וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית שיגרה טיל מצוללת ופגעה בים סמוך ליפן

24.8.2016 / 9:09

קוריאה הדרומית הודיעה כי שכנתה ערכה ניסוי בשיגור טיל בליסטי לטווח אלף קילומטרים מצוללת, ובסוכנות הידיעות שלה דווח כי הוא נחת במים הטריטוריאליים של יפן. ניסוי דומה שנערך בעבר ככל הנראה כשל. ראש ממשלת יפן: "מעשה בלתי נסלח"

צילום: הטלוויזיה הממלכתית של קוריאה הצפונית, עריכה: שניר דבוש

(קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בשיגור טיל מצוללת, בחודש אפריל)

קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בשיגור טיל בליסטי מצוללת - כך אמר הלילה (רביעי) גורם מצבא קוריאה הדרומית. עוד נמסר מהצבא כי הטיל שוגר מחופה המזרחי של קוריאה הצפונית והגיע למרחק של כ-500 קילומטרים.

סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ" דיווחה כי הטיל נחת במים הטריטוריאליים של יפן ואף עדכנה כי טווח הטיל הוא יותר מאלף קילומטרים. עוד דווח כי פיונגיאנג השתמשה בדלק מוצק והצליחה להפריד בשלבי המעוף של הטיל. ניסוי קודם של קוריאה הצפונית בשיגור טיל מצוללת, שנערך בחודש שעבר, ככל הנראה כשל.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה הצהיר כי שיגור הטיל אל המים הטריטוריאליים של מדינתו הוא "בלתי נסלח", ומהווה איום כבד על ביטחונה של יפן. "המעשה הזה מזיק לשלום וליציבות באזור בצורה ניכרת", הוסיף. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי גם שר החוץ של סין, וונג יי, התייחס לאירוע, והביע תקווה כי הוא לא יחריף את המתיחות באזור.

עוד בנושא:
דיווח: "צפון קוריאה הניחה מוקשים בגבול כדי למנוע עריקות"
חרף איומי הצפון למתקפת גרעין: קוריאה וארה"ב פתחו בתרגיל משותף
פיונגיאנג מאשימה את הבכיר שערק באונס ילדים: "חלאת המין האנושי"

תמונה של שיגור טיל ניסוי של קוריאה הצפונית מצוללת, שפורסמה ב-24 אפריל 2016. רויטרס
שיגור טיל מצוללת בידי קוריאה הצפונית, בחודש אפריל/רויטרס

שר החוץ היפני, פומיו קישידה, הודיע בתגובה לשיגור כי בתום התייעצות משותפת עם עמיתיו בסין ובקוריאה הדרומית יקראו שלוש המדינות לקוריאה הצפונית להימנע מפרובוקציות. בהודעתו של קושידה נקראת קוריאה הצפונית לכבד את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם לגבי האזור.

גורם ביטחוני אמריקני אמר כי ארצות הברית הבחינה בטיל ועקבה אחר מסלולו. לדבריו, הטיל טס למרחק של כ-480 קילומטרים לפני שנחת במים הטריטוריאליים של יפן. לדבריו, "זה ככל הנראה היה טיל בליסטי מסוג KN-11".

הניסוי התקיים על רקע התרגיל הצבאי השנתי של ארצות הברית וקוריאה הדרומית, שנערך בגבול עם קוריאה לצפונית, חרף איומי פיונגיאנג להגיב בתקיפה גרעינית על התמרון. משתתפים בו כ-50 אלף חיילים קוריאנים וכ-25 אלף חיילים אמריקנים. התרגיל, שנקרא "משמר החופש של אולצ'י", הוא ברובו ממוחשב וצפוי להימשך עד 2 בספטמבר.

פיונגיאנג ערכה ניסוי גרעיני רביעי בינואר ושורת שיגורים של טילים בליסטיים בחודשים שחלפו מאז. כמה מהם שוגרו מצוללת, והשיגור האחרון מסוג זה נערך בחודש שעבר. לפי הודעה של צבא קוריאה הדרומית שפורסמה בעקבות השיגור, גם אז הדבר נעשה במסגרת ניסוי, והטיל שוגר ממזרח לחצי האי הקוריאני. כמו כן, צבא הדרום טען אז כי הניסוי נכשל בשלב מוקדם.

(עדכון ראשון: 4:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully