וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית ניו יורק על רצח האימאם: "הקהילה המוסלמית על הכוונת"

בעוד נמשך המצוד אחר החשוד שירה למוות במולאנה אקונג'י ובאדם נוסף בקווינס, התושבים משוכנעים כי מדובר בפשע שנאה. "הירי האחרון כאן היה ב-2001, לבה של הקהילה שלנו נשבר"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בעוד משטרת ניו יורק ממשיכה בחיפושים אחר החשוד שירה למוות ביום שבת באימאם ובאדם נוסף ברובע קווינס שבעיר, טען הלילה (שני) ראש העירייה ביל דה בלאזיו בהודעה רשמית: "אמנם עוד לא התברר המניע לרצח מולאנה אקונג'י ותרא א-דין, אך אנחנו יודעים שהקהילות המוסלמיות שלנו נמצאות תמיד על הכוונת של חוסר הסובלנות". לדבריו, "היו סמוכים ובטוחים שמשטרת ניו יורק תביא את הרוצח לדין".

טרם התברר אם השניים, אקונג'י בן ה-55 וא-דין בן ה-64, היו מטרה לפשע שנאה, וחקירת המקרה נמשכת. אתמול פורסם קלסתרון של התוקף, שירה בשניים בעורף מטווח קרוב, כשהיו בדרכם ממסגד אל-פורקאן ג'אמע שבשכונת אוזון פארק, שם משמש אקונג'י כאימאם. אקונג'י מת בזירה, וא-דין הובהל לבית החולים, שם מת מפצעיו כעבור כארבע שעות.

עוד בוואלה! NEWS:
בהלה בניו יורק: נמל התעופה קנדי פונה בשל דיווח שווא על ירי
ברחובות הבירה ובכלא לנשים: מחאת ענק בפרו נגד אלימות כלפי נשים
מסמכי דאעש שנתפסו במטה הארגון בלוב חשפו: "תשתית טרור במילאנו"

מסגד אל-פורקאן ג'אמע לאחר מותו של האימאם, קווינס, ניו יורק, 14 באוגוסט 2016. AP
חברי הקהילה הפיצו את קלסתרון החשוד. מסגד אל-פורקאן, אתמול/AP

חבריהם של השניים מהקהילה הבנגדלשית סבורים כי מדובר בפשע שנאה. מילאת א-דין, תושב אוזון פארק בן 57, סיפר כי שני ההרוגים נולדו בבנגלדש. הוא הוסיף כי היה מקורב לאקונג'י, אותו תיאר כאדם "שקט ורגוע", אב לשבעה שהיה אהוד בקהילה המקומית. "מה שמשנה זה שאנשים חפים מפשע נורו למוות", אמר. "לבה של הקהילה שלנו נשבר".

על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", אקונג'י נשא עמו אלף דולרים במזומן בעת הירי, אולם הכסף לא נלקח ממנו. להערכת המשטרה, החשוד הוא בשנות ה-40 או ה-30 לחייו, וככל הנראה לבן. בתיעוד ממצלמות האבטחה באזור הוא נראה עוקב אחרי הקורבנות במשך זמן קצר לפני שירה בהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה לאחר מותו של אימאם, קווינס, ניו יורק, 13 באוגוסט 2016. AP
"אנחנו דורשים צדק". מפגינים בזירת הירי, שלשום/AP
זירת הירי באימאם מולאנה אקונג'י, קווינס, ניו יורק, 13 באוגוסט 2016. AP
זה מעורר פחד אצל כל המוסלמים". זירת הירי, ביום שבת/AP

מוחמד אחמד, בן 22, סיפר כי שמע את הירי במהלך עבודתו בחנות המכולת של משפחתו הסמוכה לזירה. "הפעם האחרונה שמישהו נורה בשכונה הזאת, עד כמה שידוע לי, הייתה כנראה בשנת 2001", טען, "זה מעורר פחד אצל כל המוסלמים". ניזאם א-דין, נהג מונית בן 57 שהכיר את שני ההרוגים, הוסיף: "מעולם לא הרגשתי מתיחות כזאת".

איברהים הופר, מנהל תחום התקשורת במועצה ליחסים אמריקניים-אסלאמיים, CAIR, הסביר כי מדובר במתקפה החמורה ביותר נגד איש דת מוסלמי בארצות הברית בשנים האחרונות. בדוח שפרסמה המועצה בחודש יוני האחרון, יחד עם אוניברסיטת קליפורניה, צוין כי מספר המתקפות נגד מסגדים האמיר בשנה האחרונה ל-78, המספר הגבוה ביותר מאז החל תיעוד המקרים בשנת 2009. כמו כן, המועצה הציעה תגמול של 10,000 דולרים למי שיעביר מידע שיוביל למעצר החשוד הנמלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully