וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ רומז להתנקשות בקלינטון: רק התומכים בנשיאת נשק יוכלו לעצור אותה

המיליארדר המדשדש בסקרים אמר כי אם יריבתו תיבחר לנשיאות, הדרך היחידה לסכל מינויי שופטים לעליון תהיה באמצעות התיקון השני לחוקה - הזכות לשאת נשק. בהמשך הבהיר: "אמרתי שהם צריכים להתארגן ולהצביע"

עריכה: טל רזניק

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ רמז אמש (שלישי) כי רק התומכים בנשיאת נשק יוכלו לעצור את יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון אם תיבחר. באירוע בחירות בווילמינגטון, קרוליינה הצפונית, התייחס המיליארדר לדרך שבה ניתן יהיה למנוע משרת החוץ לשעבר למנות שופטים לבית המשפט העליון.

"אם היא תבחר את השופטים שלה, אין שום דבר שאתם יכולים לעשות, חברים", הוא אמר ברקע קריאות בוז של הקהל. "ואולם, חברים, בזכות התיקון השני לחוקה ייתכן שיש מה לעשות". התיקון השני לחוקת ארצות הברית מעגן את הזכות לשאת כלי נשק.

במטה הבחירות של קלינטון טענו כי זוהי "אמירה מסוכנת". "אדם שמעוניין להיות נשיא ארצות הברית לא יכול לקרוא לשימוש באלימות באף צורה", הוסיפו.

עוד על הבחירות בארה"ב
ארה"ב: הוריהם של הרוגים במתקפה בבנגאזי תבעו את קלינטון
מתקפה חריפה מבית: סנאטורית ועשרות יועצי ביטחון לשעבר נגד טראמפ

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית, 9 באוגוסט 2016. רויטרס
סערה חדשה. טראמפ בעצרת הבחירות בקרוליינה הצפונית, הערב/רויטרס

גם במטה הבחירות של טראמפ התייחסו לאמירה הבעייתית. "זה נקרא הכוח שבאיחוד. תומכי התיקון השני לחוקה הם מאוחדים ביותר והם נחושים להשיג את מטרותיהם, מה שמקנה להם כוח פוליטי אדיר", טענו. לדבריהם, "השנה מספר שיא של תומכי התיקון השני יצביע, והם לא יהיו בעד הילרי קלינטון, אלא בעד דונלד טראמפ".

בהמשך ביקש המועמד הרפובליקני להבהיר את כוונותיו, ופרסם הודעה בנושא בחשבון הטוויטר שלו. "התקשורת נואשת להסיח את הדעת מעמדתה של קלינטון נגד התיקון השני לחוקה", כתב, "אמרתי שאזרחים שתומכים בתיקון השני חייבים להתארגן ולהצביע על מנת להציל את החוקה שלנו!".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

דבריו של המועמד הרפובליקני מגיעים ברקע קריסה שלו בסקרים בעקבות התבטאויותיו נגד משפחת החייל המוסלמי שנהרג בעיראק וסירובו לתמוך בבכירים במפלגה המתמודדים לכהונה נוספת. הוא ניסה לשכך את הסערה כשחזר בו והביע תמיכה ביו"ר בית הנבחרים פול ראיין ובסנאטורים ג'ון מקיין וקלי איוט.

בסקר אחרון שפורסם אמש בסוכנות הידיעות רויטרס הגדילה קלינטון את יתרונה על טראמפ ל-7%, בהשוואה לפער של פחות מ-3% ביום חמישי. המועמדת הדמוקרטית קיבלה 42% לעומת 35% של טראמפ. הסקר נערך בין 4 ל-8 באוגוסט ובו השתתפו 1,152 נשאלים.

(עדכון ראשון: 23:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully