וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה ממשיכה לעבות כוחות בסוריה: שתי ספינות טילים בדרכן לים התיכון

הספינות יצאו מבסיסן בים השחור ויצטרפו לכוח הימי הרוסי שנמצא לחופי סוריה, אחרי שאתמול הכריזה מוסקבה על הצבת מערכת S-300 בבסיסה בטרטוס. עשרות נהרגו בקרבות בין צבא טורקיה והמורדים לדאעש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שתי ספינות טילים מהצי הרוסי עזבו את בסיסן בים השחור בדרכן לים התיכון - כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות הרוסית רי"א, שציטטה דובר מטעם הצי של הים השחור. הן יצטרפו לכלי שיט נוספים הנמצאים באזור החוף של סוריה. במקביל, בצפון המדינה התנהלו קרבות עזים בין צבא טורקיה וכוחות מורדים לבין דאעש.

עיבוי הכוח הימי של רוסיה מצטרף להצבת מערכת S-300 בבסיסה הימי בטרטוס, שבמערב סוריה, שעליה הודיעה אתמול מוסקבה. לפי דובר הצי של הים השחור, שתי הספינות עזבו אתמול את בסיסן בסבסטופול שבחצי האי קרים והן צפויות להגיע לים התיכון הערב. עוד נמסר כי הן מצוידות בטילי שיוט לטווח-ארוך.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה מציבה S-300 בסוריה - וטורקיה מנסה להחיות את הפסקת האש
מנהיג בכיר בארגון ג'בהת א-נוסרה חוסל בתקיפה אווירית בסוריה
שנה למבצע הרוסי ששינה את כללי המשחק בסוריה - והנציח את המלחמה

משחתת רוסית בחופי לטקיה, סוריה, נובמבר 2015. AP
משחתת רוסית לחופי לטקיה, בשנה שעברה/AP

המהלכים האחרונים מגיעים לאחר קריסת המשא ומתן בין מוסקבה לוושינגטון, שהוביל לאיומים הדדיים. אתמול נמסר ממחלקת המדינה כי הממשל בוחן כמה אפשרויות, כולל צבאיות, בעקבות כישלון הפסקת האש שהתמוטטה בחודש שעבר לאחר שבוע. ביום שבת הזהירה רוסיה כי תקיפה אמריקנית ישירה בסוריה של מטרות צבא אסד תוביל "לזעזועים במזרח התיכון".

היום פרסם האו"ם תמונות לוויין שחושפות את ההרס בחאלב, שנמצאת תחת מתקפה נרחבת של רוסיה ושל סוריה. לפי ההערכות, 275 אלף איש נצורים בשכונות במזרח העיר שבשליטת המורדים. במסיבת עיתונאים בז'נבה נחשפו התמונות שהראו כי השיירה שהופצצה בחודש שעבר בדרכה לעיר נפגעה מתקיפה אווירית. ארצות הברית האשימה את רוסיה באחריות לכך, שמצדה הכחישה זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משאית סיוע שנפגעה בתקיפה אווירית בחאלב, סוריה, 19 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
"הותקפה מהאוויר". שיירת הסיוע שהופצצה בחאלב/צילום מסך, טוויטר

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, עשרות בני אדם נהרגו ונפצעו בתקיפה אווירית בכפר בעל רוב כורדי שנמצא בשליטת דאעש ושוכן בסמוך לגבול עם טורקיה. לא ברור איזה כלי טיס ביצע את התקיפה, אך צבא טורקיה מסר כי כוחותיו הפועלים במדינה מאז אוגוסט ניהלו קרבות עם לוחמי דאעש באזור הגבול. לפי ההודעה, חייל טורקי ועוד 23 לוחמים בארגון הקיצוני נהרגו בעימותים שבהם השתתפו גם מורדים הנתמכים בידי אנקרה במסגרת מבצע "מגן הפרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully