וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהלות ביריונית": שוטרים פרצו לדירה של מטופלת בקנאביס רפואי

24.1.2016 / 17:06

תושבת הצפון בת 28, שמתמודדת עם פוסט טראומה, תיעדה את החיפוש שערכו שוטרים בביתה, למרות שהציגה להם רישיון להחזקת מריחואנה רפואית ומבלי שהציגו צו חיפוש. לדבריה, "השוטרים התנהגו כאילו הם בעלי הבית. זה לא חוקי". המשטרה: "החיפוש בוצע בהסכמה"

צילום: ליה כץ, עריכה: יאיר דניאל

שוטרים פרצו ביום שישי האחרון לדירתה של ליה כץ, תושבת הצפון בת 28, שמתמודדת עם פוסט טראומה ומטופלת בקנאביס מאז חודש אוקטובר האחרון. השוטרים ערכו חיפוש במקום, למרות שכץ הציגה בפניהם את הרישיון שקיבלה להחזקת מריחואנה רפואית, והחרימו שלוש גרמים של קנאביס מהמינון החודשי שלה. לטענת המשטרה, החיפוש נערך לאחר שהתקבל מידע מודיעיני על שימוש לא חוקי בסמים.

"הם עשו חיפוש ללא שני עדים, ולא הציגו לי צו חיפוש למרות שביקשתי מהם", סיפרה כץ. "הייתי בלחץ נוראי, לא יצאו לי מילים מהפה בכלל. ההתנהלות הזאת היא ביריונית, שוביניסטית, מפחידה. מדובר בשימוש לרעה בעמדת כוח". במהלך החיפוש, החלה כץ לתעד את האירוע, והיום (ראשון) פרסמה את הסרטון ברשתות החברתיות.

עוד בוואלה! NEWS:
חרף הצהרות ליצמן: חולים מתלוננים על קשיים ברישיון לקנאביס רפואי
מגדלי הקנאביס הרפואי נגד תכנית משרד הבריאות: "תפגע בחולים"
תכנית הקנאביס: משרד הבריאות פותח את השוק למגדלים ומפיצים

ליה כץ, סובלת מפוסט טראומה ומטופלת בקנאביס, ושוטרים פרצו לדירתה. ינואר 2016. באדיבות המצולמים
"בזמן שאני רואה שהם נוגעים לי בדברים, אני מוציאה להם את הרישיון". כץ/באדיבות המצולמים

"בסרטון שומעים אותם צוחקים", תיארה, וסיפרה כי השוטרים טענו: "אין לה רישיון, בגלל זה היא לחוצה". לדבריה, "אני רואה שהם מחטטים לי בדברים. בזמן שאני רואה שהם נוגעים לי בדברים, אני מוציאה להם את הרישיון. השוטר יצא מהחדר עם פנס, ואני ביקשתי ממנו להחזיר לי אותו. הוא יוצא לסלון ושואל אותי אם יש לי עוד חומר חוץ ממה שהוא מצא. אני מוציאה לו את הקופסה שבה אני מאחסנת את התרופה ומראה לו שהיא ריקה".

גם לאחר הצגת הרישיון, השוטרים המשיכו לבצע חיפוש בביתה של כץ. "שוטר אחד מסתכל ברישיון שלי ושוטר שני מחפש לי על השולחן בסלון, כאילו הוא בעל הבית", הוסיפה. "למה להמשיך לחפש לי בבית אחרי שאתה רואה שיש לי רישיון, אחרי שאתה רואה שאני חולה, האם זה חוקי? בסוף לא היה להם מה לומר, אפילו לא התנצלו. הם אומרים לי 'למה את עושה פרובוקציה? רק באנו לבדוק שהכול בסדר ואנחנו הולכים'. זה נראה בסדר להיכנס, שני גברים, לתוך הבית? לתוך החדר שלי? לחטט לי בדברים? זה לא חוקי ואני לא מקבלת את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"התגובה שלי הייתה בגלל הפוסט טראומה שיש לי"

"ההתנהגות שלהם הייתה פשוט תוקפנית", טענה כץ, שהוסיפה כי התגובה שלה, כפי שתועדה בסרטון, "אולי הייתה מוגזמת מעט", אך החרדה והלחץ הביאו אותה להתנהל כך. "זה היה בעקבות הפוסט טראומה שיש לי, נתקפתי בהתקף חרדה", אמרה. "שני שוטרים בעלי עמדה וכוח נכנסים לי לחדר מחטטים לי בחפצים האישיים שלי, מדברים בזלזול ובטון מאוד קשה, בזמן שהם אומרים לי שאני עובדת עליהם ושאין לי רישיון. לא הייתה לי שום כוונה לא לתת את הרישיון".

מריחואנה רפואית במדינת אורגון, ארצות הברית. רויטרס
"לא הייתה לי שום סיבה לא להכניס אותם כי אין לי מה להסתיר". מריחואנה רפואית/רויטרס

"אם הם היו נכנסים ומדברים בצורה נעימה, לא הייתה לי שום סיבה לא להכניס אותם כי אין לי מה להסתיר", הבהירה. "בתחילת הסרטון אני מאוד נסערת. הם כיסו את העינית עם האצבע, ראיתי את זה ובכל זאת פתחתי את הדלת. ראיתי שני שוטרים, הם אומרים 'באנו לחיפוש', אני מבקשת לראות את הצו, ואז הוא אומר לי 'אני אראה אותו שאכנס'. אמרתי לו, 'למה אתה לא יכול להראות לי אותו עכשיו? הוא לקח צעד אחד לכיווני ואמר לי 'יש לך משהו להסתיר בבית'. הוא לקח עוד צעד לכיווני ואני הלכתי אחורה, כי אני שומרת על המרחב האישי שלי".

"משטרת ישראל פועלת באופן מסודר, חוקי והוגן"

ממחוז חוף של המשטרה נמסר כי "מבדיקת טענותיה של הצעירה עולה כי בוצע חיפוש חוקי על פי מידע של רכז המודיעין. השוטרים הגיעו לדירה וביצעו את החיפוש בהסכמה. הצעירה סירבה בתחילה להציג אישור רפואי. בחיפוש נתפסה במקום שקית קטנה עם חומר חושד כמריחואנה. רק לאחר שהציגה אישור רפואי, הושארה השקית עם החומר ברשותה". עוד נטען כי "משטרת ישראל פועלת באופן מסודר, חוקי והוגן, והטענות שעלו בפרסום מטעות ומגמתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully