאונה באורח אנוש.

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי המכונית שהתהפכה נסעה במהירות מופרזת ונוסעי הרכב ככל הנראה לא היו חגורים. התאונה אירעה בכביש הכניסה לכפר. ככל הנראה, בשל המהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך, איבד הנהג שליטה והמכונית התהפכה.

טראמפ תוקף את מישל אובמה - ומצמצם פער בסקרים

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, תקף באופן נדיר את האישה הראשונה של ארצות הברית מישל אובמה בעצרת בחירות שערך הלילה בקרוליינה הצפונית. "אני רואה כמה מישל אוהבת את הילרי, אבל לא היא הייתה זו שאמרה בשנת 2008 ש'אם היא לא יכולה לדאוג לבית שלה, היא לא יכולה לדאוג לבית הלבן ולמדינה?'. איפה האמירות האלו היום? אני לא שומע אותן", אמר הלילה.

בעצרת התייחס טראמפ לנאום שנשאה אובמה במהלך הקמפיין לבחירות המקדימות למועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית בשנת 2007, שבהן התמודד בעלה, הנשיא אובמה, מול קלינטון. מהבית הלבן הכחישו בתוקף טענות כי נאומה של אובמה כוון ליחסיה של קלינטון עם בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully