וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעל ערך רב": סגן שגריר צפון קוריאה בבריטניה ערק לדרום

דובר המשרד לאיחוד הקוריאות הודיע כי תאה יונג הו הגיע לסאול עם משפחתו בשל אי-שביעות רצונו מהמשטר בארצו ומחשש לעתיד ילדו. "הם תחת הגנה ממשלתית", הוסיף. הוא הדיפלומט הבכיר ביותר שנמלט מהצפון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קוריאה הדרומית הודיעה היום (רביעי) כי סגן השגריר הצפון קוריאני בבריטניה, תאה יונג הו, ערק עם משפחתו לשטחה. בכך הפך לדיפלומט הבכיר ביותר שערק מפיונגיאנג לסיאול. תאה עבר לדרום בעקבות אי-שביעות רצונו מהמשטר הצפון קוריאני ובשל חשש לעתידו של ילדיו, מסר ג'יונג ג'ון-הי, דובר המשרד לאיחוד הקוריאות במסיבת עיתונאים.

ג'יונג סירב למסור פרטים על עיתוי הגעתו של טאה לקוריאה הדרומית או על מסלולו. "הם (תאה ומשפחתו) נמצאים תחת הגנה ממשלתית והמוסדות הרלוונטיים פועלים לקידום ההליכים הנחוצים", הוסיף.

הוא דיפלומט הצפון קוריאני הבכיר ביותר שערק לדרום. ב-1997 ערק השגריר הצפון קוריאני במצרים, אך הוא התמקם בארצות הברית. עריקות מהצפון הן אחד המקורות ליריבות המרה בין שתי הקוריאות, והדרום לא מרבה לפרסם מקרים כאלה. לעתים קרובות מאשימה פיונגיאנג את הדרום בחטיפת אזרחים או בהסתתם לעריקה. במשרד החוץ הבריטי סירבו להגיב לדברים.

עוד בוואלה! NEWS:
פולין אישרה: מי שישתמש בביטוי "מחנות השמדה פולניים" - ייאסר
בנו של ברון הסמים "אל צ'אפו" נחטף על ידי קרטל מתחרה
לקראת ביקור ביידן: כפר קטן בקוסובו קרא רחוב על שם בנו המנוח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשש לגורל ילדיו. תאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצפון הקוריאני הבכיר ביותר שביקש מקלט בקוריאה הדרומית הוא וואנג ג'אנג יופ, גורם בכיר במפלגה השלטת במדינה, שהדריך את אביו של קים ג'ונג און, הדיקטטור קים ג'ונג השני. עריקתו של וואנג ב-1997 זכתה לשבחים על ידי דרום קוריאנים רבים שראו בו מכרה זהב מודיעיני וסימן לכך שהמערכת הפוליטית של הצפון נחותה אל מול הדרום. וואנג הלך לעולמו ב-2010.

רמון פצ'קו פרדו, מרצה בכיר במחלקה ליחסים בינלאומיים בקולג' המלך בלונדון, אמר כי עריקה דיפלומטית "עשויה להיות מאוד בעלת ערך רב לקוריאה הדרומית, לארצות הברית ולמדינות אחרות".

לדבריו, "לרבים מהעריקים הצפון קוריאנים גישה מוגבלת לתהליכי העבודה הפנימיים של המשטר הצפון קוריאני. עריקת דיפלומט תאפשר לשירותי המודיעין ולכוחות הצבא במדינות אחרות ללמוד על רמת התמיכה שלה זוכה קים ג'ונג און, כמו גם התפתחויות אחרונות בתכניות הגרעין והטילים של קוריאה הצפונית וכן לאופן יישומן – אם בכלל - של רפורמות כלכליות". הוא הוסיף כי "עריקה של דיפלומט בכיר עשויה לסמל ספקנות פנימית הולכת וגדלה של עוצמתו של משטר קים ג'ונג און".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בביקור בתחנת כוח, 23 באפריל 2016. רויטרס
מפלה למשטר קים ג'ונג און/רויטרס

בחודש אפריל האחרון 13 צפון קוריאנים שעבדו במסעדה צפון קוריאנית בסין ערקו לקוריאה דרומית. מדובר בקבוצה הגדולה ביותר שערקה מקוריאה הצפונית לדרום מאז שעלה קים לשלטון בסוף 2011. בשבוע האחרון 13 העריקים, 12 נשים וגבר, החלו רשמית ביישובם מחדש בדרום. בסוף אותו החודש חשפה סיאול כי קולונל בסוכנות הריגול של קוריאה הצפונית ערק גם הוא אל המדינה הדרומית.

יותר מ-29 אלף צפון קוריאנים ערקו לדרום מאז תום מלחמת הקוריאות שהתחוללה בין השנים 1953-1950. רבים מהעריקים אמרו כי רצו לעזוב את המדינה בשל המערכת הפוליטית הנוקשה ובשל העוני הכבד השורר בה.

ההודעה של סיאול על העריקה הגיעה בשעה שפיונגיאנג הגיבה בכעס לתכנית האמריקנית להציב מערכת מתקדמת להגנה מטילים בקוריאה הדרומית. הצפון הזהיר מתגובה ושיגר מוקדם יותר החודש כמה טילים לים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully