וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הברקזיט: יהודי בריטניה מתנתקים מהעבר ומבקשים דרכון גרמני

22.9.2016 / 10:38

ההחלטה בממלכה לפרוש מהאיחוד האירופי הובילה רבים בקהילה היהודית להגיש בקשה לאזרחות גרמנית - צעד שאליו התנגדו בעבר. "תחילה הרעיון זעזע רבים, אך אנו רוצים להבטיח לילדינו גישה לאירופה"

צילום: רויטרס

(בווידאו: אלפים משתפים בהפגנה בלונדון נגד הברקזיט, יולי האחרון)

תוצאות משאל העם בבריטניה, הקובעות כי הממלכה תפרוש מהאיחוד האירופי, הובילו רבים מהאזרחים שהתנגדו למהלך לצאת ולהפגין ברחובות. גם הקהילה היהודית במדינה, שרבים ממנה התנגדו ל"ברקזיט", לא נותרה אדישה לפרישה הצפויה ורבים מבעלי השורשים הגרמניים בה החליטו לפעול כדי שלא יאלצו להתנתק מאירופה – ולהגיש בקשה לקבלת אזרחות גרמנית. לפי משרד החוץ הגרמני, מאז ההצבעה ביוני האחרון, השגרירות בלונדון קיבלה 400 פניות הנוגעות להליך לקבלת אזרחות, ומאה בקשות הוגשו - עלייה משמעותית ביחס ל-20 הבקשות המתקבלות בממוצע מדי שנה.

מדובר במהלך לא פשוט עברו בני הקהילה, שהוריהם של רבים מהם נמלטו לבריטניה מזוועות מלחמת העולם השנייה. פרנק הרדינג בן ה-70 אמר כי תחילה ראה במהלך כבגידה בהוריו, שנמלטו לבריטניה בשנות ה-30. "כשבני אמר לי לאחר ההצבעה כי הוא יגיש בקשת אזרחות הייתי מזועזע ואמרתי כי אמי ודאי מתהפכת בקברה", אמר הרדינג. עם זאת, הוא ציין כי כעת הוא מבין את בנו ואת רצונו להשאיר את הדלת לאירופה פתוחה. "מדובר גם בסוג של פיוס עם העבר, אך טרם החלטתי אם להגיש בקשה בעצמי", ציין.

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ: "הפליטים הסורים מאיימים על איכות חיינו בארצות הברית"
נמשכות המהומות בשארלוט: מצב חירום הוכרז בעיר, מפגין נפצע אנוש
פורסמו מיליון מסמכים מודלפים על עשרות אלפי חברות באיי בהאמה

חברת בית הלורדים הבריטי ג'וליה נויברגר עם הדרכון הגרמני של סבתה מהתקופה הנאצית. רויטרס
חברת בית הלורדים הבריטי נויברגר עם הדרכון הגרמני של סבתה/רויטרס

"תחילה הרעיון זעזע רבים", אמר מייקל ניומן, יו"ר "ארגון הפליטים היהודי" בבריטניה. "אך איננו יודעים מה יקרה בעתיד, ואנו רוצים להבטיח שתמשיך להיות לנו, ובעיקר לילדינו, גישה לאירופה".

גם עבור ג'וליה נויברגר, רבנית מלונדון החברה בבית הלורדים בפרלמנט הבריטי, ההחלטה להגיש בקשת אזרחות לא הייתה קלה. "הבת שלי שאלה אותי 'מדוע את רוצה לעשות את זה אחרי מה שהם עשו לנו?'", ציינה נויברגר. "אחרי הכול, יש בי צד גרמני".

כחלק מהגשת הבקשה נאלצה נויברגר להגיש את דרכונם של סבה וסבתה, שעליו מופיע צלב קרס ובעמוד הראשון מסומנת האות J - יהודי. "הברקזיט הוביל אותי לבצע את המהלך" הוסיפה נויברגר. "כעת, כשאני באמצע שנות ה-60 של חיי, אני מרגישה כי השלמתי עם עברה של גרמניה, והצעד הזה מוביל אותי קדימה בתהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully