וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורבגיה: השליכו אבנים לעבר רוסיה - ועלולים להישלח למאסר

ארבעה תושבי מחוז בצפון הרחוק של המדינה הסקנדינבית נעצרו לאחר שזרקו אבנים למדינה השכנה. איש לא נפגע, אולם הם עלולים לרצות שלושה חודשי מאסר. "הם טענו כי לא ידעו שמדובר בעבירה"

פליטים מהמזרח התיכון במרכז קליטה למבקשי מקלט בנורבגיה. 2 בפברואר 2016.. AP
פליטים סורים בנורבגיה, בשנה שעברה/AP

ארבעה אזרחים נורבגים עומדים בפני עונש מאסר לאחר שהשליכו אבנים מעבר לגבול לשטחה של רוסיה. הקבוצה, שנעצרה ביום ראשון, מתגוררת במחוז פינמארק שבצפון הרחוק של המדינה הסקנדינבית.

"זאת לא רק הפרה של חוקי הגבול, אלא גם התנהגות פוגענית", צוטט תומאס פיטרסן, דובר של משטרת המחוז, לרשת הטלוויזיה הציבורית של נורבגיה NRK. לא היו נפגעים מנחיתת האבנים במחוז מורמנסק שברוסיה, אולם הארבעה עדיין עלולים לספוג קנס או לרצות שלושה חודשי מאסר.

החשודים, שגילם נע משנות העשרה לשנות ה-40, טענו כי הם לא ידעו שאסור לזרוק דברים לעבר רוסיה. דובר משטרת המחוז מסר כי שניים מהם הודו במעשה.

אורכו של הגבול היבשתי בין רוסיה לנורבגיה הוא 193 ק"מ והוא ברובו חוצה יערות נרחבים באזור החוק הארקטי. הגבול היה מבוצר היטב בתקופת המלחמה הקרה מאחר ששימש אחת מתוך שתי נקודות מפגש הגבול בין ברית המועצות לנאט"ו.

בשנה שעברה העלו הרשויות הנורבגיות חשש מהמספר הגובר של הפליטים הסורים החוצים את הגבול הנידח בין שתי המדינות. מאות פליטים סורים רכבו באופניים בשנה שעברה דרך העיירה הרוסית ניקל אל העיירה הנורבגית קירקנס. המעבר סגור להולכי רגל, אך פתוח לנוסעים בכלי רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully