וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשוי להיחשב פשע מלחמה": האו"ם יחקור את הפצצת שיירת הסיוע בסוריה

מזכ"ל האו"ם באן קי מון הודיע כי הוא פועל להקמת צוות שיחקור את הפצצת שיירת הסיוע בסמוך לחאלב, שבה נהרגו 18 בני אדם. ארה"ב מאשימה את רוסיה באחריות לתקיפה, אך במוסקבה מכחישים את הטענות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מזכ"ל האו"ם באן קי מון הודיע אמש (שישי) כי הוא פועל להקמת צוות שיחקור את הפצצת שיירת הסיוע ההומניטרי שאירעה ביום שני שעבר בסמוך לעיר חאלב, ובה נהרגו 18 בני אדם - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. בהצהרה מטעם האו"ם נכתב כי הצוות "יבחן את העובדות שקשורות לאירוע" וידווח על התקדמותו לבאן, שיחליט באילו צעדים לנקוט. הארגון אף הזהיר כי תקיפת שיירת הסיוע עשויה להיחשב פשע מלחמה, והמזכ"ל הפציר בכל הצדדים לשתף פעולה באופן מלא עם החקירה.

האחראי על הסיוע ההומניטרי באו"ם, סטיבן אובריין, אמר ביום חמישי למועצת הביטחון כי האזור שבו עברה השיירה, שסומנה בבירור כשייכת לאו"ם ולצלב האדום הסורי, "הפך לזירת הרג", כלשונו, בהפצצה הכבדה שנמשכה שעתיים. לדברי אובריין, בין ההרוגים בתקיפה היה ראש הצלב האדום הסורי המקומי, עומר ברכאת, 12 מתנדבים וחמישה נהגים. בנוסף לכך, נפצעו 15 נהגים ומחסן שהכיל ציוד רפואי ניזוק באופן חמור.

עוד בנושא:
מזכ"ל האו"ם: משטר אסד אחראי למותם של רוב האזרחים בסוריה
הבית הלבן: רוסיה אחראית לתקיפת שיירת הסיוע בסוריה
קרי ביקש להשבית את הטיסות - ופוטין ואסד החריבו את חאלב

משאית סיוע שנפגעה בתקיפה אווירית בחאלב, סוריה, 19 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
משאית עולה באש לאחר התקיפה/צילום מסך, טוויטר

יום לאחר התקרית אמרו שני גורמים רשמיים בממשל האמריקני כי ארצות הברית הגיעה למסקנה ראשונית, שלפיה מטוסים של צבא רוסיה הם שתקפו את שיירת הסיוע. בנוסף לכך, בן רודס, סגן היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית, אמר כי מדינתו רואה ברוסיה האחראית לתקיפה. הוא הוסיף כי הפצצת השיירה, שבה נהרסו 18 משאיות של ארגון הצלב האדום הסורי, "גרמה לטרגדיה הומניטרית אדירה". במוסקבה הכחישו את ההאשמות והודיעו כי צבא רוסיה עורך חקירה משלו בנוגע לתקרית.

ההפצצה אירעה שעות ספורות אחרי שצבא סוריה הודיע על סיומה של הפסקת האש בת השבוע, שהוכרזה בתיווכן של רוסיה וארצות הברית. דובר מטעם האו"ם, סטפן דוג'אריק אמר לאחר האירוע כי השיירה נועדה לספק סיוע ל-78 אלף תושבי העיר אורם אל-קוברה, ממערב לחאלב. על פי הודעת הארגון הסורי לזכויות אדם, כ-40 תקיפות נעשו באזור בשעות שלאחר הכרזת צבא סוריה על סיום הפסקת האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully