וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפרסים באזור: רוסיה החלה לתקוף בסוריה מבסיס אווירי באיראן

משרד ההגנה במוסקבה אישר כי מפציצים מדגם טופלוב 22 נפרסו בבסיס אווירי ברפובליקה האסלאמית, בסמוך לגבול עם עיראק. שתי המדינות מסייעות לנשיא בשאר אסד במלחמתו באופוזיציה

צילום: משרד ההגנה הרוסי, עריכה: אוהד פיטר

רוסיה הציבה מפציצים בבסיס חיל אוויר באיראן שמשמשים למערכה האווירית שהיא מנהלת בסוריה. משרד ההגנה במוסקבה אישר הבוקר (שלישי) כי המפציצים, מדגם טופלוב 23M3 ו-Su-34, החלו לתקוף יעדים בסוריה השכנה. כלי הטיס מוצבים בבסיס סמוך לעיר המדאן, הסמוכה לגבול עם עיראק. זאת ככל הנראה הפעם הראשונה שבה תוקפת רוסיה בסוריה משטחה של איראן, שהודיעה כי תאפשר למוסקבה להשתמש במתקניה הצבאיים.

לפי הודעת משרד ההגנה, "המפציצים תקפו יעדים של דאעש ושל ג'בהת א-נוסרה במחוזות חאלב, דיר א-זור ואידליב". עוד דווח כי "מספר גדול של טרוריסטים" נהרגו בתקיפות. בערוץ הממלכתי "רוסיה 24" שודרו הבוקר תמונות של שלושה מפציצים ושל מטוס תובלה רוסי, אולם לא ברור מתי הן צולמו.

לקריאה נוספת על המלחמה בסוריה
דיווח: הסיכום היחיד בין פוטין לארדואן – מניעת התקדמות הכורדים
כך הפך האח הקטן של דאעש לארגון המורדים החזק ביותר בסוריה

תיעוד: טייסים רוסים מפציצים יעדי טרור בדיר א-זור שבצפון המדינה. ספק 500
מטוס טופלוב רוסי מפציץ יעדים בדיר א-זור שבצפון סוריה, השבוע/ספק 500

עוד נמסר כי המפציצים לוו על ידי מטוסי קרב רוסיים המוצבים בבסיס חמימים שבלטקיה. פריסת המפציצים האסטרטגיים באיראן תקצר את משך הטיסה שלהם ב-60% ותגביר את מספר התקיפות. עד כה יצאו המפציצים לתקיפות מבסיסים בדרום רוסיה, מאחר שהבסיס בלטקיה אינו גדול מספיק כדי לאחסן אותם.

ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן אמר היום כי טהראן תחלוק עם מוסקבה את מתקניה הצבאיים כדי להילחם יחד בטרור. "שיתוף הפעולה האיראני-רוסי במלחמה בטרור בסוריה הוא אסטרטגי ואנחנו חולקים את היכולת ואת המתקנים שלנו", צוטט עלי שמחאני בסוכנות הידיעות אירנ"א.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
איראן המדאן. גוגל מפס, עיבוד תמונה
איראן המדאן/עיבוד תמונה, גוגל מפס

מוסקבה וטהראן מסייעות לנשיא בשאר אסד במלחמתו באופוזיציה ובארגונים האסלאמסטיים. מוסקבה החלה בהתערבותה הצבאית בסוריה בסוף ספטמבר הקודם, ופרסה כלי טיס רבים בלטקיה. בחודש מרץ הכריז הנשיא ולדימיר פוטין על הסגת רוב הציוד הצבאי מסוריה, אולם בפועל נמשכו התקיפות האוויריות הרוסיות.

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA כי רוסיה וארצות הברית קרובות להתחיל בפעולה צבאית נגד ארגונים חמושים בחאלב. שר ההגנה סרגיי שויגו צוטט באומרו כי "אנחנו נמצאים בשלב מתקדם מאוד בשיחות עם עמיתינו האמריקנים". לדבריו, "אנחנו מתקדמים שלב אחר שלב לקראת התכנית – ואני מדבר על רק חאלב – שתאפשר לנו להתחיל להילחם יחד כדי להביא שלום ולאפשר לתושבים לשוב לבתיהם".

(עדכון ראשון: 10:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully