וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת הזיקה הגיעה למיאמי ביץ': "חשש לנזק של מיליונים לתיירות"

20.8.2016 / 11:25

רשויות הבריאות ארה"ב הזהירו נשים בהיריון מפני נסיעה לעיר, הנחשבת לאחד מהאתרים המתוירים בעולם, כשבועיים לאחר שהנגיף כבר אותר בשכונה במיאמי עצמה. כעת אובחן הווירוס בחמישה בני אדם בעיר הנופש, שלושה מהם תיירים

צילום: רויטרס

(בווידאו: תינוקות ראשונים עם מומים במוחותיהם אובחנו בהאיטי)

גורמים פדרליים רשמיים במערכת הבריאות האמריקנית הזהירו אתמול (שישי) נשים בהיריון מפני נסיעה למיאמי ביץ' שבפלורידה, אחת מערי הנופש הפופולריות בעולם, עקב אבחון מקרים ראשונים של זיקה בעיר והחשש מהתפשטותו באזור. באזהרה שהוציא המרכז האמריקני למניעת מחלות, הוצע לנשים, הנמצאות בסיכון גבוה להידבקות בווירוס המסוכן, להימנע מכל אזור מיאמי.

החשש מהתפשטות זיקה, הגורמת על פי החשד לפגמים מולדים בתינוקות, צפויה לאתגר את תעשיית התיירות באזור מיאמי, המגלגלת מיליארדי דולרים בשנה. מקרה ראשון של הדבקה מקומית של זיקה נמצא כבר בשכונת ווינווד ארטס שבמיאמי, שהיה גם האבחון הראשון בכל ארצות הברית.

במהלך הלילה אישר מושל פלורידה, ריק סקוט, כי רשויות הבריאות זיהו חמישה מקרים החשודים כקשורים לנגיף זיקה במיאמי ביץ'. "זה אומר שיש לנו אזור חדש שבו הידבקויות מקומיות מתרחשות, והוא מיאמי ביץ'", אמר סקוט, וציין כי מדינתו תגברה את פעולות ההדברה באזור, שכן הווירוס נישא על ידי יתושים.

עוד בוואלה! NEWS:
התפרצות זיקה במיאמי: נשים הרות נדרשות להימנע מביקור באזור
לראשונה בארה"ב: חשש שיתושים החלו להפיץ במדינה את נגיף הזיקה
רגע לפני האולימפיאדה: האם מגיפת הזיקה בשלבי דעיכה?

רוחצים בחוף במיאמי ביץ', פלורידה. 28 במאי 2016. AP
"ידענו שזה יתפשט בכל האזור". תיירים במיאמי ביץ'/AP

תושב מיאמי ביץ', סטיב ארליך, סיפר כי חמשת מקרי ההידבקויות בזיקה, שהתרחשו ככל הנראה כולם באזור ביתו, אינן מפתיעות אך בכל זאת מדאיגות מאוד. על פי הרשויות, כל חמשת המקרים אירעו בתחום של כשלושה קילומטרים בשכונת סאות' ביץ'. "ידענו שזה הולך להתפשט בכל האזור", אמר ארליך.

על פי ההמלצות הנוכחיות מטעם רשויות הבריאות, על גברים להמתין שישה חודשים בין הידבקותם בזיקה לבין ניסיון להביא ילדים בעולם, זאת על מנת להימנע מהדבקת האישה ההרה בנגיף. "אמנם יש המלצות ברורות מתי כדאי להיכנס להיריון, אבל זה נראה שלאף אחד אין הבנה סופית לגבי כמה זמן הווירוס נשאר במערכת", אמר ארליך. "זה מפחיד משום שבסופו של דבר נרצה להביא עוד ילדים לעולם".

אישה הרה בבדיקה רפואית לאחר אבחון נגיף זיקה במדינת פלורידה שבארצות הברית. 9 באוגוסט 2016. AP
אבחון הנגיף מעורר חשש. אישה בהיריון עוברת בדיקות לאחר אבחון הזיקה בפלורידה/AP

"גם אם אחוז או שניים מהתיירים יחליטו עכשיו לא להגיע לפלורידה, בין שלעסקים או בין שלנופש, יכול להיווצר נזק של מיליוני דולרים לכלכלה המקומית", הסביר הנרי הרטוולט, מומחה תיירות מארצות הברית. עם זאת, ד"ר תום פרידמן, בכיר במשרד הבריאות האמריקני, אמר כי קשה לומר אם המקרים שאובחנו בפלורידה הם כאלו שמקורם בהדבקה מקומית, ומסובך לקבוע אם הם קשורים זה לזה.

על אף העובדה שייתכן כי זיקה אינה הפכה למגיפה של ממש בפלורידה, פרידמן ציין כי ייתכן שיש מקרי הידבקות שלא זוהו במיאמי ועל כן הומלץ לנשים הרות ולבני זוגן לא לנסוע לאזור. מבין חמשת המקרים שאובחנו במיאמי ביץ' ישנו תושב ניו יורק, תושב טקסס ואזרח טייוואן – כולם מעידים על הנוכחות התיירותית הגבוהה בעיר.

פעולות הדברה בבתים בשכונת ווינווד ארטס שבמיאמי לאחר גילוי זיקה. 4 באוגוסט 2016. AP
הדברה בבית בשכונת ווינווד ארטס במיאמי לאחר גילוי זיקה באזור, לפני שבועיים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully