וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: כוחות הביטחון הרגו ביריות בכיר בתנועת האחים המוסלמים

4.10.2016 / 5:10

לפי הודעת משרד הפנים במדינה, במהלך פשיטה על דירה שלפי החשד שימשה כבסיס של האחים המוסלמים, נהרגו האחראי על הזרוע הצבאית ופעיל נוסף בתנועה. השניים נשפטו שלא בנוכחותם על עבירות שונות

צילום: רויטרס

(בווידיאו: מאסר עולם הוטל על הנשיא המודח מורסי, יוני האחרון)

משרד הפנים של מצרים טען הלילה (שלישי) כי אנשי כוחות הביטחון במדינה הרגו בכיר בתנועת האחים המוסלמים שהיה אחראי על הזרוע הצבאית של הארגון, יחד עם פעיל נוסף בתנועה. לפי ההודעה, ההרוגים הם מוחמד כמאל בן 61 וחבר ההנהגה של התנועה ויאסר שאהטה. הם נהרגו בקרב יריות במהלך פשיטה של כוחות הביטחון על דירה שבה היו, אשר לפי החשד שימשה כבסיס של הארגון.

לפי הצהרת משרד הפנים, כמאל נידון למאסר עולם בגין שני סעיפים שלא פורטו. המשפט התקיים שלא בנוכחותו. שאהטה נידון, גם שלא בנוכחותו, לעשר שנות מאסר בגין "תקיפת אזרח ומעצר של אדם במטה מפלגת החופש והצדק", שזוהי מפלגה אסלאמית במצרים בעלת קשרים חזקים לתנועת האחים המוסלמים ומהווה את הזרוע הפוליטית שלה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
המלחמה בסוריה: ארצות הברית השעתה את המגעים עם רוסיה
יהודי הונגריה: "קמפיין הממשלה נגד מהגרים מזכיר תעמולה נאצית"
טראמפ מסתבך: קרן הצדקה שלו נדרשת לחדול מאיסוף תרומות

מטה האחים המוסלמים. קהיר, יולי 2013. AP
התנועה הוצאה מחוץ לחוק. מטה האחים המוסלמים בקהיר ב-2013/AP

תנועת האחים המוסלמים טענה אתמול ברשתות החברתיות כי החל משעות אחר הצהריים נעלם כמאל. הם לא הוסיפו עוד פרטים, אך דאגו לציין כי הם "ארגון שלום". ואולם, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הטיל סנקציות קשות על הארגון לאחר הפלת הנשיא הקודם, מוחמד מורסי, ב-2013, שהיה שייך לתנועה. בין היתר, הוצא הארגון מחוץ לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully