וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שופכים את דמנו": כמאה הפגינו בת"א נגד עמותות סיוע לזרים

19.9.2016 / 22:21

תושבי דרום העיר ופעילים התומכים בהם טענו כי העמותות עותרות לבג"ץ נגד גירושם של הזרים. הם אחזו בראשי בובות וטבלו אותם בנוזל אדום: "כבר עשר שנים שופכים לנו את הדם, והם לא יירגעו עד שכולנו נעזוב או נמות"

צילום: דנה ירקצי באמצעות וואווי, עריכה: שניר דבוש

כמאה תושבי דרום תל אביב הפגינו הערב (שני) במחאה נגד עמותות סיוע לזרים, שמתנגדות לגירושם ועותרות לבג"ץ נגד כך. ההפגנה התקיימה תחת הכותרת "אנחנו לא תרנגול הכפרות של אף אחד, ונשבר לנו להיות המצפון של המדינה". המפגינים החלו במתחם "לונדון מיניסטור" בעיר וצעדו לעבר כיכר רבין.

ההפגנה התקיימה במקביל לקמפיין להעלאה למודעות, שקורא לבג"ץ לאשר נוהל גירוש למדינה שלישית "כדי להציל את דרום תל אביב". המפגינים אחזו בשלטים שעליהם נכתב "אמנסטי שופכים את דמנו, קו לעובד שופכים את דמנו, רופאים לזכויות אדם שופכים את דמנו". כמו כן, אחזו המפגינים בראשי בובות, טבלו אותם בנוזל אדום וקראו: "לא ניתן שישפכו את דמנו".

לקריאה נוספת:
בנט וחולדאי סיכמו: "בית ספר 'שבח מופת' לא ייסגר"
אחרי העימות בישיבת הממשלה: נתניהו מתנגד לפתיחת "בי"ס למסתננים"
"לא פליטים, מסתננים": עימות בממשלה סביב בית ספר בדרום ת"א

תושבי דרום תל אביב מפגינים  במתחם הלונדון מיניסטור במחאה על הפקעת מוסדות החינוך בדרום העיר לטובת ילדי המסתננים.. באמצעות וואווי, דנה ירקצי
"אנחנו כלואים ברובע העבדים". המפגינים אוחזים בראשי בובות וטובלים אותם בנוזל אדום, הערב/דנה ירקצי, באמצעות וואווי

"כבר עשר שנים שופכים לנו את הדם, הגיע הזמן שנעשה להם אותו דבר", אמרה תושבת העיר שמשתתפת בהפגנה, "בגלל עמותות ובג"ץ אנחנו כלואים ברובע העבדים. אנחנו קוראים לראש הממשלה וראש העיר – אנחנו לא נהיה יותר תרנגול הכפרות שלהם. דרום תל אביב רוצה את העיר שלה בחזרה".

לאחר הגעתם לכיכר רבין, שבמרכז העיר, קראו המפגינים: "אנחנו לא מפגינים יותר בדרום העיר, רק במרכז העיר, כדי שתשמעו אותנו ותבינו אחת ולתמיד שאנחנו תל אביבים בדיוק כמוכם".

"אנחנו נקרא עכשיו את שמות 'עמותת הזבל', ששופכות את דמנו", קראה שפי פז, פעילה חברתית נגד הזרים מאפריקה מול ההמון של המפגינים, "אמנסטי, ששבוע אחרי שבוע מתדרכים פעילים למלא טופסי בקשות מקלט. האגודה לזכויות האזרח שהפכה להיות האגודה לזכויות הזרים בלבד. המוקד לסיוע המהגרים, שעומד בראש החיץ של כל העתירות. הם עוברים עתירה אחרי עתירה. הקליניקות למשפטים, שמישהו יסביר לי למה אין קליניקה לזכויות תושבי דרום תל אביב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תושבי דרום תל אביב מפגינים  במתחם הלונדון מיניסטור במחאה על הפקעת מוסדות החינוך בדרום העיר לטובת ילדי המסתננים. באמצעות וואווי, דנה ירקצי
המפגינים בתל אביב, הערב/דנה ירקצי, באמצעות וואווי

מאמנסטי אינטרנשיונל ישראל נמסר בתגובה להאשמות שהועלו בהפגנה כי "תושבי דרום תל אביב אכן סובלים כבר שנים ארוכות מהשלכות פיצוץ האוכלוסין בשכונות מגוריהם, שאליהן נדחקו הרבה ממבקשי המקלט בישראל בלית ברירה, בשל החלטות הממשלה".

לדברי דובר הארגון גיל נוה, "ארגוני זכויות האדם שפועלים למען מבקשי המקלט והפליטים פועלים למעשה גם למען תושבי דרום תל אביב הוותיקים. האשמות במצוקה הן ממשלות ישראל בעשר השנים האחרונות, שמאז ועד היום התעלמו ועדיין מתעלמת ממצוקות תושבי השכונות ושה'פתרונות' הבלתי אנושיים שהיא מקדמת לא פותרים דבר. הפתרון למצוקתם של המפגינים מצוי דווקא במדיניות שאמנסטי אינטרנשיונל ישראל מציעה: הכרה בפליטים ובמבקשי המקלט ומתן מעמד וזכויות שיאפשרו להם לחיות בכבוד מחוץ לדרום תל אביב. זה הפתרון היעיל היחידי".

טרם פתיחת שנת הלימודים התעורר ויכוח פוליטי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש עיריית תל אביב רון חולדאי באשר לעתידו של בית הספר "שבח מופת" בדרום העיר. בית הספר אמור היה להיסגר ולהפוך למוסד לימוד עבור ילדי זרים.

סגירתו של בית הספר עוררה זעם רב בקרב התושבים וכן התנגדות מצד ראש הממשלה. מנגד, בעירייה האשימו את נתניהו כי אינו מסייע לפתרון בעיית המסתננים בעיר. בסופו של דבר, הוחלט שלא לסגור את בית הספר ולאפשר לו להמשיך לפעול בהרכב האוכלוסייה הנוכחי. במקביל, החליטו חולדאי ושר החינוך נפתלי בנט להקים צוות מקצועי לטיפול בנושא.

(עדכון ראשון: 20:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully