וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכה להתגרות: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי נוסף בטיל בליסטי

9.7.2016 / 9:57

על פי הודעת צבא קוריאה הדרומית, הטיל שוגר מצוללת ממזרח לחצי האי. קוריאה הדרומית טוענת כי הניסוי כשל. מדובר בניסוי שביעי שעורכת פיונגיאנג מאז אפריל, כשרוב השיגורים שבוצעו כשלו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(באפריל: קוריאה הצפונית שגירה טיל ניסוי מצוללת)

קוריאה הצפונית ערכה הלילה (שבת) ניסוי שבמסגרתו שיגרה טיל בליסטי מצוללת - כך הודיע צבא קוריאה הדרומית. על פי ההודעה, בערך בשעה 4:30 (שעון ישראל) הצוללת שיגרה את הטיל ממזרח לחצי האי קוריאה. צבא קוריאה הדרומית טען היום כי הניסוי הבליסטי ככל הנראה כשל בשלב מוקדם.

מחלקת המדינה של ארצות הברית גינתה את שיגור הטיל וטענה כי מדובר בהפרת החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. "אנו קוראים לקוריאה הצפונית להימנע מפעולות היכולות להעלות את המתיחות באזור ולהתמקד בצעדים להגשמת התחייביותיה הבינלאומיות", נמסר. הצבא האמריקני הצליח לאתר את הטיל ופרסם הודעה לפיה הוא נפל בים מול חופיה של יפן ולא היווה איום לצפון אמריקה.

עוד בוואלה! NEWS:
הירי בטקסס עלול להפוך לקו פרשת המים של מחאת השחורים בארה"ב
בגלל החום הכבד: 12 בני אדם התייבשו למוות בפקק תנועה באינדונזיה
דאעש מנסה למוטט את עיראק: עשרות הרוגים במתקפה על קבר שיעי

תמונה של שיגור טיל ניסוי של קוריאה הצפונית מצוללת, שפורסמה ב-24 אפריל 2016. רויטרס
שבעה ניסויים מאז אפריל/רויטרס

מדובר בניסוי שביעי שעורכת קוריאה הצפונית מאז אפריל. בחודש שעבר שיגרה פיונגיאנג שני טילים בליסטיים לטווח בינוני. שני השיגורים הללו - שאחד מהם כשל והשני מהם הצליח חלקית בלבד - הצטרפו לארבעה נוספים שערכה בשלושת החודשים האחרונים.

רבים מהטילים בשיגורים שנערכו התפוצצו או התרסקו. אך למרות הכישלונות החוזרים ונשנים, נחישותה של קוריאה הצפונית לערוך ניסויים נוספים מדאיגה את וושינגטון ואת בעלות בריתה, טוקיו וסיאול, מאחר שהטילים מכסים את רוב שטחה של אסיה ושל האוקיינוס השקט, כולל בסיסים אמריקניים. שורת הניסויים האחרונה מוכיחה כי קוריאה הצפונית מנסה לשדרג את יכולות הטילים שלה על אף הלחץ הבינלאומי, שכלל הטלת סנקציות נוקשות מצד האו"ם.

(עדכון ראשון: 6:37)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully