וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג בכיר בארגון ג'בהת א-נוסרה חוסל בתקיפה אווירית בסוריה

מארגון המורדים שזוהה בעבר עם אל-קאעדה ומכונה כעת ג'בהת פתח א-שאם נמסר כי הבכיר חוסל כשסייר בגבול הטורקי. זמן קצר לפני הדיווח, אישר הפנטגון כי תקף בכיר באל-קאעדה, אך נמנע מלפרט על יעד התקיפה

אבו אל-פרג' אל-מסרי, מנהיג מצרי בכיר בג'בהת פתח א-שאם, שחוסל בצפון סוריה, אוקטובר 2016. ספק 500
איש הקשר של הארגון מול אל-קאעדה. אל-מסרי/ספק 500

מנהיג בכיר בארגון המורדים הסורי ג'בהת פתח א-שאם, ג'בהת א-נוסרה לשעבר, חוסל במתקפה אווירית במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה כשסייר בכלי רכב סמוך לגבול הטורקי – כך נמסר אמש (שני) מהארגון. אבו אל-פרג' אל-מסרי, מצרי במקור, שלחם בעברו בשורות ארגון אל-קאעדה באפגניסטן, נחשב לאיש הקשר של ארגון המורדים מול אל-קאעדה.

זמן קצר לפני הדיווח על חיסולו של אל-מסרי, אישר הפנטגון כי "תקף חבר בכיר באל-קאעדה בסוריה", אך סירב למסור פרטים נוספים על יעד התקיפה ועל תוצאותיה. "אנו מעריכים את תוצאות המבצע בשעה זו", נמסר.

עוד בוואלה! NEWS:
מצרים: כוחות הביטחון הרגו ביריות בכיר בתנועת האחים המוסלמים
המלחמה בסוריה: ארצות הברית השעתה את המגעים עם רוסיה
ילדות תחת התופת של חאלב: בת שבע מתעדת את חייה בעיר הנצורה

ג'בהת א-נוסרה כבש כפר אסטרטגי ליד חאלב מידי צבא המשטר. ספק 500
נחשב לאחד מארגוני המורדים החזקים בסוריה. עימותים בין ג'בהת פתח א-שאם למשטר אסד סמוך לחאלב/ספק 500

ג'בהת פתח א-שאם הוא אחד מארגוני המורדים הג'יאהדיסטיים החזקים ביותר בסוריה, ובעברו זוהה כפלג בארגון אל-קאעדה. בחודש יולי האחרון פרש הארגון מאל-קאעדה והפך לעצמאי, אז שינה גם את שמו. אל-מסרי עצמו, ששמו הקודם היה אחמד סלמה מברוק, אף תועד בעבר כשהוא עומד לצד מנהיגי הארגון בסרטון שבו הכריזו על פרישתו מאל-קאעדה.

לפני כחודש דווח על חיסולו של המפקד הצבאי העליון של הארגון בתקיפה אווירית באזור חאלב שבצפון סוריה. התקיפה אירעה במהלך כינוס של ראשי הארגון במקום מסתור בכפר נהה. בדיווח נמסר כי לא ברור למי שייכים המטוסים שביצעו את התקיפה, שבמהלכה נהרג אבו עומר סרקב. על פי חלק מהדיווחים, כמה בכירים נוספים בארגון נהרגו בתקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully