וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברחובות הבירה ובכלא לנשים: מחאת ענק בפרו נגד אלימות כלפי נשים

עשרות אלפים צעדו בבירה לימה ובערים נוספות, לצד הנשיא ורעייתו ושרים בכירים נוספים, במסגרת קמפיין שתפס תאוצה בדרום אמריקה כולה. 54 נשים נרצחו במדינה על ידי בן זוגם רק השנה. "הגענו כדי להבטיח שהממשלה תעשה משהו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כ-50 אלף בני אדם יצאו אתמול (שבת) לרחובות הבירה לימה וערים נוספות ברחבי פרו, במחאת ענק נגד אלימות כלפי נשים. בין המפגינים, היה גם הנשיא פדרו פבלו קוצ'ינסקי ורעייתו ננסי. ההפגנות, שאורגנו על ידי ארגונים אזרחיים, הן חלק מתנועת המחאה "Ni Una Mas", "לא עוד אחת", שצמחה בתקופה האחרונה בעקבות כמה עונשים קלים במיוחד שהטילו בתי המשפט על גברים שתקפו נשים.

54 נשים נרצחו מתחילת השנה על ידי בן זוגם או על ידי בן זוג לשעבר. על פי נתוני הממשלה, 118 נשים נוספות שרדו ניסיון רצח. כמו כן, על פי הערכות המשרד הממשלתי לנשים ולאוכלוסיות פגיעות, כ-70% מהנשים בפרו עברו תקיפה או התעללות במהלך חייהן. עם זאת, לשכת התובע הכללי מסרה כי רק כשליש מהמקרים מובילים לתלונה במשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
40% מובטלים, 7 מ-10 רווקים: הצעירים הפלסטינים – תמונת מצב
בוקו חראם בסרטון חדש של החטופות: "עשרות נהרגו במתקפות"
מהומות במילווקי לאחר שצעיר נורה על ידי שוטרים: "לשחורים נמאס"

ההפגנה בלימה, אתמול:

רויטרס

על פי סקר שפורסם אתמול, 78% מאזרחי פרו סבורים כי הם חיים בחברה סקסיסטית. נתונים נוספים שפרסמה תנועת המחאה מעלים כי יש 20 מקרי אונס במדינה בכל יום, 93% מהם של נשים, ו-71% של קטינות או קטינים.

תנועת המחאה זכתה לגיבוי נרחב מכלי התקשורת במדינה, וקמפיינים דומים הושקו ברחבי היבשת, בעיקר במקסיקו ובארגנטינה. "הגעתי לכאן כדי למחות נגד היחס לנשים, ומעל הכול, להבטיח כי הממשלה, בדרך כזו או אחרת, אלוהים יודע איך, תבין את הדחיפות ותעשה משהו", הסבירה הסטודנטית מריה פרננדה סלזאר, שהשתתפה בהפגנה.

ביום שישי נערכה מחאה נוספת בבית הכלא לנשים סנטה מוניקה, שבמחוז צ'וריוס הסמוך לבירה, בהשתתפות האסירות, כמו גם שרת המשפטים וזכויות האגם מריסול פרס טלו. "די להתעללות", קרא אוטיליה וסקז, הנושאת עונש בגין החזקת נשק. "אני מדברת כאסירה, אני מדברת כדי לא להרגיש אפליה ברגע שאצא לרחוב, לחירות היפה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המחאה בכלא סנטה מוניקה, יום שישי:

רויטרס

שרת המשפטים הבהירה כי "רצינו להיות כאן עם האסירות, שהשקיעו בפרויקט הזה". לדבריה, "רבות מהן נמצאות כאן כתוצאה מאלימות. רבות מהן לא היה יכולות להימלט בזמן ממעגל האלימות ששם סוף לא רק לחירות שלהן, אלא לעתים גם לחייהן". מלבד המיצג שהכינו האסירות, הזמרת הפרואנית המוכרת סנדרה מואנטה ביצעה במקום את השיר "תמיד חזקה", שהפך להמנון לא רשמי של תנועת המאבק באלימות נגד נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully