וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "נהיה קיצוניים במדיניות ההגירה ונגביל כניסה ממדינות טרור"

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS בארה"ב

16.8.2016 / 0:01

המועמד הרפובליקני הציג את תכניתו למלחמה באסלאם הקיצוני. "נכניס למדינה רק מהגרים ששותפים לערכינו, נסנן את תומכי השריעה", אמר. טראמפ הבטיח לסיים את מדיניות "בניין האומה" להקמת דמוקרטיות: "זה כישלון, אנשים מתו לחינם"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: טראמפ אומר כי אובמה ייסד את דאעש, בשבוע שעבר)

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציג אמש (שני) את מדיניותו למאבק בגורמי טרור השייכים לאסלאם הקיצוני, מחוץ ומבית. בנאום שנשא באוניברסיטת יאנגסטאון שבאוהיו, שנחשבת למדינה מתנדנדת וחשובה במערכת הבחירות, הוא קרא ל"מדיניות חוץ ריאליסטית", כהגדרתו.

"גישה חדשה צריכה להיות עצירת האסלאם הקיצוני", אמר טראמפ. "כל הפעולות צריכות להתמקד סביב המטרה הזו, וכל מדינה הדוגלת בכך תהיה בעלת בריתנו. לא תמיד אנו יכולים לבחור את ידידותינו, אך עלינו להכיר את אויבינו. אנו נעבוד לצד חברינו במזרח התיכון, כולל חברתנו הטובה ישראל. נעבוד עם מלך ירדן ונשיא מצרים ועם כל מי שמזדהה עם האידיאולוגיה הזו, שלפיה יש להשמיד את המוות".

לדבריו, המאבק בטרור לא ייעצר במלחמה בדאעש. "אנו נביס את אל-קאעדה ונפעל כדי לעצור את המימון לחמאס ולחיזבאללה", אמר והוסיף כי הוא יפעל כדי לכנס ועידה עולמית למאבק בטרור.

עוד כתבות בנושא:
יובל רבין תקף את טראמפ: "דבריו מסיתים לאלימות שנגעה בי אישית"
12.7 מיליון ד' במזומן: נחשף הקשר הרוסי של מנהל קמפיין טראמפ
במפלגה נשקלת נטישה, הסקרים מדאיגים: טראמפ צונח ותוקף את התקשורת

דונלד טראמפ מציג את מדיניותו בנושא טרור והגירה, אוהיו, אוגוסט 2016. רויטרס
"נעבוד לצד ישראל במאבק בטרור". טראמפ, אתמול/רויטרס

טראמפ המשיך והתייחס לאפשרות לשיתוף פעולה עם רוסיה במאבק נגד האסלאם הקיצוני. "אני חושב שאנו יכולים למצוא מטרות משותפות עם רוסיה במאבק בדאעש. האם זה לא יהיה מעולה?", שאל איל הנדל"ן את הקהל. הוא הוסיף כי ממשלו יעבוד עם נאט"ו: "אמרתי בעבר כי נאט"ו לא הצליחה להתמודד עם טרור, ומאז היא שינתה גישה וכעת הם מתמקדים במאבק".

רשימה שחורה של מדינות

בכל הנוגע למדיניות ההגירה, אמר טראמפ כי יש לאמץ נהלים חדשים בהקדם. "המשותף למתקפות טרור על אדמותינו הוא שהן נעשו בידי מהגרים או בני מהגרים ולכן צריך לנקוט צעדים חדשים לבדיקות רקע. אנו צריכים לדעת כי דאעש מגייס פליטים לאחר כניסתם למדינה. אנו נהיה קשוחים בכל הנוגע להגירה, ונהיה קיצוניים. אנו נכניס למדינה כמהגרים רק מי ששותף לערכינו".

דונלד טראמפ מציג את מדיניותו בנושא טרור והגירה, אוהיו, אוגוסט 2016. רויטרס
"יכולים למצוא מטרות משותפות עם רוסיה". טראמפ, אמש/רויטרס

לדבריו, "במדינה שלנו יש די בעיות ואנו לא צריכים עוד. נסנן את כל מי שמאמין שחוקי השריעה צריכים להיות מוחלים על אזרחי ארצות הברית. רק מי שמוכן לאמץ ערכים סובלנים ואמריקניים יקבל אשרת שהייה".

המועמד הרפובליקני הוסיף כי אם ייבחר לנשיאות הוא ישהה זמנית את ההגירה מכמה מדינות "המסוכנות ביותר בעולם, שלהן היסטוריה בהפצת טרור. ברגע שאכנס לתפקיד, אבקש לגבש רשימה של מקומות שבהם לא ניתן לערוך בדיקות רקע. נפסיק להעניק ויזות מאזורים אלו עד שיהיו נסיבות חדשות וניתן יהיה לחדשן", אמר.

רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ביקור בפינלנד. 1 ביולי 2016. AP
"אפשר למצוא מטרות משותפות עם רוסיה במאבק בדאעש". פוטין/AP

בתחילת דבריו תקף טראמפ בחריפות את יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון ואת הנשיא המכהן ברק אובמה, ואמר כי עלייתו של דאעש היא תוצאה של מדיניותם, שאותה הגדיר כושלת. "בתחילת 2008, לוב היתה יציבה, סוריה הייתה תחת ריבונות, במצרים שלט נשיא חילוני ובעל ברית של ארצות הברית, איראן הייתה חנוקה מסנקציות. היום, לוב הרוסה, סוריה במלחמת אזרחים, משבר הפליטים מאיים על אירופה וארצות הברית, עיראק נתונה בכאוס ודאעש מתפשט ללא הגבלה". בנוגע למדיניות ההגירה, אמר טראמפ כי קלינטון מתכננת להגביר את כניסת הפליטים הסורים למדינה במאות אחוזים.

הוא אמר כי אם יהיה נשיא, הוא ישנה את מדיניות "בניין האומה" האמריקני, שבמסגרתו פעלה המדינה להקמת משטרים חדשים ודמוקרטים במדינות שונות. "הוכח כי המדיניות שלנו של בניין האומה היא כישלון. התנגדתי למלחמה בעיראק מלכתחילה וזהו הבדל ענק ביני לבין יריבתי. מישהו באמת היה סבור שעיראק תהפוך למדינה משגשגת? מאות ומאות של צעירים נהרגו, ואנשים שבו בלי רגליים וידיים. כל המוות וההרס הזה עבור כלום".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון במהלך הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, יולי 2016. רויטרס
"עלייתו של דאעש היא תוצאה של מדיניותם". אובמה וקלינטון/רויטרס

טרם הנאום דווח כי טראמפ צפוי להציג מבחן אידיאולוגי חדש למועמדים להגירה למדינה. התהליך החדש יכלול שאלונים, כמו גם מעקב אחר הרשתות החברתיות, ראיונות עם חבריו ובני משפחתו של מבקש ההגירה ואמצעים אחרים כדי לוודא שהמועמד תומך "בערכים האמריקניים כמו סובלנות ופלורליזם". לפי דיווחים שונים, ישאלו המועמדים על עמדתם לגבי חופש הדת, שוויון מגדרי וזכויות קהילת הלהט"ב. עם זאת, שאלון מסוג זה או כל אמצעי חדש לפיקוח על ההגירה לא הוצג.

דבריו של טראמפ מגיעים על רקע המצב הקשה שבו הוא נמצא בשבועות האחרונים לנוכח אמירות שונות ושנויות במחלוקת, שהובילו לירידה חדה בסקרים. המועמדת הדמוקרטית תקפה שוב ושוב את איל ההון ותיארה אותו כאדם שאינו מתאים להיות המפקד העליון של הצבא. דבריה קיבלו חיזוק מצדם של מומחים לביטחון לאומי, שטענו כי המיליארדר מניו יורק חסר ידע וניסיון בכל הנוגע ליחסים בינלאומיים. "הוא לא יודע דבר על מדיניות חוץ ואין לו כל רצון ללמוד את הנושא", אמר יועצה הבכיר של קלינטון, ג'ייק סליבן, בהצהרה לעיתונות.

ביידן: כניסת קלינטון לבית הלבן תשנה את חיי הנשים והילדות במדינה

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נאם היום לראשונה בעצרת תמיכה בהילרי קלינטון בעיר הולדתו סקרנטון שבפנסילבניה. ביידן אמר בנאומו כי לכניסתה של אישה ראשונה לבית הלבן תהיה "השפעה אדירה על נשים וילדות ברחבי ארצות הברית". "זה ישנה את חייהן", אמר ביידן והוסיף כי הוא מכיר את קלינטון כבר שלושה עשורים, וכי היא "חכמה, חזקה ונבונה". "יש רק אדם אחד במערכת הבחירות הזו שיעזור לכם, וזו הילרי קלינטון", הוסיף.

ביידן בכנס איפא"ק: "הרחבת ההתנחלויות פוגעת בסיכוי לשלום". אין, אתר רשמי
"רק קלינטון תעזור לכם". ביידן/אתר רשמי, אין

קלינטון, שנאמה לפני ביידן, התמקדה במדיניות הפנים שתישם אם תיכנס לחדר הסגלגל בינואר הקרוב. היא תקפה את טראמפ וטענה כי אמירתו לפיה הוא סיפק שירותי רווחה לילד לעובדיו אינה נכונה. "אם אתה עובד עבור טראמפ, אם אתה מנקה את חדרי המלון שלו, משקה את מדשאותיו, נושא את תיקיהם של האורחים, אתה לא מקבל כלום", ציינה.

קלינטון בירכה את ביידן על הצטרפותו אליה לפנסילבניה, ואמרה כי אם תיבחר, היא צפויה לבקש ממנו להמשיך במאמציו למאבק במחלת הסרטן, שבהם פתח לאחר מותו של בנו מגידול במוחו בשנה שעברה. "או ג'ו, אני מקווה שאתה יודע כמה אוהבים אותך ואת משפחתך לא רק בסקרנטון, אלא בכל ארצות הברית", אמרה.

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully