וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשת ממשלת בריטניה: נתחיל בהליך היציאה מהאיחוד עד מרץ 2017

תרזה מיי אמרה ל-BBC כי תפעיל עד האביב את סעיף 50 באמנת האיחוד, שקובע את התנאים שבהם מדינה יוצאת מהגוש. הסעיף מספק מסגרת חוקית עמומה לנסיגה מהאיחוד בפרק זמן של שנתיים, כלומר עד 2019

צילום: רויטרס ו-AP, עריכה: מתן חדד

בריטניה תחל באופן רשמי את תהליך יציאתה מהאיחוד האירופי עד סוף מרץ 2017 – כך הודיעה היום (ראשון) ראשת הממשלה תרזה מיי בריאיון ל-BBC. מיי נשאלה מתי תפעיל את סעיף 50 לעזיבת האיחוד והשיבה: "נפעיל אותו עד סוף מרץ שנה הבאה". סעיף 50 באמנת האיחוד קובע את התנאים שבהם מדינה יוצאת מהגוש, ומספק מסגרת חוקית עמומה לנסיגה מהאיחוד בפרק זמן של שנתיים, כלומר עד 2019.

מיי אמרה גם כי ממשלת בריטניה דנה עם העסקים בממלכה כדי לברר איזה סוג של עסקה הם מעוניינים לראות מתקבלת מהמשא ומתן עם האיחוד האירופי. "אני רוצה את העסקה הטובה ביותר לענפי המסחר והשירותים", אמרה לכתב רשת השידור הבריטית אנדרו מר כשנשאלה כמה חשוב שלעסקים הבריטיים תהיה גישה חופשית ממכסים לשוק האיחוד האירופי. "מה שאנחנו עושים כרגע, מה שהשר לענייני הברקזיט דייוויד דייוויס ומשרדו עושים, זה להקשיב לעסקים בבריטניה, להקשיב לענפים השונים ולגלות מה הכי חשוב להם".

עוד בוואלה! NEWS:
בריטניה: מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין נבחר לכהונה נוספת
עקב הברקזיט: יהודי בריטניה מתנתקים מהעבר ומבקשים דרכון גרמני
ברקע הברקזיט וההאטה הכלכלית, פסגת ה-G20 נפתחה בסין

שרת הפנים תרזה מיי יוצאת ממשרד ראש הממשלה, לונדון, 5 ביולי 2016. רויטרס
"רוצה את העסקה הטובה ביותר לעסקים". מיי/רויטרס

שר התחבורה כריס גריילינג, ואחד מראשי קמפיין הברקזיט, אמר כי גם לאחר שבריטניה תעזוב את האיחוד, היא תרצה לשמור על כמה מחוקי האיחוד האירופי, בהם כאלה הקשורים לזכויות עובדים והסביבה. הממשלה מסרה כי בשנה הבאה תבטל החוק שקושר את בריטניה לאיחוד האירופי. לאחר מכן, יוחלט אילו חוקים מהאיחוד האירופי יוכנסו לחוק הבריטי.

לפני כחודשיים העריכו גורמים בכירים ברובע העסקים של לונדון, סיטי, שתודרכו בנושא על ידי שרים בממשלה הבריטית כי יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי עשויה להתעכב עד לסוף שנת 2019. לפי הדיווח בעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס", לונדון מתקשה בהקמת משרדי הממשלה שיובילו את המגעים עם האיחוד, ומעדיפה להמתין עד לבחירות בצרפת ובגרמניה.

מלשכת ראשת הממשלה מיי נמסר אז בתגובה כי "ראשת הממשלה הבהירה כי יישום ההחלטה של העם הבריטי ועזיבת האיחוד האירופי היא עדיפות עליונה של הממשלה הזאת, כמו גם הפיכת 'ברקזיט' להצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully