וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש מנסה למוטט את עיראק: עשרות הרוגים במתקפה על קבר שיעי

8.7.2016 / 13:10

שלושה חמושים פשטו על האתר שבו קבור האימאם עלי אל-האדי. אחד מהם התפוצץ ואפשר לשניים האחרים לפתוח באש לעבר המתפללים. המתקפה על המקום הקדוש שמצפון לבגדאד עלולה להחריף עוד יותר את המתיחות בין השיעים לסונים

צילום: רויטרס, עריכה: עומרי וייס

לפחות 35 בני אדם נהרגו אמש (חמישי) ועוד 60 נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות משולש בסמוך למקדש שיעי מצפון לבגדאד – כך מסרו גורמים ביטחוניים בעיראק. המתקפה על קברו של מוחמד בן עלי אל-האדי, שעליה קיבל דאעש אחריות, הציתה שוב את החשש מפני הסלמה במתיחות הדתית בין הסונים לשיעים במדינה. השיעים מהווים רוב מאוכלוסיית המדינה, אך יש רוב סוני במחוזות הצפוניים והמערביים של עיראק, בהם סלאח א-דין, שבו ממוקם המוזליאום.

המטיף השיעי מוקדתא א-סדר שלח את המיליציה שלו, גדודי השלום, לאזור הקבר, הנמצא 93 ק"מ מצפון לבגדאד. כוחותיו נשלחו גם לעיר סמארא הסמוכה, שם נמצאה קברו של האימאם עלי, אביו של מוחמד שקברו הותקף אמש. ב-2006 אירע פיצוץ שהחריב את כיפת הזהב בקברו של עלי ושל בנו האחר, האימאם חסן אל-עסכרי, שהוביל לגל של אלימות עדתית. תמונות ברשתות החברתיות תיעדו אש האוחזת בשוק הנמצא בכניסה לקבר. לא ברור אם האתר עצמו נפגע.

עוד ידיעות בנושא
"גופות מותכות בכל מקום": בבגדאד מתקשים להתאושש ממרחץ הדמים
"בתולה ב-12,500 דולר": דאעש סוחר בשפחות מין באמצעות אפליקציה
הקשר הצ'צ'ני: הכר הפורה לגיוס פעילי דאעש במרכז אסיה

עשן מיתמר מקבר האימאם עלי אל-האדי בעיראק, 8 ביולי 2016. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מהקבר, הלילה/צילום מסך, טוויטר

לפי גורמים ביטחוניים, מחבל מתאבד התפוצץ בשער הכניסה החיצוני לקבר סביב השעה 23:00 (שעון מקומי) ואפשר לכמה חמושים להסתער על האתר ולירות לעבר המתפללים שהתאספו לרגל עיד אל-פיטר. לפחות אחד מהחמושים התפוצץ בלב הקהל בזמן שאחר נורה למוות בידי מאבטח בטרם הפעיל את חגורת הנפץ שלו. הקבר השיעי היה נתון גם למתקפת רקטות במהלך האירוע, שגם עליה קיבל אחריות דאעש. הארגון הסוני הקיצוני מסר בהצהרה כי המתקפה הוצאה לפועל בידי שלושה מחבלים שלבשו חגורות נפץ.

המתקפה הלילה הגיעה לאחר שבסוף השבוע הקודם נהרגו כמעט 300 בני אדם בפיצוץ משאית תופת של הארגון בשוק הומה אדם ברובע שיעי בבגדאד – מה שהפך זאת לפיצוץ הבודד הקטלני ביותר בעיראק מאז פלשה ארצות הברית למדינה ב-2003. הבוקר הדיח ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבדאי את מפקד כוחות הביטחון בעיר בשל האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully