וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: תשעה פליטים מעיראק חשודים באונס קבוצתי של צעירה

המהגרים, שחלקם כבר קיבלו מקלט במדינה, נעצרו במהלך סוף השבוע בחשד שאנסו תיירת בת 28 מגרמניה בערב השנה החדשה. על פי החשד, הם תקפו את האישה בדירה שבה התגוררו שניים מהם וייתכן שאף סיממו אותה

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: אוסטריה קולטת פליטים בשיאו של גל הפליטים, ספטמבר 2015)

תשעה פליטים מעיראק נעצרו במהלך סוף השבוע באוסטריה בחשד לאונס קבוצתי של צעירה בת 28 מגרמניה – כך דווח אתמול (שני) בכלי תקשורת שונים במדינה. לפי המשטרה, המעצרים נעשו בעקבות דגימות די-אן-איי שנלקחו מזירת האירוע ובעקבות צילומים של מצלמת אבטחה, שסייעו לבסס את החשדות החמורים נגד התשעה. כל העצורים הם פליטים שהגישו בקשות מקלט באוסטריה ובקשותיהם של חלקם כבר התקבלו.

הצעירה הגישה את התלונה עוד ב-1 בינואר, אך למשטרה לקח יותר משמונה חודשים לחקור את המקרה, שכונה בפיה "סבוך וקשה". האונס התרחש לכאורה בערב השנה החדשה בדירה בווינה שבה התגוררו שניים מהחשודים. על פי החשד, התשעה לקחו את האישה מאחת מתחנות הרכבת המרכזיות בעיר ותקפו אותה בדירה. כמו כן, האישה אמרה כי שתתה אלכוהול וכי היא חושדת שסוממה – שכן היא אינה זוכרת שנלקחה לדירה.

עוד ידיעות מהעולם:
פרו: תשעה הרוגים ועשרות פצועים ברעידת אדמה בדרום המדינה
"טרוריסטים עלולים להשתלט על פצצות גרעין אמריקניות בטורקיה"
תיעוד דרמטי: אישה וכלב חולצו מרכב שוקע בלואיזיאנה המוצפת

פליטים חוצים את הגבול מהונגריה לאוסטריה, ספטמבר 2015. AP
פליטים במעבר הגבול מהונגריה לאוסטריה/AP

כל החשודים, שנעצרו במקומות שונים באוסטריה, הכחישו את החשדות נגדם. מהמשטרה נמסר כי לא ברור כמה מהם באמת השתתפו באונס לכאורה וכמה מהם רק סייעו במקרה. לפי דובר משטרת וינה, פול איידנברגר, "אין ספק שהתרחש שם אונס קבוצתי לפי הראיות הביולוגיות. התוקפים לכאורה ככל הנראה ניצלו את מצבה של הקורבן שהייתה תחת השפעת אלכוהול".

מעצריהם של המהגרים התרחשו בתקופה סוערת במערכת הפוליטית באוסטריה, שבה השיח בנושאי הפליטים ומדיניות ההגירה צף פעמים רבות בשנה האחרונה. כעת, מפלגת החופש האוסטרית, תנועת ימין המתנגדת נחרצות להגירה, מעוניינת להפוך את תוצאות הבחירות לנשיאות שהתקיימו ביוני. בימים אלו מתכוננת המדינה המרכז-אירופית לסיבוב השני בבחירות לנשיאות, שיתקיים ב-2 באוקטובר. בסיבוב הראשון ניצח מועמד המפלגה הירוקה בפחות מאחוז בודד.

על אף שבאוסטריה לא אירעו תקיפות המוניות כמו זו שהתרחשה בערב השנה החדשה בקלן שבגרמניה, נראה כי אחוזי הפשיעה במדינה עלו מאז תחילתו של גל הפליטים הנוכחי באירופה. מהגרים הואשמו בשנה האחרונה במקרים של תקיפה מינית ואלימות, שהובלטו רבות בידי מפלגת הימין המבקשת להפסיק את זרם ההגירה למדינה. עם זאת, הממשלה בווינה, שתמכה תחילה במדיניות הגבולות הפתוחים של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, הנהיגה לפני כחצי שנה מדיניות מכסות לבקשות מקלט בשטחה על מנת לדלל את מסלול ההגירה אליה דרך מדינות הבלקן.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully