וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו: תשעה הרוגים ועשרות פצועים ברעידת אדמה בדרום המדינה

80 מבנים נהרסו במחוז ארקיפה, שנפגע בצורה הקשה ביותר מהרעש, וכוחות החירום מתקשים להגיע לעזור ולפנות את הפצועים. "הרעידה גרמה לנזק רב, אנחנו זקוקים לסיוע"

נזקי רעידת אדמה בעוצמה של 5.2 שפקדה את פרו, אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
נזק רב נגרם במחוז ארקיפה/צילום מסך, טוויטר

לפחות תשעה בני אדם נהרגו היום (שני) ו-40 נוספים נפצעו ברעידת אדמה בעוצמה של 5.2 בסולם ריכטר שפקדה את דרום פרו – כך דיווחו הרשויות במדינה. גורמים רשמיים במדינה אמרו כי רוב הנזק אירע במחוז ארקיפה, שבו נהרסו לפחות 80 מבנים. לפי המכון הגיאולוגי של ארצות הברית, הרעש אירע בסביבות השעה 05:00 בבוקר (שעון ישראל), והוא התרחש בעומק של 10 קילומטרים מתחת לפני השטח, שבעה קילומטרים ממערב לעיירה שיביי.

"הרגשנו רעד חזק מאוד", אמרה ראשת אחת הערים במחוז. "הרעידה גרמה לנזק רב ואיבדנו את הקשר עם עיירות שכנות". היא קראה לסיוע דחוף של בגדים ושמיכות לתושבי האזור, שאליו מתקשים כוחות החילוץ להגיע בשלב זה. "מה שאנחנו צריכים הוא פינוי הפצועים", הדגישה.

עוד כתבות מהעולם:
יובל רבין תקף את טראמפ: "דבריו מסיתים לאלימות שנגעה בי אישית"
"טרוריסטים עשויים להשתלט על פצצות גרעין אמריקניות בטורקיה"
דרום אפריקה: 10 שנות מאסר לאישה שחטפה תינוקת וגידלה אותה 17 שנה

נזקי רעידת אדמה בעוצמה של 5.2 שפקדה את פרו, אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
"הרגשנו רעד חזק מאוד". אחד המבנים שנהרסו ברעש/צילום מסך, טוויטר

"זה היה טראגי", אמר ג'ון ריברה, תושב העיירה יאנקו שנפגעה קשות, לתחנת רדיו מקומית. "אין חשמל בעיירה. עדיין יש לנו מים, אך אנו לא יודעים מה עתיד לקרות". רעידות אדמה הן דבר שבשגרה בפרו, ורבות מהן מסתיימות ללא קורבנות או הרס רב. בשנת 2007, 600 איש נהרגו ברעידת אדמה בעוצמה של 8.0 בסולם ריכטר שפקדה את מרכז המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully