וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכובים באספקת קנאביס רפואי: "המטופלים משלמים מחיר כבד"

התורים הארוכים שהשתרכו מחוץ למרכז החלוקה בתל אביב אחרי יום הכיפורים וסוכות הם רק תסמין של הבירוקרטיה המסורבלת, שמקשה על המטופלים לכל אורך השנה. אחת ממובילות מאבק המטופלים: "נוצר פער גדול בין המתווה של ליצמן למה שקורה בפועל"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: קרנית ידיד בדיון באולפן וואלה! NEWS על הגבלת קנאביס רפואי, חודש פברואר)

עשרות אנשים המתינו היום (שלישי) בכניסה למרכז החלוקה של "תיקון עולם" בתל אביב, לקבלת קנאביס רפואי. הפגרה בפעילות המרכז לאחר יום כיפור, סוף השבוע האחרון וסוכות, הביאה להצטברות תורים של מטופלים שהיו אמורים לקבל את המרשמים שלהם בשבוע שעבר. עם זאת, גורמים בענף הקנאביס הרפואי טענו כי הסיבה לתורים הארוכים היא העיכוב המתמשך בהסדרה של חלוקת קנאביס על ידי משרד הבריאות, דרך בתי מרקחת.

קרנית ידיד, מטופלת בקנאביס רפואי וממובילי מאבק המטופלים להקלה בביורוקרטיה הכרוכה בטיפול, אמרה כי "מצוקת החולים גדולה". לדבריה, "המטופלים משלמים שוב פעם מחיר כבד. אנחנו כל הזמן מחכים שמשהו יקרה וכלום לא קורה. נהפוך הוא, המצוקות רק גדלות וההתעמרות בחולים רק גדלה, וכמובן החולים נפלטים מכל מערכת אפשרית".

עוד בוואלה! NEWS:
"ד"ר קנאביס" הולך לכלא: הרופא מוולפסון הורשע שסיפק אישורים עבור שוחד
הדשא של השכן – חקלאים מעוטף עזה מבקשים לגדל קנאביס רפואי
"התנהלות ביריונית": שוטרים פרצו לדירה של מטופלת בקנאביס רפואי

תור מחוץ לחנות הקנאביס הרפואי באבן גבירול, תל אביב – "תיקון עולם" בחול המועד סוכות. ניב אהרונסון
"מחכים שמשהו יקרה". מרכז החלוקה של "תיקון עולם" בתל אביב, היום/ניב אהרונסון

לדברי ידיד, "לפני שנה וחצי ישבתי בוועדה בכנסת, שבה אמרו שקנאביס רפואי יימכר בבתי המרקחת, ורוקחים שיעברו הכשרה ימכרו. כל פעם יש הצהרות גרנדיוזיות וכלום לא קורה". היא הדגישה, בהתייחסות לדברי שר הבריאות יעקב ליצמן, כי "נוצר פה פער גדול יותר בין המתווה שליצמן מכריז עליו למה שקורה בפועל. מתעלמים מהעיוות הקשה שיש כיום כלפי החולה".

"האשמה היא לא על ספקיות הקנאביס", הבהירה ידיד, "הן הודיעו מראש. עם שאר הספקיות צריך להגיע לאברבנאל, אך במקרה הזה 'תיקון עולם' פרסמו את שעות החלוקה". הי הוסיפה: "האצבע המאשימה היא כלפי משרד הבריאות, אבל אנחנו לא יודעים מתי יכניסו את השינויים החדשים לתוקף. יש כל כך הרבה קשיים בדרך, וזה שאין מספיק מקומות חלוקה, ובטח בחג, זה רק אחד מהם.

עוד באותו נושא

"הספר הירוק": הוראות משרד הבריאות לשימוש בקנאביס רפואי

לכתבה המלאה
תור מחוץ לחנות הקנאביס הרפואי באבן גבירול, תל אביב – "תיקון עולם" בחול המועד סוכות. ניב אהרונסון
"לא מאפשרים לחברות לפתוח נקודות נוספות". מרכז החלוקה של "תיקון עולם", היום/ניב אהרונסון

גורם בענף הקנאביס הרפואי הוסיף כי "הליך ההסדרה לא תלוי בנו, ובגלל העיכובים בשנים האחרונות לא מאפשרים לחברות הגידול הקיימות לפתוח נקודות חלוקה נוספות". כך למשל "תיקון עולם", מרכז ההפצה במרשם הגדול ביותר המספק קנאביס לכ-9,000 מטופלים מחזיק בשני מרכזי חלוקה, בתל אביב ובצפת, בנוסף למערך שינוע לבתים פרטיים. "בהסדרה של משרד הבריאות, החלוקה אמורה להיות בבתי מרקחת", הסביר הגורם.

ממשרד הבריאות נמסר כי בעקבות צמצום מספר ימי העבודה בחודש האחרון בשל החגים הוצאו הנחיות למגדלי וספקי הקנאביס עוד בחודש ספטמבר בעניין "הרחבת זמן חלון הניפוק ובכלל זה הרחבת אפשרויות הניפוק וכן הקלות ואישורי חריגה בימים מן המועד המצויין ברישיון המטופל". עוד נמסר כי טענות ספיציפיות שיופנו למשרד כלפי ספקים ייבדקו לגופו של עניין.

"עניין זה שוב מוכיח כי הרפורמה אותה מקדם שר הבריאות, יעקב ליצמן, ל'מדיקליזציה' של תחום הקנאביס ובה מוצרי הקנאביס ינופקו בבתי המרקחת בלבד בדומה לתרופות, היא הדרך הנכונה גם להענקת שירות איכותי וניפוק ראוי של קנאביס", נמסר בנוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully