וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיונגיאנג מאשימה את הבכיר שערק באונס ילדים: "חלאת המין האנושי"

20.8.2016 / 13:42

בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה פורסם כי סגן השגריר בבריטניה, שנמלט לסיאול והפך לדיפלומט הצפון-קוריאני הבכיר ביותר שערק, הואשם במסירת סודות מדינה ובמעילה. עוד הודגש כי לונדון נדרשה להסגירו אך בחרה "להלבין את פני פיונגיאנג"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

סגן השגריר הצפון-קוריאני בבריטניה שערק השבוע לדרום מואשם בסדרת פשעים, בהם אונס ילדים – כך עולה מפרסומים בכלי התקשורת הרשמי במדינה שכינו היום (שבת) את הדיפלומט, תאה יונג הו, "חלאת המין האנושי". הפרסום בסוכנות הידיעות הרשמית KCNA אמנם לא ציין את שמו של תאה, שנחשב לדיפלומט הבכיר ביותר שערק מהמדינה המבודדת, אך קראה לסיאול להסגירו בגין הפשעים המיוחסים לו.

"החשוד הנמלט זומן בחודש יוני לחקירה בגין הונאה של כספי מדינה, מסירת סודות מדינה ואינוס ילדים", דווח בסוכנות הידיעות הצפון-קוריאנית. כמו כן, נכתב כי פיונגיאנג דרשה מלונדון בעבר למסור את תאה לידיה כדי שיישפט על שורת העבירות, אך זו "הלבינה את פנינו בבחירה להעביר את החשודים הנמלטים (תאה ומשפחתו) עם דרכונים לבובות בקוריאה הדרומית, תוך הזנחת חובתה להגן על דיפלומטים המתגוררים בה".

עוד בוואלה! NEWS:
"סימן לחולשה": העריקה שמסבכת את המשטר בקוריאה הצפונית
המדינות שיכריעו את הקרב: מה יש לטראמפ ולקלינטון לחפש באוהיו?
אזהרת הזיקה הגיעה למיאמי ביץ': "חשש לנזק של מיליונים לתיירות"

דיווחי חדשות בסיאול, קוריאה הדרומית, על עריקת סגן השגריר הבריטי של קוריאה הצפונית לשטחה. 18 באוגוסט 2016. רויטרס
דיווחי החדשות בקוריאה הדרומית על עירקתו של תאה, השבוע/רויטרס

בכלי התקשורת הצפון-קוריאניים דווח בנוסף כי "לחשוד מגיע בוודאות עונש חוקי לפשעים שביצע". "הוא הוכיח בבריחתו שהוא חלאת המין האנושי, שאין לו שום נאמנות כבן אנוש ושום מודעות או חוש מוסר. הוא ברח כדי לשרוד ונטש את מולדתו, הוריו ואחיו, שגידלו אותו ועמדו לצדו", נכתב ב-KCNA.

על אף שמשרד החוץ הבריטי טרם מסר תגובה לפרסומים, ידוע כי תאה ומשפחתו נמצאים תחת הגנה של ממשלת קוריאה הדרומית, ובשל כך אינם זמינים למסור תגובה בעצמם. בשבוע שעבר מסר ג'יונג ג'ון הי, דובר המשרד לאיחוד בין קוריאה הצפונית וקוריאה הדרומית, כי תאה עבר לדרום עקב אי-שביעות רצון מהמשטר בפיונגיאנג ובשל חשש לעתיד ילדיו.

כאמור, תאה הוא הדיפלומט הצפון-קוריאני הבכיר ביותר שערק לדרום, זאת לאחר שב-1997 ערק השגריר במצרים והתמקם בארצות הברית. העריקות מהצפון הפכו אחד המקורות ליריבות המרה עם השכנה מדרום, שאינו מרבה לפרסם מקרים כאלה. לעתים קרובות מאשימה פיונגיאנג את סיאול בחטיפת אזרחים או בהסתה לעריקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוכיח בבריחתו כי אין לו שום נאמנות או חוש מוסר". תאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תאה בן ה-55 הוא דיפלומט ותיק שהתנסה בשיחות עם מדינות במערב אירופה. לפי סוכנות הידיעות יונהאפ, הוא הוביל משלחת שקיימה ב-2001 שיחות בבריסל עם נציגי האיחוד האירופי על מצב זכויות האדם במדינה. עוד דווח כי הוא עבד בשגרירות בלונדון במשך כעשר שנים וכי קודם לכן הוא היה בשגרירות בדנמרק שעתה לא פועלת וכן לזמן קצר בשגרירות בשבדיה.

להערכת כלי התקשורת בבריטניה, הברחתו המהירה לקוריאה הדרומית הושלמה בסיוע סוכנות הביון הבריטית MI6, שככל הנראה תדרכה אותו לפני עריקתו ואף גבתה ממנו עדות ראשונית בנוגע למשטר בפיונגיאנג. תפקידו של תאה, אחד משישה עובדים קבועים בשגרירות בלונדון, היה לעקוב אחר עריקים צפון קוריאנים שחיים בלונדון ולעסוק בהסברה בנוגע למצב זכויות האדם במדינה שממנה ערק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully