וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום השני ברציפות: מפציצים רוסיים שהמריאו מאיראן תקפו בסוריה

לאחר שאתמול טען גורם אמריקני כי אין יותר כוחות רוסיים באיראן, הודיע משרד ההגנה במוסקבה כי מפציצים רוסיים יצאו מהרפובליקה האסלאמית לסבב נוסף של תקיפות נגד דאעש בסוריה. לפי ההודעה, 150 חמושים נהרגו

צילום: משרד ההגנה הרוסי, עריכה: אוהד פיטר

משרד ההגנה הרוסי הודיע היום (רביעי) כי מטוסים שהמריאו היום מאיראן יצאו לסבב תקיפות אוויריות נוסף נגד מטרות "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה, כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס". אתמול אישרה רוסיה לראשונה כי היא הציבה מפציצים בבסיס חיל אוויר ברפובליקה האסלאמית שמשמשים למערכה האווירית שהיא מנהלת בסוריה. משרד ההגנה ציין כי שתי עמדות פיקוד הושמדו ויותר מ-150 חמושים נהרגו בתקיפות.

המפציצים, מדגם טופלוב 23M3 ו-Su-34, החלו לתקוף אתמול יעדים בסוריה השכנה. כלי הטיס מוצבים בבסיס סמוך לעיר המדאן, הסמוכה לגבול עם עיראק. מדובר היה כנראה בפעם הראשונה שבה תוקפת רוסיה בסוריה משטחה של איראן, שהודיעה כי תאפשר למוסקבה להשתמש במתקניה הצבאיים.

התקיפה הרוסית הנוספת היום באה בניגוד לדבריו של גורם רשמי בארצות הברית, שטען אתמול כי אין יותר כוחות רוסיים באיראן. לדבריו של אותו הגורם, המפציצים הרוסיים השתמשו בבסיס באיראן רק לשם התקיפה שבוצעה אתמול, ולאחר מכן שבו לרוסיה.

לקריאה נוספת:
גורמים אמריקניים: הופתענו מתקיפת המפציצים הרוסיים משטח איראן
מתפרסים באזור: רוסיה החלה לתקוף בסוריה מבסיס אווירי באיראן

תיעוד: טייסים רוסים מפציצים יעדי טרור בדיר א-זור שבצפון המדינה. ספק 500
מפציצים רוסיים בפעולה/ספק 500

יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לריג'אני, התייחס היום להצבת המפציצים הרוסיים במדינתו וציין כי לרוסיה אין בסיס קבע ברפובליקה האסלאמית, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "איראנ"א". החוקה האיראנית אוסרת על כוחות צבא זרים להחזיק בבסיסי קבע במדינה.

בהקשר התקיפות אמר היום שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי אין כל בסיס לטענה כי החלטת רוסיה להמריא מאיראן כדי לתקוף בסוריה הפרה את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2231. לברוב ציין כי אף כלי טיס או ציוד הועבר לטהראן מרוסיה. החלטה 2231 אוסרת את אספקה, מכירה או העברה של כלי טיס קרביים לאיראן. אתמול הודיעה ארצות הברית כי היא בודקת אם הגיחות הרוסיות הפרו אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב מסדר את משקפיו במהלך מסיבת עיתונאים במוסקבה, 26 בינואר 2016. רויטרס
לא מפר את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. לברוב/רויטרס

העובדה שאיראן הרשתה למטוסים הרוסיים להמריא משטחה כדי להפציץ מטרות בסוריה נחשבת לצעד חסר תקדים, המדגיש את שיתוף הפעולה המעמיק בין שתי המדינות החזקות המעורבות במלחמת האזרחים הסורית.

כמעט ולא ידוע בהיסטוריה המודרנית מקרה שבו אפשרה איראן לכוח זר להשתמש באחד מבסיסיה כדי להמריא ממנו לתקיפה במדינה אחרת. גם רוסיה מעולם לא השתמשה בשטח של מדינה אחרת במזרח התיכון עבור פעילותה בסוריה, שם היא עורכת תקיפות אוויריות בשירות ממשלתו של בשאר אסד זה כמעט שנה. צעד זה מעלה תהיות אם מדובר בצורך אסטרטגי או במסר פוליטי מהקרמלין לוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully