וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה בצרפת: גם בחופי קורסיקה אוסרים על רחצה ב"בורקיני"

בעקבות פיגוע הדריסה בניס, עיירות נופש בצרפת אוסרות על רוחצות מוסלמיות ללבוש את בגד הים שכולל כיסוי ראש, כדי "לשמור על ביטחון התושבים". השרה לזכויות נשים התנגדה: "הבורקיני פרימיטיבי, אך האיסור עלול להצית סכסוך"

עריכה: שניר דבוש

(ראש ממשלת צרפת מתקבל בבוז בניס לאחר הפיגוע, בחודש שעבר)

לאחר שעיירות הנופש ווילנב-לובה וקאן בריביירה הצרפתית אסרו על לבישת "בורקיני" – בגד ים לנשים מוסלמיות המכסה את כל הגוף וכולל כיסוי ראש – הצטרף גם האי הצרפתי קורסיקה למגמה. שלשום (ראשון) אסר ראש עיריית סיסקו גם הוא על לבישת בורקיני בחופי העיר, בעקבות קטטה שפרצה בחוף העיירה בין משפחה ממוצא צפון אפריקני לבין נערים מקומיים, ובמסגרתה נפצעו חמישה אנשים.

ראש עיריית סיסקו התעקש שהחלטתו "אינה גזענית, ונועדה לשמור על ביטחונם של תושבי האזור והתיירים". לדבריו, הוא שקל את איסור לבישת הבורקיני במשך זמן מה, משום שלטענתו "המצב בקורסיקה נפיץ". עדי ראייה שנכחו בקטטה האלימה, שכללה זריקת אבנים ובקבוקים, טוענים שלבורקיני לא היה חלק בנסיבות שהובילו לאלימות. למרות זאת, אמר ראש עיריית סיסקו כי "החוק אינו נגד מוסלמים, אלא נועד להגן עליהם כמו גם על כל שאר התושבים".

בתגובה לאיסור, הזהירה השרה לזכויות נשים בצרפת לורנס רוסיניול, מפני ניצול סוגיית הבורקיני למטרות פוליטיות מצד הימין הקיצוני במדינה. אף שהיא גינתה את הבורקיני, וכינתה אותו "פרימיטיבי", היא סברה שכדי למגר את הנוהג ה"מיושן", יש לשמור על קור רוח ושיקול דעת. "אני לא רוצה שהנושא יצית סכסוך בחברה שלנו", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
קאן אסרה על "בורקיני" למוסלמיות: חשש "להפרת הסדר הציבורי"
ראש עיריית ניו יורק על רצח האימאם: "הקהילה המוסלמית על הכוונת"
בוקו חראם בסרטון חדש של החטופות: "עשרות נהרגו במתקפות"

נשים מוסלמיות לובשות בורקיני בחופי צרפת. AP
שלוש עיירות בצרפת כבר אסרו על לבישת ה"בורקיני". נשים מוסלמיות בחופי המדינה/AP

ראש השירותים המוניציפליים בעיר קאן, תיירי מיגול, הסביר את החוק החדש והשנוי במחלוקת. "לא מדובר באיסור על לבישת בגדים בעלי סממנים דתיים בחוף הים, אלא על בגדים עם סממנים בוטים של תמיכה בארגוני טרור שנמצאים איתנו במלחמה", אמר. לדבריו, לא נראו נשים לבושות בבורקיני בחופי הים מאז נכנס החוק לתוקף.

לא מדובר בסערה הראשונה בצרפת על רקע איסור לבוש בעל סממנים דתיים. בשנת 2011 אסרה המדינה לעטות בציבור כיסויי ראש המכסים את כל הפנים, כגון ניקאב ובורקה. עם זאת, לא נאסר על לבישת בגדים בעלי סמלים דתיים. במהלך השבוע ביטל פארק מים בסמוך למארסיי אירוע פרטי שתוכנן עבור נשים המעוניינות לבלות במקום כשלגופן בורקיני, לאחר שהאירוע התפרסם ועורר סערה גדולה בקרב חברי פרלמנט מכל הקשת הפוליטית הצרפתית.

(עדכון ראשון: 23:00)

העיירה סיסקו, קורסיקה, צרפת. ShutterStock
"ההחלטה אינה גזענית, המצב בקורסיקה נפיץ". חוף בעיירה סיסקו, קורסיקה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully