וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל רבין תקף את טראמפ: "דבריו מסיתים לאלימות שנגעה בי אישית"

בנו של ראש הממשלה שנרצח העביר ביקורת חריפה על דבריו של המועמד הרפובליקני, שרמז לפעילות אלימה נגד קלינטון. "אמירותיו עשויות לזרוע את הזרעים לדבר המבשר רעות", כתב רבין במאמר לעיתון אמריקני

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יובל רבין, בנו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, העביר ביקורת חריפה על המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, והתריע מפני אמירותיו השנויות במחלוקת, שאותן כינה "הסתה של אלימות פוליטית, שנגעה בי באופן אישי". "דבריו של טראמפ הם לא רק מילים, הם עשויים לזרוע את הזרעים לדבר המבשר רעות", ציין רבין במאמר שכתב לעיתון USAtoday, ופורסם היום (שני).

רבין התייחס לדבריו של המועמד הרפובליקני מהשבוע שעבר, שלפיהם רק התומכים בנשיאת נשק יוכלו לעצור את המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון אם תיבחר - אמירה שרבים פירשו כרמיזה לפעילות אלימה נגד יריבתו. רבין ציין כי אותם הדברים הם "שיא חדש של כיעור במהלכו של קמפיין מכוער".

עוד כתבות בנושא:
12.7 מיליון ד' במזומן: נחשף הקשר הרוסי של מנהל קמפיין טראמפ
מחפשים בוחרים בקניונים: קמפיין טראמפ בישראל יוצא לדרך
במפלגה נשקלת נטישה, הסקרים מדאיגים: טראמפ צונח ותוקף את התקשורת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שיא חדש של כיעור במהלכו של קמפיין מכוער". טראמפ ויובל רבין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יותר מפרשן אחד בישראל ובארצות הברית הצביעו על הדמיון בין ישראל של שנות ה-90 וארצות הברית בימינו", הוסיף רבין. "כמה מבקרים אמרו שטראמפ הוא איום לדמוקרטיה האמריקנית. אין זה ממקומי לטעון טענה זו, והכוונה שלי במאמר זה היא מוגבלת הרבה יותר. האלימות הפוליטית נגעה בי, ואני צפיתי באווירה שהובילה אדם אחד לפחות להאמין שקראו לאלימות כזו בפומבי". בסוף דבריו קרא רבין למנהיגי המפלגה הרפובליקנית להתכחש לדבריו של מועמד המפלגה לתפקיד הבכיר ביותר בארצות הברית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ באירוע בחירות, 18 באוגוסט 2016. רויטרס
"מבקרים אמרו שהוא איום לדמוקרטיה". טראמפ/רויטרס

האמירה של טראמפ עוררה סערה בארצות הברית וזכתה לגינויים מצד הדמוקרטים והרפובליקנים כאחד. כמו כן, רשת CNN דיווחה כי השירות החשאי של ארצות הברית פנה לקמפיין של טראמפ בגין אמירה זו. המועמד הרפובליקני ניסה להדוף את הביקורת נגדו וטען כי התקשורת פירשה לא נכון את דבריו. טראמפ אמר שהוא בסך הכול ניסה לאחד את תומכי הזכות לשאת נשק והפציר בהם לצאת ולהצביע. "זאת תנועה פוליטית חזקה. לא יכול להיות פירוש אחר לכך, עשו לי טובה", הדגיש.

דבריו של טראמפ, כמו גם אמירות נוספות שנויות במחלוקת שהשמיע החודש, קיבלו ביטוי בסקרים אחרונים שבהם נרשם פער משמעותי לטובת קלינטון. כמו כן, לפי סקר של CBS ומכון YouGov שפורסם אתמול, קלינטון מנצחת את המועמד הרפובליקני בשתי מדינות הנחשבות למתנדנדות: בפלורידה בפער של 5%, ובניו המפשייר בפער של 9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully