וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנקים חצו את הגבול לצפון סוריה; "נפגע בדאעש ובכורדים"

נשיא טורקיה ארדואן אישר כי מדינתו פתחה במבצע "מגן הפרת", וציין כי "סוריה היא הסיבה לכך שאנו חשופים לטרור". כוחות המורדים הנתמכים בידי אנקרה כבשו כפר באזור העירה ג'ראבלוס, הנמצאת בידי דאעש. שר החוץ הטורקי: "אנו לא נלחמים ביתושים, עלינו למחוק את הביצה כולה"

עריכה: ניר חן

מבצע "מגן הפרת" של צבא טורקיה, שנפתח הבוקר (רביעי) במתקפות אוויריות וארטילריות לעבר מוקדים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בצפון סוריה, עבר לשלב הבא לאחר שטנקים טורקיים חצו את הגבול ונכנסו לאזור העיירה ג'ראבלוס, הנמצאת בידי הארגון הקיצוני – כך דיווחו מקורות צבאיים לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי כתב הסוכנות, שישה טנקים לפחות נכנסו לשטח הסורי.

כמו כן דווח כי המורדים המתונים מצבא סוריה החופשי, הנתמך בידי טורקיה, נכנסו למדינה באזור ג'ראבלוס, הנתונה בידי דאעש, לקראת פעולה לשחרור העיירה. לפי כלי התקשורת במדינה, הכוחות כבשו כפר הנמצא בפאתי ג'ראבלוס, כשלושה קליומטרים בעומק השטח הסורי.

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, התייחס היום למבצע, ואמר כי הוא נועד לפגוע הן בדאעש והן בלוחמים כורדים סוריים בצפון המדינה. "בשעה 04:00 בבוקר, החל המבצע בצפון סוריה נגד ארגוני טרור שמאיימים באופן קבוע על מדינתנו, בהם דאעש והמיליציה הכורדית בסוריה (PYD)", אמר ארדואן הנאומו מאנקרה. לדבריו, "סוריה היא הסיבה שאנו חשופים לטרור מכיוונם של שני ארגונים אלה". ארדואן אף גינה את תמיכת ארצות הברית בכוחות הכורדיים בסוריה, ואמר כי "מדינות התומכות בארגוני טרור עושים מעשה הזהה לאחיזת רימון ללא הנצרה".

עוד כתבות מהעולם:
טורקיה פתחה במבצע "מגן הפרת" נגד דאעש בסוריה
עיירות באיטליה חרבו והלכודים בסכנה: "קולות בוקעים מההריסות"
קוריאה הצפונית שיגרה טיל מצוללת ופגעה בים סמוך ליפן

שידור חי מהגבול בין טורקיה וסוריה

שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושואלו, אמר כי מדינתו תעשה "כל שיידרש" כדי שהלוחמים הכורדים בסוריה ישובו לאזור שממזרח לנהר הפרת. הוא ציין כי אחת ממטרות המבצע היא שחרור ג'ראבלוס, והדגיש כי אין הכוונה לשלוט במקום. צ'בושאולו צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי המבצע יאיץ את השמדתו של דאעש והברחתו מחאלב שבצפון סוריה. "אנחנו לא צריכים להילחם נגד יתושים, מטרתנו היא להשמיד את הביצה ולהסיר את האיומים נגד טורקיה", כתב.

סאלח מוסלים, ראש ה-PYD, גינה את המתקפה ואמר כי "טורקיה נכנסת לבוץ הסורי ועומדת בפני תבוסה". אנקרה רואה ב-PYD, שנאבק בדאעש באזור בתמיכה אמריקנית, כאיום בשל קשריו עם המיליציה הכורדית בטורקיה (PKK).כמו כן, דובר הזרוע הצבאית של ה-PYD, ה-YPG, אמר כי "ההתערבות הצבאית בסוריה היא פעולה אגרסיבית בענייניה הפנימיים של המדינה, ותוצאה של הסכם בין אנקרה, מוסקבה והממשל בדמשק".

גם משרד החוץ הסורי פרסם הודעת גינוי לפלישתה של טורקיה לשטחה ומסרה כי כל מבצע נגד יטרור ביןל גבולותיה צריך להתבצע תוך שיתוף פעולה עם דמשק. כמו כן, האשים המשרד את אנקרה בפתיחת המבצע "כדי להחליף את דאעש בארגוני טרור אחרים".

ארדואן יפלוש לסוריה? "טורקיה משתגעת, תיפתח מלחמת עולם"

שר הפנים של טורקיה, אפקאן עלא, התייחס למבצע ואמר כי הוא יימשך עד שאיום דאעש על המדינה באזור ג'ראבלוס ינוטרל. הוא ציין כי הרשויות בטורקיה פינו תושבים מעיירת הגבול קרקמיש, כמו גם שישה כפרים נוספים באזור, כאמצעי ביטחון. עלא אמר כי טורקיה לא תאפשר לארגוני מיליציה לאיים על המדינה, וכי האיום לא מגיע רק מדאעש, אלא גם "מארגוני טרור נוספים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טנקים של צבא טורקיה בסמוך לגבול סוריה-טורקיה, אוגוסט 2016. רויטרס
"המבצע יימשך עד שהאיום ינוטרל". טנקים טורקיים בגבול עם סוריה, השבוע/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר הודיעה ממשלת טורקיה כי כוחות טורקיים בגיבוי מטוסים של הקואליציה נגד דאעש בהובלת ארצות הברית תקפו מטרות של הארגון בסוריה, לאורך הגבול עם טורקיה. גורמים צבאיים במדינה טענו כי קבוצה מהכוחות המיוחדים הטורקיים חצו את הגבול וטרם פתחו במתקפה.

זו הפעם הראשונה שבה מטוסי קרב טורקיים תוקפים בסוריה מאז נובמבר, אז הפיל הצבא במדינה מטוס רוסי בסמוך לגבול. כמו כן, מדובר בפעם הראשונה שכוחות טורקיים חודרים לשטח הסורי, מאז מבצע קצר של כוחות מיוחדים לשחרור קבר סולימאן שאה, דמות עות'מנית בולטת, בפברואר 2015.

עשן בסמוך לגבול סוריה-טורקיה. 24 באוגוסט 2016. AP
עשן מיתמר מעל מטרה שהותקפה בסוריה, היום/AP

בתוך כך, סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נחת היום באנקרה לביקור מתוכנן וראשון לאחר ניסיון ההפיכה בחודש שעבר. הוא צפוי להיפגש עם הנשיא ארדואן וראש הממשלה בינאלי יילדרים. גורם רשמי בכיר בממשל האמריקני אמר כי ארצות הברית תעניק סיוע למבצע הטורקי בג'ראבלוס, באמצעות תקיפות אוויריות.

בנאומו היום אמר ארדואן כי הוא מתכנן להגיד לביידן כי לוושינגטון "אין תרוץ" לכך שהיא אינה מסגירה לידיה את איש הדת פתהוללה גולן, המואשם בתכנון ניסיון ההפיכה במדינה. הוא ציין כי אנקרה תמשיך לספק לארצות הברית מסמכים המצביעים על כך שיש להסגיר את גולן.

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ינואר 2016. רויטרס
נחת בטורקיה. ביידן/רויטרס

במקביל למבצע בסוריה, סוכנות הידיעות הטורקית דואן דיווחה כי המשטרה הטורקית פתחה במבצע פשיטות ברחבי איסטנבול בניסיון ללכוד פעילים של ארגון המדינה האסלאמית. כמו כן, שלושה חיילי צבא טורקיה נפצעו בפיצוץ שאירע בסמוך לכלי רכב צבאי שבו נסעו באזור העיר אנטליה שבדרום-מזרח המדינה. לפי שעה לא התקבלה הודעת קבלת אחריות מצד אף ארגון למתקפה באזור עיר הקיט.

(עדכון ראשון: 11:32)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully