וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקניים: הופתענו מתקיפת המפציצים הרוסיים משטח איראן

16.8.2016 / 23:09

הגורמים הודו כי היו מודעים לתכנון להשתמש בבסיסים איראניים, אך לא ידעו על דבר התקיפה. דובר מחלקת המדינה טען כי המקרה "מצער אך צפוי". גורם רשמי ציין כי הכוחות הרוסיים עזבו את איראן

צילום: משרד ההגנה הרוסי, עריכה: אוהד פיטר

גורם רשמי בארצות הברית טען היום (שלישי) כי אין יותר כוחות רוסיים באיראן. זאת, בהתייחסו לאישורו של משרד ההגנה במוסקבה כי מפציצים רוסיים הוצבו בבסיס חיל האוויר ברפובליקה האסלאמית, ותקפו מוקדם יותר יעדים בסוריה. לדבריו של אותו הגורם, המפציצים הרוסיים השתמשו בבסיס באיראן רק לשם התקיפה שבוצעה היום, ולאחר מכן שבו לרוסיה.

גורמים נוספים בוושינגטון הודו כי הם הופתעו מהתקיפה שאירעה היום. לדבריהם, הם היו מודעים לכוונות הרוסיות להטיס מטוסים מתוך בסיס באיראן, עליהן דיברו הרוסים מאז שנה שעברה. ואולם, הם לא ידעו שהשימוש בבסיסים איראניים כבר הוצא לפועל. היום הייתה זו הפעם הראשונה שבה תקפה רוסיה בסוריה משטחה של איראן, שהודיעה כי תאפשר למוסקבה להשתמש במתקניה הצבאיים.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
ממשיך לאבד גובה: טראמפ קורס בסקר במעוז רפובליקני חשוב
נורבגיה: השליכו אבנים לעבר רוסיה - ועלולים להישלח למאסר
הסוף העצוב של "הפילה הגיבורה" שנשטפה מאות קילומטרים מביתה

תיעוד: טייסים רוסים מפציצים יעדי טרור בדיר א-זור שבצפון המדינה. ספק 500
מוסקבה וטהראן מסייעת לאסד נגד המורדים. מטוס רוסי מפציץ יעדים בסוריה, השבוע/ספק 500

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מארק טונר, התייחס גם הוא להצבת המפציצים הרוסיים באיראן, ואמר כי המהלך "מצער, אך אינו מפתיע". טונר הוסיף כי וושינגטון עדיין בוחנת את מידת שיתוף הפעולה בין מוסקבה וטהראן, והדגיש כי הדבר לא ימנע בהכרח השגת הסכם בין ארצות הברית ורוסיה בנוגע לשיתוף פעולה במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה. כשנשאל בנוגע להסכם, אמר כי "אנחנו עדיין לא נמצאים שם", וכי רוסיה ממשיכה לתקוף את המורדים המתונים הנתמכים בידי וושינגטון.

משרד ההגנה במוסקבה אישר את הדיווחים על הצבת המפציצים באיראן לאחר תקיפת היעדים ומסר: "המפציצים תקפו יעדים של דאעש ושל ג'בהת א-נוסרה במחוזות חאלב, דיר א-זור ואידליב". עוד נמסר כי המפציצים לוו על ידי מטוסי קרב רוסיים המוצבים בבסיס חמימים שבלטקיה.

מוסקבה וטהראן מסייעות לנשיא בשאר אסד במלחמתו באופוזיציה ובארגונים האסלאמסטיים. מוסקבה החלה בהתערבותה הצבאית בסוריה בסוף ספטמבר הקודם, ופרסה כלי טיס רבים בלטקיה. בחודש מרץ הכריז הנשיא ולדימיר פוטין על הסגת רוב הציוד הצבאי מסוריה, אולם בפועל נמשכו התקיפות האוויריות הרוסיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully