וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין אישרה: מי שישתמש בביטוי "מחנות השמדה פולניים" - ייאסר

17.8.2016 / 13:55

העונש הצפוי לעובר על החוק במטרה להשמיץ את האומה הפולנית יהיה שלוש שנות מאסר. "אלה לא היו אימהותינו ואבותינו, שאחראים לפשעי השואה, שבוצעו על ידי פושעים נאצים", אמר שר המשפטים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ממשלת פולין אישרה אתמול (שלישי) חוק חדש שישית שלוש שנות מאסר על כל מי שמשתמש בביטויים כמו "מחנות השמדה פולניים" בהתייחס לאושוויץ ולמחנות אחרים שאותם הפעיל המשטר הנאצי הגרמני בפולין הכבושה במהלך מלחמת העולם השנייה.

החוק מיועד לפתור בעיה שעמה מתמודדת הממשלה הפולנית זה שנים. כלי תקשורת זרים, ואפילו נשיא ארצות הברית ברק אובמה, מתייחסים למחנות הנאציים כפולניים. משרד המשפטים הפולני אמר כי הקבינט של ראשת הממשלה ביאטה שידלו אישר אתמול את החקיקה בישיבה שבועית. החוק צפוי לעבור בקלות בפרלמנט, שם נהנית מפלגת הימין הלאומנית "חוק וצדק" לרוב.

"אלה לא היו אימהותינו, לא אבותינו, שאחראים לפשעים של השואה, שבוצעו על ידי פושעים גרמנים נאצים שכבשו את אדמת פולין", אמר אתמול שר המשפטים הפולני זביגנייב זיוברו. "האחריות שלנו היא להגן על האמת ועל הכבוד של המדינה הפולנית והאומה הפולנית, כמו גם אבותינו, אימהותינו וסבינו".

עוד בוואלה! NEWS:
בנו של ברון הסמים "אל צ'אפו" נחטף על ידי קרטל מתחרה
היום השני ברציפות: מפציצים רוסיים שהמריאו מאיראן תקפו בסוריה
לקראת ביקור ביידן: כפר קטן בקוסובו קרא רחוב על שם בנו המנוח

ראשי המשלחת בפתח מחנה אושוויץ. ינואר 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ביקור ממשלת ישראל באושוויץ/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

פולנים חוששים כי ככל שזיכרונות המלחמה נמחקים עם דעיכת הדורות שידעו אותה, ברחבי העולם מניחים בשוגג כי לפולנים היה תפקיד בהפעלת אושוויץ, טרבלינקה ומחנות השמדה גרמניים אחרים. בעיני האומה הפולנית מדובר בייחוס מר, שכן היא נכבשה על ידי המשטר הנאצי והייתה נתונה למדיניות ברוטלית שגבתה את חייהם של 5.5 מיליון אזרחים פולנים, בהם 2.5 מיליון יהודים במהלך המלחמה.

הצעת החוק נידונה בפולין זה חודשים רבים ובתחילה כללה עונש מאסר של עד חמש שנים. הגרסה שאושרה אתמול הייתה מעודנת יותר. משרד המשפטים מסר כי עונש המאסר יוטל על אלה שמשתמשים בביטוי זה במכוון כדי להשמיץ את שמה של פולין. אלה שלא משתמשים בשפה זו במכוון ייענשו עונשים קלים יותר, בהם קנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully