וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

38 הרוגים ברעש באיטליה ו-150 נעדרים: "קולות בוקעים מההריסות"

אור היום חשף את ממדי החורבן שלו גרמה רעידת האדמה שפקדה את מרכז המדינה. כ-2,000 איבדו את בתיהם. "אנשים לכודים ואין כל סימן לחיים. המצב מחריד משחששנו", העיד ראש העיירה אקומולי

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

"עכשיו כשהשמש עלתה, אנחנו רואים כי המצב מחריד יותר משחששנו" - כך הודיע בצער הבוקר (רביעי) סטפנו פטרוצ'י, ראש העיירה האיטלקית אקומולי שניזוקה קשות ברעידת האדמה העזה שפקדה את מרכז המדינה. "בניינים התמוטטו, אנשים לכודים מתחת להריסות ואין כל סימן לחיים", הוסיף.

לפחות 38 בני אדם נספו ברעש, אך מספר הנפגעים צפוי לעלות שכן ישנם כ-150 נעדרים מתחת להריסות הבניינים. לפי הדיווחים, 27 נהרגו באקומולי ובאמטריצ'ה והיתר באזור ארקוואטה. רעידת האדמה, בעוצמה של 6.2, אירעה בסמוך לשעה 4:36 (שעון ישראל). העיירות שנפגעו הכי קשה מרעידת האדמה הן אקומולי, אמטריצ'ה, פוסטה וארקווטה דל טורנטו והרשויות מדווחות על כ-2,000 בתים שנהרסו. הרעש הרעיד את העיירות והכפרים שנמצאים בלב האזור ההררי של המדינה, מה שהופך את מבצע החילוץ לקשה במיוחד.

"שלושה רבעים מהעיירה אינם עוד", הוסיף ראש העיירה אמטריצ'ה, סרג'יו פרוצי, בשיחה עם רשת השידור הלאומית RAI. "המטרה היא להציל ככל האפשר כמה שיותר חיים. אנחנו שומעים קולות בוקעים מתחת להריסות, אנחנו חייבים להציל את האנשים שם".

חילוץ מהריסות רעידת האדמה בעיירה אמטריצ'ה, מרכז איטליה. 24 באוגוסט 2016. AP
חילוץ אחד הניצולים מבין ההריסות/AP

מוקד הרעש היה 76 קילומטרים מדרום-מזרח לעיר פרוג'ה, והוא הורגש גם בבירה רומא. דובר ראש הממשלה מתאו רנצי מסר בחשבון הטוויטר שלו כי הממשלה יצרה קשר עם הסוכנות להגנה אזרחית ועוקבת אחר המצב מקרוב. ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי לא ידוע לחדר המצב על מנותקי קשר ישראלים מאזור הרעש באיטליה.

מוקדם יותר אמר פטרוצ'י כי משפחה של ארבע נפשות נקברה תחת הריסות ביתה שקרס באקומולי. הוא ציין כי אין כל סימן כי הם ניצלו. שני בני אדם אחרים נהרגו בכפר הסמוך פסקרה דל טורנטו. שתי גופות אחרות הוצאו מההריסות בעיירה אמטריצ'ה.

האפיפיור פרנציסקוס ביקש להכיר תודה לצוותי החילוץ והמתנדבים והזמין את הציבור הרחב להצטרף אליו לתפילה עבור הקורבנות. במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לראש ממשלת איטליה מתאו רנצי סיוע במאמצי החילוץ וההצלה. כמו כן, נתניהו שלח תנחומים לעם האיטלקי ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג כתב בעמוד הטוויטר שלו באנגלית: "לצערי, רעידת אדמה חמורה פקדה את חברתנו הטובה איטליה. אני שולח את תנחומינו העמוקים לעם האיטלקי ולאלה שהושפעו מהאסון הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

חילוץ לכודים באמטריצ'ה:

כחלק ממאמצי החילוץ הנרחבים ביקש הצלב האדום האיטלקי מנהגים להימנע משימוש בכביש "ויה סלריה", הדרך הראשית היוצאת מרומא לכיוון צפון-מזרח. זאת, על מנת שכוחות החילוץ יוכלו להגיע למקומות שנפגעו קשות.

תיירים שהיו בקרבת מוקד הרעש תיארו את הפאניקה שתקפה את הרחובות אחרי רעידת האדמה. "אנחנו משפחה של תשע נפשות והתכנסו לחגוג בווילה ליד אמנדולה", סיפק ניק מורטימר ל"גרדיאן" הבריטי. "הרעש ורעידת המשנה שהייתה לאחריו גרמה לנו לרוץ החוצה מהבניינים בהיסטריה. הרעידה הראשונה גרמה לרעד ענק בבניינים אך לא לנזק שנראה לעין". לדבריו, רעידות המשנה המשיכו בשעה האחרונה אך הפכו לחמורות פחות.

מבט מלמעלה על העיירה אמטריצ'ה אחרי רעידת האדמה שפקדה את איטליה, 24 באוגוסט 2016. כבאות איטליה, מערכת וואלה! NEWS
ההרס באמטריצ'ה. מבט ממסוק הכיבוי/מערכת וואלה! NEWS, כבאות איטליה
נזקי רעידת האדמה במחוז רייאטי שבאיטליה. 24 באוגוסט 2016. רויטרס
"שומעים קולות בוקעים מתחת להריסות". מחוז ריאטי/רויטרס

רעידות אדמה פוקדות את איטליה לעתים קרובות. הרעידה הקטלנית האחרונה אירעה בשנת 2012, באזור אמיליה רומניה שבמזרח המדינה. שתי רעידות משנה שאירעו בהפרש של עשרה ימים גרמו למותם של 23 בני אדם ול-14 אלף אחרים לאבד את ביתם. ב-2009 פקדה את אזור אקילה רעידת אדמה בעוצמה של 6.3 והיא הורגשה גם ברומא. הרעש גבה את חייהם של 300 בני אדם.

(עדכון ראשון: 9:40)

נזקי רעידת האדמה במחוז רייאטי שבאיטליה. 24 באוגוסט 2016. רויטרס
"חייבים להציל את האנשים שם". בתים הרוסים באיטליה/רויטרס
הרס בכפר אקוורטה דל טורנטו שבאיטליה, לאחר רעידת האדמה, 24 באוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
ממדי ההרס בכפר אקוורטה דל טורנטו/צילום מסך, טוויטר
חילוץ מהריסות רעידת האדמה בעיירה אמטריצ'ה, מרכז איטליה. 24 באוגוסט 2016. AP
חילוץ בכפר אמטריצ'ה, היום/AP
חילוץ מהריסות רעידת האדמה בעיירה אמטריצ'ה, מרכז איטליה. 24 באוגוסט 2016. AP
חילוץ מבין ההריסות במרכז איטליה, הבוקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully