וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל היחלשות התיאום הביטחוני בסוריה: נתניהו שוחח עם פוטין

22.10.2016 / 11:44

בהודעת הקרמלין נמסר כי ראש הממשלה ונשיא רוסיה החליפו ברכות לרגל יום השנה ה-25 לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות ודנו בנושאים אזוריים דחופים. בחודש הבא צפוי להגיע ראש ממשלת רוסיה לביקור בישראל

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: נתניהו נפגש עם הנשיא פוטין במוסקבה, אפריל)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שוחח בטלפון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובירך אותו לרגל יום הולדתו ה-67 וחג הסוכות – כך נמסר אמש (שישי) מהקרמלין. השיחה התקיימה בצל דעיכת התיאום בין המדינות בקשר לנעשה בסוריה. בהודעה נמסר כי שני המנהיגים החליפו ברכות לכבוד יום השנה ה-25 לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין רוסיה וישראל, שחל ב-18 באוקטובר, והדגישו את רצונם בהמשך פיתוח שיתוף הפעולה. עוד נמסר כי השניים דנו גם בנושאים בינלאומיים ואזוריים דחופים.

לרגל יום השנה לחידוש היחסים הדיפלומטיים פרסמה שגרירות רוסיה בישראל הודעה שבה נמסר כי ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב, צפוי לבקר בישראל בחודש הבא. "הביקור מתוכנן ל-10 בנובמבר ובמהלכו ידונו בפירוט על דרכים לחיזוק שיתוף הפעולה הקיים בתחומים שונים עם דגש על כלכלה, ונושאים הומניטריים וגם על זירות אפשרויות אחרות של עבודה משותפת", נכתב בהודעה.

עוד בוואלה! NEWS:
חאלב זכתה בעוד יממה של שקט - אך באו"ם כבר מוכנים לחקור פשעי מלחמה
ההפוגה בחאלב הוארכה למרות הלחימה: "קצינים רוסים נפצעו במתקפה"
נשיא הפיליפינים מתנתק מארה"ב: "זה אנחנו, סין ורוסיה נגד העולם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדמיר פוטין, מוסקבה רוסיה. 7 ביוני 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ופוטין בפגישה במוסקבה, בחודש יוני/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בחודשים האחרונים תיאמו צה"ל ורוסיה את פעולותיהם, בשל מעורבותה של רוסיה בלחימה בסוריה ובעקבות הסכמה בין נתניהו לפוטין. אלא שהתיאום, שהוכיח את עצמו בהתחלה, דעך עם הכרזת מוסקבה כי היא עומדת לצד נשיא סוריה בשאר אסד.

ההצהרה, שהגיעה לאחר שנים שבהן לא נקט הקרמלין עמדה רשמית, הייתה אמירה ברורה לגבי מטרת הצבא הרוסי באזור – להגן על משטר אסד ולהפעיל כוח במידה הדרושה. באופן ברור, ההגנה על אסד מספקת מטריית הגנה עקיפה גם לחיזבאללה, הפועל על אדמת סוריה נגד המורדים, וגם לאיראן התומכת בנשיא הסורי כלכלית וצבאית.

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לטלוויזיה דנית, 6 באוקטובר 2016. רויטרס
ההכרזה על תמיכה בו פגעה בתיאום בין ישראל לסוריה. אסד/רויטרס

במקביל, ממשיכה רוסיה לתגבר את כוחותיה באזור. שלשום מסר דיפלומט בכיר בנאט"ו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ספינות קרב רוסיות העוגנות לחופי נורבגיה נושאות מפציצים שמיועדים ככל הנראה להמשך הלחימה בחאלב. "הרוסים פרסו את כל הצי הצפוני וחלק ניכר מהצי הבלטי במשלוח הגדול ביותר מאז סוף המלחמה הקרה. לא מדובר בעגינה תמימה וידידותית", אמר הבכיר, והוסיף: "בעוד שבועיים נראה עלייה בתקיפות האוויריות כחלק מהאסטרטגיה של רוסיה להכריז על ניצחון בעיר".

הצי הצפוני הנמצא בנורבגיה כולל את נושאת המטוסים היחידה של רוסיה "אדמירל קוזנצוב", הנושאת מטוסי קרב, וכן את המשחתת מהעידן הסובייטי "פיוטר הגדול". בצי קיימות גם ספינות קרב שנועדו ללוחמה בצוללות וכן ספינות משא שנועדו לסיוע. שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו הודיע בעבר כי "אדמירל קונזצוב" תצטרף לכוח הימי מול חופי סוריה.

הצי הצפוני של חיל הים הרוסי, ובו נושאת המטוסים אדמירל קוזנצוב ושייטת פיוטר הגדול, לחופי נורבגיה. 19 באוקטובר 2016. רויטרס
נושאת המטוסים אדמירל קוזנצוב לחופי נורבגיה, שלשום/רויטרס

לפני כשבועיים עזבו שתי ספינות טילים מהצי הרוסי את בסיסן בים השחור ויצאו לים התיכון. הן הצטרפו לכלי שיט נוספים הנמצאים באזור החוף של סוריה. דובר הצי של הים השחור מסר כי הספינות מצוידות בטילי שיוט לטווח-ארוך. יום לפני כן הציבה רוסיה מערכת S-300 בבסיסה הימי בטרטוס, שבמערב סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully