וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בארה"ב: חשש שיתושים החלו להפיץ במדינה את נגיף הזיקה

30.7.2016 / 0:50

מושל פלורידה הודיע כי ארבעה בני אדם נדבקו בנגיף, המסוכן בעיקר לנשים הרות, ככל הנראה לאחר שנעקצו באזור מיאמי. "עבדנו קשה כדי להתכונן להגעת הנגיף, ונוסיף להשקיע כל משאב אפשרי למאבק בו", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ארגון הבריאות העולמי מכריז על מצב חירום בעקבות התפשטות הזיקה, פברואר האחרון)

הרשויות במדינת פלורידה דיווחו אתמול (שישי) על האפשרות של הימצאות יתושים הנושאים את הנגיף זיקה בתוך גבולות ארצות הברית. מושל המדינה ריק סקוט הודיע כי ארבעה בני אדם – אישה ושלושה גברים - נדבקו ככל הנראה כתוצאה מעקיצת יתוש באזור המתפרס על שטח של 2.5 קילומטרים רבועים במיאמי.

"עבדנו קשה כדי להתכונן להגעת הנגיף ולרע מכל", אמר סקוט והוסיף: "נוסיף להשקיע כל משאב אפשרי למאבק בהתפשטות זיקה במדינה". רשויות הבריאות טרם איתרו יתושים הנושאים את הנגיף, אך נשללה האפשרות כי הארבעה נדבקו בעת שהיו במדינה זרה או כתוצאה מקיום יחסי מין עם אדם הלוקה בזיקה.

עוד כתבות מהעולם:
"טראמפ לא הקריב דבר": האב המוסלמי השכול שסחף את באי הוועידה
הודו: גבר ואישה נרצחו בגרזן בשל חוב על חבילות ביסקוויטים
ניפצה את התקרה: קלינטון התחפשה לסנדרס - ועלתה למתקפה נגד טראמפ

יתוש Aedes aegypti שאחראי להדבקה בווירוס הזיקה בברזיל ובדרום אמריקה. AP
יתוש ממין אדס מצרי המעביר את הנגיף זיקה/AP

הידבקות בנגיף אובחנה לראשונה בברזיל בשנה שעברה, ומאז הוא התפשט במהירות במדינות שונות, בעיקר באמריקה הדרומית. עד כה התגלו יותר מ-1,600 מקרים של זיקה בארצות הברית, אך כולם נגרמו כתוצאה מהידבקות במדינה זרה או מקיום יחסי מין עם אדם הלוקה בנגיף. ההידבקות מסכנת בעיקר נשים בהיריון, בשל יכולתו של הנגיף לגרום למיקרוצפליה – מצב שבו נולד התינוק עם היקף ראש קטן מהממוצע.

למרות החשש, לא ניתנה כל המלצה לנשים הרות לצאת מהאזור שבו נדבקו הארבעה. הרשויות מחפשות אחר אנשים נוספים שנדבקו, ועד כה נבדקו 2,300 אנשים. כמו כן נעשות פעולות מיוחדות להשמדת יתושים ומופצת ערכת הגנה מיוחדת לנשים הרות. נשיא ארצות הברית ברק אובמה תודרך בנושא, והורה לספק למדינת פלורידה את המשאבים הדרושים להתמודות עם הנגיף

תינוק נבדק בחשד שנדבק בנגיף הזיקה. ברזיל, פברואר 2016. AP
הנגיף עושי לגרום למיקרוצפליה. תינוק שנולד עם מום כתוצאה מהנגיף/AP

בחודשים האחרונים נשמעו אזהרות רבות בארצות הברית לכך שבקיץ הנוכחי תביא עמה עונת היתושים את הנגיף, והחשש התמקד בעיקר במדינות פלורידה, טקסס ולואיזיאנה. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית הודיע כי בשלב זה הוא לא יפרסם המלצה לפיה יש להימנע מנסיעה לפלורידה. זאת, בניגוד להמלצה שפרסם הקוראת לנשים הרות שלא לנסוע למדינות שבהן תפוצת הזיקה גבוהה.

80% מהלוקים בנגיף עשויים לא לחוש כלל בתסמינים, בעוד היתר צפויים לסבול מחום גבוה ופריחה. במקביל ישנן עדויות לכך שהנגיף עשוי לגרום לתסמונת גאיין-בארה – הפרעה נוירולוגית נדירה במבוגרים שעלולה לגרום לשיתוק זמני. עד כה לא נמצא חיסון או טיפול יעיל לזיקה.

(עדכון ראשון: 22:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully