וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות זיקה במיאמי: נשים הרות נדרשות להימנע מביקור באזור

לאחר שזוהו 14 מקרים של הנגיף בשכונה בעיר, הממשל קרא לנשים הרות להתגונן מפני יתושים. שישה מהנשאים לא הפגינו תסמינים כלל, ואותרו במבצע בדיקות מדלת לדלת. צוות חירום נשלח לפלורידה

כתיבה ובימוי: הילה קובו, תחקיר: אסתי סדקה, עריכת וידאו: מאיה בן ניסן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

(צפו: וואלה! הבנתי - מהו נגיף זיקה?)

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ולמניעתן (CDC) פרסם היום (שני) אזהרה רשמית לנשים הרות, הקוראת להימנע מהגעה לאזור במיאמי שבו אותרו מקרים של נגיף זיקה. בין היתר, האזהרה קוראת לנשים להמתין לפחות שמונה שבועות מזמן הביקור באזור לפני כניסה להיריון, ולנשים הרות החיות באזור לעשות הכול על מנת להימנע מעקיצות יתושים.

מושל פלורידה ריק סקוט מסר מוקדם יותר היום כי זוהו עשרה מקרים נוספים של זיקה באזור מיאמי. בכך עלה מניין המקרים הכולל בעיר ל-14. עם זאת, מנהל ה-CDC טום פרידמן העריך כי ההתפרצות הראשונה של הנגיף על אדמת ארצות הברית לא מהווה סיכון לשאר המדינה, וכי לא צפויה התפשטות של הנגיף לשאר המדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה בארה"ב: חשש שיתושים החלו להפיץ במדינה את נגיף הזיקה
האו"ם: "אין הצדקה" לביטול האולימפיאדה בגלל נגיף זיקה
אישור רשמי ראשון: נגיף הזיקה גורם למומים מולדים בתינוקות

מבחנות לבדיקת נגיף הזיקה, דואיסבורג גרמניה. פברואר 2016. רויטרס
1,600 מקרים זוהו בארצות הברית. מבחנות עם דגימות של הנגיף/רויטרס

14 המקרים כוללים שתי נשים ו-12 גברים, שנדבקו כולם ככל הנראה מעקיצות יתוש באזור שכונת ווינווד, המתפרשת על שטח של כ-2.5 קילומטרים רבועים מצפון למרכז העיר וסמוך למיאמי ביץ'. מתוך עשרה המקרים החדשים שאותרו, שישה נשאים לא הפגינו תסמינים כלל, ואובחנו במסגרת מבצע מדלת לדלת של מחלקת הבריאות של פלורידה, שכלל איסוף דגימות שתן מהתושבים.

המושל סקוט הוסיף כי CDC שלח צוות חירום, על מנת לסייע למדינה להתמודד עם התפרצות הנגיף. מחלקת הבריאות של פלורידה וגורמים ממשלתיים נוספים פועלים במטרה לאתר מקרים אפשריים נוספים ולמנוע התפשטות של הנגיף לאזורים נוספים.

תינוק שנולד עם מיקרוצפליה, ככל הנראה בגלל נגיף הזיקה, בברזיל. פברואר 2016. רויטרס
תינוק שנולד עם מיקרוצפליה כתוצאה מנגיף זיקה/רויטרס

הידבקות בנגיף אובחנה לראשונה בברזיל בשנה שעברה, ומאז הוא התפשט במהירות במדינות שונות, בעיקר באמריקה הדרומית. עד כה התגלו יותר מ-1,600 מקרים של זיקה בארצות הברית, אך כולם נגרמו כתוצאה מהידבקות במדינה זרה או מקיום יחסי מין עם אדם הלוקה בנגיף. ההידבקות מסכנת בעיקר נשים בהיריון, בשל יכולתו של הנגיף לגרום למיקרוצפליה – מצב שבו נולד התינוק עם היקף ראש קטן מהממוצע.

בחודשים האחרונים נשמעו אזהרות רבות בארצות הברית לכך שבקיץ הנוכחי תביא עמה עונת היתושים את הנגיף, והחשש התמקד בעיקר במדינות פלורידה, טקסס ולואיזיאנה. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית הודיע כי בשלב זה הוא לא יפרסם המלצה לפיה יש להימנע מנסיעה לפלורידה. זאת, בניגוד להמלצה שפרסם הקוראת לנשים הרות שלא לנסוע למדינות שבהן תפוצת הזיקה גבוהה.

80% מהלוקים בנגיף עשויים לא לחוש כלל בתסמינים, בעוד היתר צפויים לסבול מחום גבוה ופריחה. במקביל ישנן עדויות לכך שהנגיף עשוי לגרום לתסמונת גאיין-בארה – הפרעה נוירולוגית נדירה במבוגרים שעלולה לגרום לשיתוק זמני. עד כה לא נמצא חיסון או טיפול יעיל לזיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully