וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לדאעש בסוריה: המורדים כבשו את העיירה שסימלה את "אחרית הימים"

העיירה דאביק הופיעה פעמים רבות בחומרי התעמולה של ארגון הטרור כמקום שבו יהיה הקרב האחרון בכופרים לפני "יום הדין". "המיתוס של דאביק נגמר", אמר מפקד מיליציה בצבא סוריה החופשית

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: כיבוש מעוז של דאעש בגבול סוריה-טורקיה)

מורדים סורים כבשו היום (ראשון) את העיירה דאביק הסמוך לגבול עם טורקיה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם היושב בבריטניה. העיר הקטנה הייתה בעלת חשיבות גדולה לארגון הטרור בשל נבואה על קרב אחרית הימים שקשורה בה והופיעה רבות בחומרי התעמולה שהפיץ הארגון. נבואה אסלאמית ציינה את דאביק כמקום שבו יתרחש קרב בין מוסלמים לבין כופרים, קרב שצפוי רגע לפני יום הדין. בדאעש השתמשו בנבואה הזו ולטענתו, שם אמור היה להיות הקרב הסופי עם המערב.

הארגון הסורי ציין כי כיבוש העיר נעשה לאחר שלוחמי המדינה האסלאמית נסוגו ממנה. לדברי הארגון הסורי, 1,200 לוחמי דאעש היו בעיר. כיבוש העיר הוא חלק ממערכה התקפית רחבה של המורדים הסורים הנעזרים בתמיכה של חיל האוויר ושל טנקים של צבא טורקיה.

מפקד מיליציית המורדים "סולטן מוראד" המהווה חלק מ"צבא סוריה החופשית", אחמד עותמאן, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי גם העיר הסמונה סוראן נכבשה בידי המורדים. "המיתוס של דאעש על קרב גדול בדאביק נגמר", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
ציידי המנהרות של צה"ל: הלוחמים שאורבים לחמאס בבטן האדמה
ישראל מצטרפת לארה"ב: אוסרת לעלות לטיסה עם סמסונג נוט 7
קלינטון ב-2013: "ישראל לבדה לא יכולה לגרום נזק רב לגרעין האיראני"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מורדים סורים בעיר דאבק לאחר השחרור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתקופה האחרונה, עם התקדמות הכוחות הטורקים במבצע "מגן הפרת" של צבא טורקיה, חומרי התעמולה של דאעש עסקו פחות בנבואה על דאביק בשל החשש וההבנה כי הארגון עשוי לאבד את העיר לידי המורדים הסורים. כמו כן, בארגון ציינו כי הקרב הזה, שבו הם הפסידו, אינו הקרב המופיע בנבואה. גורם צבאי בטורקיה אישר כי "נראה שרוב אנשי דאעש עזבו את האזור". הוא הוסיף כי ללוחמי "צבא סוריה החופשית נותר" עדיין לפרק מוקשים שהונחו באזור.

טורקיה פתחה במבצע "מגן הפרת" בחודש אוגוסט האחרון והיא מעניקה למורדים הסורים סיוע מהאוויר ומהקרקע. טורקיה יצאה למבצע הזה כדי להרחיק מגבולה הדרומי את לוחמי דאעש ולמנוע מהכורדים הישגים על הקרקע.

בימים הקרובים צפויה לצאת מערכה גדולה בעיר מוסול, מעוז דאעש הגדול ביותר בעיראק. בקרב הזה צפויים להשתתף כוחות של צבא עיראק, כוחות כורדים, מיליציות שיעיות וסוניות. כמו כן, ארצות הברית תעניק סיוע מהאוויר. בימים האחרונים סיכל ארגון המדינה האסלאמית מרד בשורות הארגון בעיר. כמה חברי הארגון תכננו להצטרף לכוחות צבא עיראק ולהילחם בארגון מתוך העיר עצמה. עם זאת, אנשי דאעש סיכלו את המזימה והוציאו להורג 58 חברים בארגון החשודים בהשתתפות בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully