וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקו חראם בסרטון חדש של החטופות: "עשרות נהרגו במתקפות"

הארגון האסלאמיסטי פרסם סרטון שבו נראות כ-50 מהנערות שנחטפו מבית ספרן לפני כשנתיים, כולן עוטות רעלות. אחת מהן פונה למשפחתה בשפת אמה, ומספרת כי עשרות נערות נהרגו בתקיפות אוויריות

עריכה: מתן חדד

ארגון בוקו חראם פרסם היום (ראשון) סרטון חדש שבו נראות התלמידות שנחטפו על ידי הארגון לפני יותר משנתיים וחצי באזור צ'יבוק. בסרטון, ככל הנראה השלישי שפורסם מאז חטיפת יותר מ-200 התלמידות בחודש אפריל 2014, נראות כ-50 נערות, כולן עוטות רעלות. לוחם הארגון קורא בסרטון לשחרור לוחמים אחרים המוחזקים בשבי הניגרי, בתמורה לשחרור הנערות.

"שידעו שאנחנו מחזיקים בבנות שלהם", הוסיף. אחת מהנערות פונה בסרטון למשפחתה בשפת אמה, ומספרת כי היא אכן מצ'יבוק וכי עשרות מהתלמידות החטופות נהרגו בתקיפות אוויריות של צבא ניגריה נגד ארגון הטרור. בסיום הסרטון נראה תיעוד לכאורה של חטופות שנהרגו בתקיפות אוויריות נגד בוקו חראם.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר הנחתת המינוי של דאעש: תככים ומזימות בבוקו חראם
תקווה חדשה: החטופה ששוחררה משבי "בוקו חראם" נפגשה עם הנשיא
שנתיים לחטיפת הנערות בניגריה, האימהות טוענות: "ראינו אותן בסרטון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חלק מהנערות נהרגו כביכול בתקיפות אוויריות". קטע מהסרטון החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרטון הופץ על ידי העיתונאי הניגרי אחמד סלקידה, שפרסם בעבר מידע בלעדי בנוגע לארגון האסלאמיסטי, הפועל בעיקר בצפון-מזרח ניגריה. לדבריו, בהתייחסות למנהיג הארגון המודח אבו בכר שכאו, "זאת הפעם השנייה ששכאו מורה על פרסום סרטון של הנערות, מאז חטיפתן לפני 852 ימים". הוא הוסיף כי הסרטון כולל "תמונות מזעזעות של חלק מנערות צ'יבוק שנהרגו כביכול בתקיפות אוויריות".

לוחמי הארגון הקיצוני חטפו 276 תלמידות בית ספר ב-14 באפריל 2014. 57 מהן הצליחו להימלט שעות ספורות לאחר המקרה, אך 218 עדיין נעדרות על אף הקמפיין העולמי להשיבן. החטיפה עוררה ביקורת חריפה נגד הממשל והצבא בכל הנוגע להתנהלותם באירוע. בחודש מאי האחרון, אותרה אחת מהחטופות, אמינה עלי דרשה נקקי, הראשונה שנמצאה בחיים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אמינה עלי נקקי, ששוחררה משבי "בוקו חראם", בבית חולים במידוגורי, בורנו, ניגריה, 19 במאי 2016. רויטרס
החטופה היחידה שנמצאה עד כה בחיים. נקקי במידוגורי/רויטרס

היא נפגשה עם הנשיא מוחמדו בוהארי בבירה אבוג'ה, יומיים לאחר שנמצאה על ידי מיליציה אזרחית באזור יער סמביסה שבמדינת בורנו. נקקי הוטסה לארמון הנשיאותי מבית החולים במידוגורי, בירת בורנו, יחד עם אמה, בינטה, פעילים לשחרור הנערות החטופות והיועץ לביטחון לאומי של הנשיא. היא הגיעה לאבוג'ה עם תינוקה, בן ארבעה חודשים. מי שהזדהה כבעלה, מוחמד היאתו, ונמצא יחד עמה, נעצר בחשד שהוא חבר בארגון האסלמיסטי, לאחר שליווה את נקקי לבית החולים במידוגורי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
218 נערות עדין מוחזקות ככל הנראה על ידי הארגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני פחות משבועיים, הודיע ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) כי אבו מוסאב אל-ברנאווי הוא המנהיג החדש של בוקו חראם, שנשבע אמונים לארגון הקיצוני בשנה שעברה. שכאו, שהנהיג את הארגון מאז שנת 2009, פרסם בשבוע שעבר סרטון שבו טען כי אל-ברנאווי לא ראוי להנהיג את הארגון.

עם זאת, הבהיר שכאו כי "לא חזרנו בנו מנאמנותנו למנהיג אל-בגדאדי", בהתייחסות למנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי. הסרטון מסתיים בשכאו שנראה יורה באוויר, לצד שני לוחמים הנושאים משגרי רימונים. בפנייה לנשיא ניגריה, מאיים שכאו: "הנשיא בוהארי, בקרוב תראה אותנו בביתך, הארמון הנשיאותי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנשיא בוהארי, בקרוב תראה אותנו בביתך, הארמון הנשיאותי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בוקו חראם, הפועל להקים מדינת הלכה מוסלמים בצפון-מזרח ניגריה, הצליח לכבוש שטחים רבים בסוף 2014, אך צבא המדינה ביחד עם צבאות מדינות שכנות נחלו הצלחות בחודשים האחרונים בהסגתו. יש הטוענים כי ההכרזה של דאעש על מינוי אל-ברנאווי עשויה להצביע על כך שבוקו חראם פנה לארגון הקיצוני לקבלת סיוע נוכח התבוסות הקשות, וייתכן שכעת הוא מחזיק בשליטה רבה יותר בארגון הניגרי. כמו כן, ביוני האחרון, גורם בכיר בצבא ארצות הברית אמר כי בוקו חראם נמצא בפילוג משמעותי, ורבים מתנגדים לשכאו בשל כישלונו להישמע להוראות דאעש.

אלפי בני אדם נהרגו בשנים האחרונות במתקפות הארגון, הדוגל בפיגועי ראווה במקומות עמוסים ולעיתים משתמש בבני ובנות נוער כמחבלים מתאבדים. נשיא ניגריה בוהארי הכריז מלחמה נגד הארגון, אך על אף התבוסות האחרונות, בוקו חראם עדיין מוציא לפועל פיגועי התאבדות בצפון-מזרח ניגריה, כמו גם במדינות השכנות קמרון, ניז'ר וצ'אד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully