וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה חזקה פקדה את מרכז איטליה: "לפחות 21 נהרגו"

מוקד הרעש, שעוצמתו הייתה 6.2, אירע 76 קילומטרים מדרום-מזרח לעיר פרוג'ה, והורגש גם ברומא. המכון הגיאולוגי האמריקני פרסם התרעה אדומה, שמשמעותה נפגעים ונזק רבים. ראש עיירה שנפגעה: "חצי מהעיירה איננה, אנשים לכודים מתחת להריסות"

צילום: אי-פי

21 בני אדם לפחות נהרגו ברעידת אדמה חזקה בעוצמה של 6.2 שאירעה הלילה (רביעי) במרכז איטליה, אך מספר הנפגעים צפוי לעלות שכן דווח כי ישנם לכודים מתחת להריסות. מוקד הרעש היה 76 קילומטרים מדרום-מזרח לעיר פרוג'ה, והוא הורגש גם בבירה רומא. דובר ראש הממשלה מתאו רנצי מסר בחשבון הטוויטר שלו כי הממשלה יצרה קשר עם הסוכנות להגנה אזרחית ועוקבת אחר המצב מקרוב. ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי לא ידוע לחדר המצב על מנותקי קשר ישראלים מאזור הרעש באיטליה.

נזק רב נגרם למבנים ולהפסקות חשמל באזור מוקד הרעש, ודווח כי תושבים באזור נמלטו מבתיהם בבהלה ורצו ברחובות. העיירות שנפגעו הכי קשה מרעידת האדמה הן אקומולי, אמטריצ'ה, פוסטה וארקווטה דל טורנטו. דובר הכבאות לוקה קארי מסר לרויטרס כי מסוקים נשלחו עם אור ראשון לאזור כדי להעריך את הנזק.

ההרוגים שעליהם דווח הם מהעיירה אקומולי, וכן מאמטריצ'ה, שנפגעה קשה במיוחד. "הכבישים המובילים אל העיירה וממנה נהרסו, חצי מהעיר איננה", הודיע בצער ראש העיירה אמטריצ'ה סרג'יו פרוצי. הוא הוסיף כי "יש אנשים מתחת להריסות, הייתה מפולת בוץ ויכול להיות שגשר התמוטט". פרוצי הוסיף כי דרוש ציוד כבד כדי לפנות את הרחובות מלאי ההריסות במטרה להגיע לנפגעים.

עוד בוואלה! NEWS:
מכה לקלינטון: תחקיר חושף שקידמה כשרת חוץ את הקרן של משפחתה
דיווח: האקרים רוסים פרצו למחשבי עיתונאים של ה"ניו יורק טיימס"
מטוסים וכוחות מיוחדים: טורקיה פתחה במבצע נגד דאעש בסוריה

נזקי רעידת האדמה בעיירה אמטריצה שבאיטליה. 24 באוגוסט 2016. טוויטר, אתר רשמי
"ייתכן שגשר התמוטט". הריסות באיטליה. העיירה אמטריצ'ה/אתר רשמי, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשפרוצי נשאל על מניין ההרוגים, השיב: "תסתכלו על הבתים שאינם עומדים יותר. אני מקווה שנקבל מעט עזרה". בית חולים באמטריצ'ה ניזוק קשות ברעידת האדמה, סיפר רופא לתחנת הרדיו המקומית. לדבריו, בית החולים ניזוק כל כך שהמטופלים הועברו לבית חולים אחר בראיטי.

ראש עיריית אקומולי סטפנו פטרוצי מסר כי לתחנת רדיו מקומית כי המצב גרוע מאוד וסיפר כי צוותי הכיבוי טרם הגיעו. "ארבעה אנשים לכודים בקומה שנייה של בניין ואנחנו לא יכולים לחלץ אותם, שני הורים ושני ילדים קטנים. הם לא מראים סימני חיים", אמר.

מערכת ההתרעות של המכון האמריקני למחקר גיאולוגי, המנבא את השפעתן של רעידות אדמה, פרסם התרעה אדומה. משמעותה היא, בהתבסס על רעידות קודמות, אפשרות לנפגעים ולנזק רבים.

נזקי רעידת האדמה בעיירה אמטריצה שבאיטליה. 24 באוגוסט 2016. טוויטר, אתר רשמי
צוותי הכיבוי מתקשים להגיע לאזור ההריסות. אמטריצ'ה/אתר רשמי, טוויטר

ניקולה אלמנו, ראש עיריית נורצה שבמחוז אומבריה, הקרוב למוקד הרעש, אמר כי לא נרשמו הרוגים בעיירה. "המבנים המוגנים מפני רעידות אדמה נותרו עומדים. אך נגרם נזק למבנים עתיקים בעלי מורשת היסטורית ולבניינים. עם זאת, לא ידוע על נפגעים באורח קשה", סיפר. רשתות הטלוויזיה באיטליה ששידרו מהעיירות שנפגעו הראו רחובות עמוסים בהריסות. קירות בניינים עתיקים התמוטטו והותירו חדרים חשופים לרחובות.

תושבים ברומא, 170 קילומטרים ממוקד הרעש, התעוררו גם הם מעוצמתו. רהיטים רעדו והאורות הבהבו במרבית מרכז איטליה. רעידת משנה אירעה כשעה לאחר הרעידה הראשונה. בעקבות רעידת האדמה החזקה הרשת החברתית פייסבוק הפעילה שירות המאפשר לתושבים לדווח על מצבם.

תושבים בסמוך להריסות רעידת האדמה בעיירה אמטריצ'ה שבאיטליה. 24 באוגוסט 2016. רויטרס
הריסות באמטריצ'ה/רויטרס

"זה היה ממש חזק. נדמה היה שהמיטה נעה לבדה בחדר, בעודנו עליה", העידה לינה מרקנטיני ממחוז אומבריה. אולגה אורבני מהעיירה הסמוכה סקג'ינו הוסיפה: "אלוהים אדירים זה היה נורא. הקירות נסדקו והספרים נפלו מהמדפים".

"עכשיו כשהשמש עלתה אני יכול לראות הרבה הריסות, בתים שהתמוטטו", סיפר פרנצ'סקו אנסלמו, רוקח מהעיירה גרצ'נו, חמישה קילומטרים מאקומולי, לתחנת רדיו מקומית." כוחות החילוץ עדיין לא הגיעו ואנחנו לא יודעים מה לעשות. ייתכן שאישה מבוגרת שברה את הרגל, אך לא שמעתי על אנשים שלכודים".

תושבים בסמוך להריסות רעידת האדמה בעיירה אמטריצ'ה שבאיטליה. 24 באוגוסט 2016. רויטרס
כוחות הכיבוי מתקשים להגיע לאזורים המוכים/רויטרס

אנסלמו העיד כי זה שלוש שעות שהוא וחבריו נמצאים בחוץ. "כל הבתים נהרסו. אנחנו 150 בני אדם כאן, אבל עם תיירים מרומא אנחנו כנראה 300. כל הבתים, חוץ מהחדשים שבהם, התמוטט או קרסו חלקית".

רעידות אדמה פוקדות את איטליה לעתים קרובות. הרעידה הקטלנית האחרונה אירעה בשנת 2012, באזור אמיליה רומניה שבמזרח המדינה. שתי רעידות משנה שאירעו בהפרש של עשרה ימים גרמו למותם של 23 בני אדם ול-14 אלף אחרים לאבד את ביתם. ב-2009 פקדה את אזור אקילה רעידת אדמה בעוצמה של 6.3 והיא הורגשה גם ברומא. הרעש גבה את חייהם של 300 בני אדם.

(עדכון ראשון 6:54)

הריסות רעידת האדמה בעיירה אמטריצ'ה, באיטליה. 24 באוגוסט 2016. רויטרס
ניסיונות לחילוץ נפגעים באמטירצ'ה/רויטרס
הריסות רעידת האדמה בעיירה אמטריצ'ה, באיטליה. 24 באוגוסט 2016. רויטרס
רבים נותרו מחוץ לבתיהם זה שעות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully