וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי ביקש להשבית את הטיסות - ופוטין ואסד החריבו את חאלב

22.9.2016 / 16:43

שר החוץ האמריקני הפציר ברוסיה לעצור את הגיחות האוויריות בשמי סוריה כדי להציל את הפסקת האש, אך האופוזיציה דיווחה על המתקפה הכבדה ביותר על העיר זה חודשים, שגבתה את חייהם של עשרות. "נראה שהם ניסו לפצות על כל הימים שלא תקפו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מטוסי קרב תקפו ללא הפסקה עמדות של המורדים בחאלב, בהפצצה הכבדה ביותר על העיר שבצפון סוריה זה כמה חודשים - כך דיווח היום (חמישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. גורמים בשורות המורדים ועובדי סיוע אמרו כי פצצות תבערה הומטרו על העיר. חמזה אל-חטב, מנהל בית חולים באזור שבשליטת המורדים, אמר כי מניין ההרוגים הוא 45.

"נראה שהמטוסים ניסו לפצות על כל הימים שבהן הם לא הפציצו", אמר עמר א-סלמו, ראש רשות ההגנה האזרחית במזרח חאלב, שבשליטת האופוזיציה. לדבריו, "נראה שהיה תיאום בין התקיפות האוויריות לירי הארטילרי, מאחר שהפגזים פגעו באותם מקומות שבהם פגעו המטוסים".

המתקפה, שבוצעה על ידי כלי טיס סוריים או רוסיים – או שניהם גם יחד – הבהירו כי מוסקבה ודמשק דחו את הבקשה של שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, שקרא אתמול לעצור את כל הטיסות באזור כדי לאפשר כניסה של סיוע הומניטרי ושמירה על הפסקת האש.

אש בחאלב, סוריה, לאחר תקיפות אוויריות, 22 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
אזורים בחאלב בוערים לאחר התקיפה האווירית, הלילה/צילום מסך, טוויטר

האו"ם הודיע היום כי יחדש את משלוחי הסיוע למדינה השסועה, יומיים לאחר שהושעו בעקבות תקיפת הסיוע ההומניטרי. לפי ההודעה, השיירה תגיע לאזורים נצורים בסמוך לדמשק. "אנו שולחים היום שיירה מטעם סוכנויות שונות של הארגון שתחצה את הקווים לתוך האזורים הנצורים באזוריה הכפרים של דמשק", אמר ינס לירקה, דובר משרד האו"ם לתיאום העניינים הומניטריים. "אנחנו ניתן פרטים על המיקום המדויק כשהמשאיות יגיעו ליעדן".

אליזבת' הוף, נציגת ארגון הבריאות הבינלאומי בסוריה, אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי הסיוע יכלול תרופות לפרבר מועדמיה הנתון לשליטת המורדים. לדבריה, היא מקווה שבעתיד הקרוב יחודשו המשלוחים לחאלב ולמקומות נוספים ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully