וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ביקור ביידן: כפר קטן בקוסובו קרא רחוב על שם בנו המנוח

17.8.2016 / 12:18

תושבי סויבו שבדרום-מזרח המדינה מתכוננים לביקור סגן נשיא ארה"ב שיגיע לחנוך דרך בת 35 ק"מ על שם בנו שמת מסרטן. "ללא עזרת אמריקה, כל האלבנים היו מגורשים מכאן. אנחנו חייבים להם"

תושבי הכפר סויבו שבקוסובו, שקראו דרך בכפר על שם בו ביידן, מתכוננים לביקור סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. 15 באוגוסט 2016. רויטרס
אסירי תודה לוושינגטון. הדרך על שם בו ביידן בסויבו, קוסובו/רויטרס

תושבי הכפר הקטן סויבו שבדרום-מזרח קוסובו התכוננו בימים האחרונים בקדחתנות לביקורו של סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במדינה הבלקנית, וחשפו שלשום (שני) את השלט המורה על קריאת דרך בת 35 קילומטרים בכפר על שם בנו המנוח, בו. בנו של סגן הנשיא עבד בקוסובו לאחר סיום המלחמה באזור וסייע בהכשרתם של שופטים ופרקליטים מקומיים לעבודה בארגון לשיתוף פעולה וביטחון באירופה (OSCE). ביידן יגיע היום לסויבו עם אשתו, ג'יל, לחנוכת הדרך החדשה.

אזרחי קוסובו, שהכריזה עצמאות בשנת 2008 אך עדיין אינה מוכרת בידי מדינות רבות, מוקירים תודה לארצות הברית באמצעות קריאת רחובות ודרכים על שמם של אמריקנים כבר שנים רבות. "ללא עזרתה של אמריקה, כל האלבנים היו מגורשים מכאן, אף אחד לא היה נשאר", סיפר נאסר סויבה, תושב הכפר בן 54. "אם אראה כאן את ביידן, אגיד לו 'תודה על מה שעשיתם עבורנו'. אנחנו חייבים להם כל כך הרבה".

עוד ידיעות מהעולם:
טראמפ: "נגביל את ההגירה, נכנס ועידה בינלאומית למאבק בטרור"
מגמה בצרפת: גם בחופי קורסיקה אוסרים על רחצה ב"בורקיני"
אוסטריה: תשעה פליטים מעיראק חשודים באונס קבוצתי של צעירה

תושבי הכפר סויבו שבקוסובו, שקראו דרך בכפר על שם בו ביידן, מתכוננים לביקור סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. 15 באוגוסט 2016. רויטרס
פועל מתכונן לביקור ביידן על הדרך החדשה שנקראה על שם בנו/רויטרס

הדרך על שם בו ביידן, שמת ממחלת הסרטן בשנה שעברה בגיל 46, אינה הראשונה הקרויה על שם בכיר אמריקני בקוסובו הקטנה. שדרות ודרכים ראשיות בבירה פרישטינה כבר נקראו על שם הנשיאים לשעבר ביל קלינטון וג'ורג' וו. בוש.

וושינגטון עצמה משמרת נוכחות צבאית קטנה במדינה בת 1.8 מיליון התושבים, שנפרדה מסרביה רק לפני שמונה שנים, ונוכחותה נראית בעיני המקומיים כחיונית לשמירה על השקט באזור. "אנחנו עדיין זקוקים לתמיכה של ארצות הברית. אנחנו איפה שאנחנו בזכות עזרתם של חברינו ואנחנו צריכים שהעזרה תעמיק", אמר בייט בייטה, עובד ממשלה לשעבר בן 37 שינכח בטקס בסויבו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תושבי הכפר סויבו שבקוסובו, שקראו דרך בכפר על שם בו ביידן, מתכוננים לביקור סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. 15 באוגוסט 2016. רויטרס
"אם אראה כאן את ביידן, אגיד לו תודה". תושב סויבו תולה דגל ארה"ב/רויטרס

לפני הגעתו לקוסובו, ביקר ביידן בבלגרד, בירת סרביה. וושינגטון הייתה בין המפציצות מברית נאט"ו שזרעו הרס רב בבירה הסרבית במלחמת קוסובו ב-1999, וכאשר הכריזה קוסובו על עצמאותה, הוצתה השגרירות האמריקנית בעיר.

ביידן צפוי לדחוף בביקורו את שתי המדינות הבלקניות להאיץ את נרמול היחסים ביניהן, זאת לקראת חברות אפשרית של בלגרד ופרישטינה באיחוד האירופי. הסדרת היחסים מול קוסובו היא תנאי מחייב שהוצב בפני סרביה על מנת לדון עמה בהצטרפות אפשרית לאיחוד, פעולה שאליה שואפת בלגרד בשנים האחרונות לצד קרבה יחסית לרוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully