וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין: שביתת נשים במחאה על הצעת חוק לאיסור הפלות במדינה

3.10.2016 / 18:30

כשהן לבושות בבגדי אבלות ומניפות דגלים שחורים, יצאו אלפי נשים לרחובות הערים המרכזיות במדינה, במחאה המונית נגד הצעת החוק שנבחנת כעת בידי הפרלמנט. "לנשים צריכה להיות זכות הבחירה, אנחנו באירופה"

מחאות בפולין נגד ביטול ההפלות במדינה, אוקטובר 2016. רויטרס
המפגינות לבשו שחור כסמל לאבלות על אובדן זכויותיהן. מפגינות בפולין, היום/רויטרס

אלפי נשים פולניות לבשו שחור, הניפו דגלים שחורים ויצאו לרחובות ערי פולין היום (שני) במחאה נגד הצעת חוק במדינה שמבקשת לאסור הפלות באופן מוחלט. נשים וגברים רבים הכריזו על שביתה כללית, כאשר עשרות עובדים סירבו להגיע לעבודה ותלמידות החרימו את בתי הספר במה שהוכרז בידי המפגינים כ"יום שני השחור".

על אף הקור והגשם, קהל גדול של בני אדם התכנס במרכז הבירה ורשה, ומפגינים רבים יצאו לרחובות בגדנסק, קרקוב וצ'נסטוחובה, שנחשבת לאחת מסמלי הקתוליות של המדינה. המפגינים אף קראו לעקרות הבית במדינה לסרב לבצע את עבודות הבית ולהצטרף לשביתה הכללית.

עוד בוואלה! NEWS:
"שכחנו את המתים שלנו": אכזבה ותסכול ברחובות קולומביה עקב משאל העם
מצרים: חבר פרלמנט קרא לערוך בדיקת בתולין לסטודנטיות – ועורר סערה
הנשיא הוא עירום? טראמפ השתתף בסרט פורנו בשנת 2000

מחאות בפולין נגד ביטול ההפלות במדינה, אוקטובר 2016. רויטרס
על העצומה לקידום הצעת החוק חתמו 450 אלף בני אדם. מפגינות בפולין, היום/רויטרס

בפולין, שנחשבת למדינה הקתולית ביותר באירופה, קיימת מדיניות מהמחמירות ביותר ביבשת לגבי הפלות. תחת החוק הקיים בנושא, הפלה מותרת במדינה רק במקרים שבהם קיימת סכנה לחיי האם, בעיות התפתחות בלתי הפיכות בעובר, או בהריון שנוצר כתוצאה מאונס או מגילוי עריות.

הצעת החוק החדשה, שנבחנת כעת בידי הפרלמנט, מבקשת להפוך את ההפלות לאסורות באופן מוחלט ולבטל גם את ההיתרים הקיימים. לפי ההצעה, נשים שיעברו הפלות ורופאים שיבצעו אותן בניגוד לחוק, יעמדו בפני גזר דין של עד חמש שנות מאסר. את הצעת החוק יזמה תנועה אזרחית המתנגדת להפלות, באמצעות עצומה שעליה חתמו כ-450 אלף בני אדם, והיא נתמכת בידי הכנסייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מחאות בפולין נגד ביטול ההפלות במדינה, אוקטובר 2016. רויטרס
"אנחנו מצפים לדיון רציני, לא לפסטיבלים ולתחפושות בתור מחאה". מפגינות בפולין, היום/רויטרס

גם במפלגת השלטון השמרנית ישנם כמה חברים שתומכים באיסור מוחלט על ביצוע הפלות, אך בשעה זו עדיין לא ברור אם יצליחו להביא לאישור החוק בפרלמנט. שר החוץ של פולין, ויטולד ושצ'יקובסקי, העביר ביקורת על ההפגנות ואמר כי "אנחנו מצפים לדיון רציני על שאלות החיים, המוות והלידה. אנחנו לא מצפים לפסטיבלים, תחפושות, ויצירת בעיות מלאכותיות בתור מחאה".

ביום שבת האחרון נפתחה המחאה ההמונית, בהשתתפות אלפי בני אדם, מחוץ לבניין הפרלמנט בוורשה, שבמהלכה לבשו נשים בגדים שחורים כסמל לאבלות על אובדן זכויותיהן. המפגינות אף נשאו קולבי תלייה כדי לסמל את ההפלות הבלתי חוקיות והמסוכנות, שעלולות להפוך לשכיחות הרבה יותר במידה ויאושר החוק.

מחאות בפולין נגד ביטול ההפלות במדינה, אוקטובר 2016. רויטרס
"אני לא פמיניסיטית, אבל אני חושבת שהצעת החוק הזאת מסוכנת". מפגינות בפולין, היום/רויטרס

"יש לי שני ילדים, וזה לא שאני אקטיביסטית פמיניסטית, אבל אני לא מוכנה שמישהו ישלול ממני את הזכות לשלוט בבריאות שלי או של ילדיי", אמרה אגניישקה קריסטופולסקה, בנקאית בת 34. "אני חושבת שהצעת החוק הזאת היא פשוט מסוכנת".

"לנשים צריכה להיות זכות הבחירה, והפלות צריכות להיות אפשריות, במיוחד במקרי אונס או בעיות רפואיות לעובר", הוסיפה מגדלנה גוודץ, בת 28, שאחותה בת ה-17 החרימה את בית הספר כמחאה על הצעת החוק. "זו אירופה. אנחנו באיחוד האירופי".

מחאות בפולין נגד ביטול ההפלות במדינה, אוקטובר 2016. רויטרס
במידה ויאושר, ימנע החוק גם מנשים שעברו אונס לעבור הפלה. מפגינות בפולין, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully