וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי הונגריה: "קמפיין הממשלה נגד מהגרים מזכיר תעמולה נאצית"

למרות שמשאל העם שנערך במדינה בנוגע לקליטת פליטים התברר כלא תקף מבחינה חוקית, ההתנגדות הגורפת בקרב המצביעים לדרישת האיחוד האירופי עוררה דאגה בקרב חלק מהאזרחים, ובראשם הקהילה היהודית. "הסתה בחסות הממשלה"

צילום: רויטרס

ההתנגדות הגורפת של אזרחי הונגריה לדרישת האיחוד האירופי לקליטת מכסה של 1,294 פליטים במשאל העם מדאיגה לא רק את האיחוד, אלא גם את הקהילה היהודית במדינה. יהודים רבים בהונגריה העלו חשש כי השיח הציבורי שליווה את משאל העם בהונגריה מזכיר את נאומי השנאה נגד יהודים באירופה בשנות ה-30.

"עבורנו זה בלתי מתקבל על הדעת להסית לשנאה, לא רק נגד יהודים אלא גם נגד נוצרים, אנשי הקהילה הגאה, או מהגרים", אמר אנדראש הייסלר, ראש הארגון היהודי הגדול ביותר בהונגריה. "כפי שכולנו יודעים שנאה מתנהגת כמו וירוס: היא יכולה להפוך לאט-לאט את החברה כולה לחולה".

עוד בוואלה! NEWS:
המלחמה בסוריה: ארצות הברית השעתה את המגעים עם רוסיה
פולין: שביתת נשים במחאה על הצעת חוק לאיסור הפלות במדינה
ראשת ממשלת בריטניה: נתחיל בהליך היציאה מהאיחוד עד מרץ 2017

נשיא הונגריה ויקטור אורבן בנאום על משבר הפליטים, ספטמבר 2015. רויטרס
הוביל את הקמפיין הגדול ביותר בהיסטוריה של הונגריה. אורבן/רויטרס

במסגרת מאמצו לדחיית דרישת האיחוד, הוביל ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן את הקמפיין הגדול ביותר בהיסטוריה של המדינה בניסיון לשכנע את האזרחים להצביע נגד הכנסת פליטים. במסגרת הקמפיין, אורבן ותומכיו קישרו בין מהגרים לטרוריסטים: "אף אחד לא יודע כמה טרוריסטים הגיעו עד כה יחד עם המהגרים לאירופה", נכתב בעלון שנשלח בידי המדינה לכל בית בהונגריה.

"השיח הציבורי על המהגרים חצה את הגבול לכיוון דברי שנאה", אמר הייסלר על הקמפיין. דיאנה גרו, במאית הונגרייה שיוצרת סרטים על ההיסטוריה היהודית, אמרה כי "קמפיין השנאה מזכיר לי מאוד את התעמולה הנאצית".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הצבעה במשאל העם בהונגריה על מכסת הפליטים של האיחוד האירופי, 2 באוקטובר 2016. רויטרס
מצביעים במשאל העם בהונגריה, שלשום/רויטרס

במסגרת הקמפיין תלתה הממשלה מעל ל-6,000 כרזות במקומות ציבוריים במדינה. אולם, בסופו של דבר הקמפיין נחל כישלון: אמנם יותר מ-98% מהמצביעים דחו את דרישת האיחוד, אך כ-40% בלבד הגיעו להצביע, וביטלו את תוקפו של משאל העם.

עם זאת, למרות אחוז ההצבעה הנמוך המיעוטים בהונגריה חוששים מפני עלייתו המחודשת של הימין הקיצוני במדינה, והסלמתה של שנאת הזרים. "זה מצב מסוכן מאוד", אמרה שושנה ווז'נה, ניצולת שואה שחיה בהונגריה. "היטלר אמר את אותם דברים, הסית לשנאה נגד חלק אחד באוכלוסייה. היום הקורבנות הם המהגרים והמוסלמים. מדובר בקמפיין אלים ביותר שנערך כבר יותר משנה ויצר קרע בעם".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully