וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ד"ר קנאביס" הולך לכלא: הרופא מוולפסון הורשע שסיפק אישורים עבור שוחד

30.6.2016 / 13:30

הרופא ד"ר אברהם דותן הורשע בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות. בית המשפט קבע כי יחד עם שותפו העניק המלצות כוזבות לשימוש בקנאביס רפואי – והרוויח עבור כך מאות אלפי שקלים

עריכה: ניר חן

(דיווח לאחר מעצרו של ד"ר אברהם דותן)

"ד"ר קנאביס" הורשע. ד"ר אברהם דותן, בכיר בבית החולים וולפסון, נמצא היום אשם בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הספקת סם מסוכן ועבירות נוספות, במסגרת הסדר טיעון, בו נקבע כי יוטל עליו עונש מאסר של כארבע שנים.

דותן נעצר בנובמבר 2015, בחשד שסיפק המלצות למתן קנאביס רפואי תמורת שוחד. איתו נעצר גם שותפו, רועי חברה, שגם נגדו הוגש כתב אישום. המרכז הרפואי וולפסון בחולון, בו ניהל דותן את יחידת ההתאוששות במחלקת ההרדמה, מנהלת מרפאת כאב, שרשאית לחלק המלצות לשימוש בקנאביס. בתפקידו עבד דותן גם במרפאת הכאב, והיה אחראי על חתימה על טפסי בקשות לרישיון שימוש בקנאביס למטרות רפואיות.

רועי חברה, השותף לפשע, הכיר את ד"ר דותן לפני כשמונה שנים. ביחד, קבע בית המשפט, הם קשרו קשר לספק קנאביס רפואי תמורת שוחד. במשך כארבע שנים פעלו הנאשמים לאיתור לקוחות שחפצו בקבלת רישיון קנאביס, משימה עליה היה מופקד חברה. לאחר מכן חברה קבע ללקוח תור במרפאת הכאב אצל ד"ר דותן, למועד מוקדם באופן משמעותי מזה שניתן לקבל בדרכים המקובלות.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהל המרפאה שבה עבד ד"ר קנאביס: "תפרו לו תיק"
"אמרו לי 'זרוק כמה אלפים ותקבל רישיון'": השיטה של ד"ר קנאביס
"הרופא חשוד שרקם שיטה לסחר בסמים בחסות החוק"

ד"ר אברהם דותן, רופא בכיר החשוד שנתן המלצות לקנאביס תמורת שוחד, בימ"ש השלום בראשון לציון, 9 בנובמבר 2015. מגד גוזני
ד"ר אברהם דותן בבית המשפט/מגד גוזני

סמוך לכך, נפתח ללקוח תיק במרפאות החוץ של בית החולים, אותו העביר חברה לטיפול באחריות ד"ר דותן, במסגרת עבודתו כרופא במרפאת הכאב. ד"ר דותן העמיד לחברה את חותמתו, על מנת שחברה יעשה בה שימוש. הנאשמים ניפקו ללקוחות "טופס בקשה לרישיון שימוש בקנבוס רפואי" ומסמכי "גיליון בדיקה ומעקב" חתומים ע"י ד"ר דותן. בית המשפט קבע כי רוב הבקשות וההמלצות הכילו רישומים כוזבים בידיעת הנאשמים.

"במסגרת הקשר, סיפקו הנאשמים וניסו לספק קנאביס, לעשרות רבות של לקוחות, במרמה בנסיבות מחמירות, ובתמורה לסך של לכל הפחות 344,306 שקל", קבע השופט צבי גורפינקל, "תוך שד"ר דותן מקבל כספי שוחד וחברה מתווך לשוחד". בהסדר הטיעון של ד"ר דותן נקבע כי הוא ירצה עונש מאסר של שלוש שנים ושמונה חודשים. התיק בעניינו של רועי חברה עדיין מתנהל בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully