וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לחטיפת הנערות בניגריה, האימהות טוענות: "ראינו אותן בסרטון"

14.4.2016 / 9:30

אימהות של שלוש מתוך 219 הנערות שנחטפו על ידי בוקו חראם בעיירה צ'יבוק אמרו כי זיהו את בנותיהם בסרטון שנמסר לגורמים רשמיים במדינה. "כל מה שאנו רוצים הוא שהממשלה תחזיר אותן", אמרה אחת מהן

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(הסרטון האחרון בו נראות הנערות, מאי 2014)

אימהות של שלוש תלמידות שנחטפו לפני שנתיים בעיירה צ'יבוק שבצפון ניגריה על ידי ארגון בוקו חראם אמרו היום (רביעי) כי זיהו את בנותיהן בסרטון חדש שפרסם הארגון הקיצוני, ונמסר לידי גורמים רשמיים במדינה. אם יש אמת בדברים, מדובר בפעם הראשונה שבה רואות הנשים את בנותיהן מאז סרטון שפורסם במאי 2014.

גורמים שנחשפו לסרטון ציינו כי ניתן לראות בו כ-15 נערות, ולוחמי הארגון נשמעים ברקע וקוראים לממשל לשתף עמם פעולה כדי להביא לשחרורן. הנערות אומרות בסרטון כי מתייחסים אליהן טוב, אך הן מדגישות כי ברצונן לשוב לביתן ולהיות עם בני משפחותיהם.

לוחמי הארגון הקיצוני חטפו 276 תלמידות בית ספר ב-14 באפריל 2014. 57 מהן הצליחו להימלט, אך 219 עדיין נעדרות על אף הקמפיין העולמי להשיבן, שבו מעורבת גם אשתו של נשיא ארצות הברית, מישל אובמה. החטיפה עוררה ביקורת חריפה נגד הממשל והצבא בכל הנוגע להתנהלותם באירוע.

בוקו חראם הציג את החטופות: "ישוחררו תמורת אסירים". רויטרס
החטופות בסרטון האחרון שפורסם במאי 2014/רויטרס

ריפקאטו איובה ומארי אישאיה, שתיים מתוך שלוש האימהות, אמרו כי הן זיהו את בנותיהן – סארוטו והוואה. האם השלישית, יאנה גלנג, אמרה כי זיהתה חמש בנות. גורמים רשמיים במדינה הדגישו כי יש צורך בזיהויים נוספים כדי להוכיח באופן סופי שמדובר בנערות הנעדרות.

"הנערות נראות במצב טוב מאוד", אמרה גלנג בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס לאחר שצפתה בסרטון בבירת מחוז בורנו מאידוגורי, בהקרנה שהורגנה על ידי גורמים בממשל. "בוודאות מדובר בבנות שלנו", הוסיפה. "כל מה שאנו רוצים הוא שהממשלה תחזיר אותן". הגורמים שקיבלו לידיהם את הסרטון לא הסבירו כיצד הגיע אליהם.

טקס לציון שנה לחטיפת התלמידות על ידי "בוקו חראם", אבוג'ה, ניגריה. AP
טקס לציון שנה לחטיפה, בשנה שעברה/AP

לפי ארגון אמנסטי, מאז 2014, כ-2,000 ילדים נחטפו בידי בוקו חראם, ורבים מהם משמשים כעבדי מין, לוחמים ומחבלים מתאבדים. במהלך שש השנים האחרונות נהרגו 15 אלף איש במתקפות שעורך הארגון במטרה להקים מדינה אסלאמית בצפון-מזרח המדינה.

במקביל, כלי תקשורת בניגריה דיווחו כי הוריהם של הנערות קיבלו לאחרונה שיחות טלפון ממספרי הטלפון של בנותיהם. ההורים התקשרו חזרה, אך מהצד השני נשמעו איומים מאנשים בלתי-מזוהים. אותם אנשים אף נתנו להורים מידע על מיקומם, וחלק טענו כי הם מדברים מקמרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully