וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קריסת הפסקת האש: אסד הפציץ עשרות משאיות סיוע

בהודעת האו"ם נמסר כי השיירה ובה 31 משאיות הובילה סיוע ל-78 אלף תושבי אורם אל-קוברה מדרום לחאלב. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי 12 איש נהרגו בתקיפה. ארה"ב: אנחנו זועמים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(שגריר רוסיה באו"ם מתייחס לתקיפת עמדות של צבא סוריה בידי הקואליציה הבינלאומית, שלשום)

שיירת משאיות שהעבירו סיוע הומניטרי נפגעה אמש (שני) באזור העיר חאלב שבצפון סוריה בהפצצה שבוצעה ביד חיל האוויר הסורי או חיל האוויר הרוסי. על פי הודעת האו"ם, 18 משאיות נפגעו בתקיפה מתוך 31 משאיות של הארגון וכן של ארגון הסהר האדום הסורי. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי 12 עובדי סיוע נהרגו במהלך התקיפה, שהתרחשה שעות לאחר קריסת הסכם הפסקת האש.

דובר מטעם האו"ם, סטפן דוג'אריק אמר כי השיירה נועדה לספק סיוע ל-78 אלף תושב העיר אורם אל-קוברה, ממערב לחאלב. הוא הוסיף כי בתקיפה נפגע גם מחסן שהכיל ציוד סיוע. על פי הודעת הארגון הסורי לזכויות אדם, כ-40 תקיפות בוצעו באזור בשעות שלאחר הכרזת צבא סוריה על סיומה של הפסקת האש במדינה. עוד דיווח הארגון כי 32 בני אדם נהרגו במהלך התקיפות.

עוד בוואלה! NEWS:
מצלמות וצוותים מיוחדים: כך לקחי גל הטרור הקודם יבלמו את ההסלמה
נרדם בכניסה לפאב - וניסה להימלט בהליכה: כך נתפס החשוד מניו יורק
"שופכים את דמנו": כמאה איש הפגינו בת"א נגד עמותות סיוע לזרים

משאית סיוע שנפגעה בתקיפה אווירית בחאלב, סוריה, 19 בספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
18 מתוך 31 משאיות נפגעו. אחת מהשיירות המופצצות, אתמול/צילום מסך, טוויטר

ממחלקת המדינה נמסר כי ארצות הברית "זועמת" על הדיווחים וכי וושינגטון תעריך מחדש את שיתוף הפעולה העתידי שלה עם רוסיה. "היעד שלה השיירה הזאת היה ידוע למשטר הסורי ולרוסיה, ועדיין עובדי סיוע נהרגו בניסיונם להעביר עזרה לעם הסורי", מסר דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי. הוא הוסיף כי ארצות הברית "תעלה את הנושא ישירות מול רוסיה. בהתחשב בהפרות הבוטות של הסכם הפסקת פעולות האיבה, נבחן מחדש את שיתוף הפעולה עמה".

אתמול בשעות אחר הצהריים פרסם צבא סוריה הודעה רשמית על סיום הפסקת האש. זאת, בטענה כי "ארגוני הטרור לא עמדו בדרישות ההסכם" והפרו את הפסקות האש יותר מ-300 פעמים. ההודעה התייחסה לארגוני האופוזיציה במדינה בכינוי שבו המשטר עושה שימוש באופן תדיר. ארגוני המורדים טענו מצדם כי המשטר הוא שלא עמד בהסכם, בייחוד בסוגיית העברת הסיוע לעיר חאלב שלא הושלמה גם שבוע לאחר תחילתה של הפסקת האש.

(עדכון ראשון: 1:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully