וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הברקזיט וההאטה הכלכלית, פסגת ה-G20 נפתחה בסין

הפורום הכלכלי הבינלאומי מתקיים השנה לראשונה במדינה הקומוניסטית ונשיאה שי ג'ינפינג קרא לשיחות מועילות בצל האתגרים העומדים בפני הכלכלה העולמית. בשאר הזמן הם ידונו בסוגיות אחרות שעל סדר היום העולמי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פסגת ה-G20 נפתחה היום (ראשון) בעיר האנגג'ואו שבמזרח סין, שמאחרת את הפורום הבינלאומי החשוב בפעם הראשונה. הנשיא המארח שי ג'ינפינג הפציר בעמיתיו שלא לבזבז זמן על "שיחות ריקות" במטרה להאיץ את הצמיחה העולמית. בין הנושאים שיידונו שם יהיו משבר הפלדה העולמי, פרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי וכן מיסוי על על חברות בינלאומיות דוגמת אפל.

"בשל הסכנות והאתגרים הנשקפים לכלכלה העולמית, לקהילה הבינלומית יש ציפיות גבוהות מפסגת ה-G20", הצהיר שי עם פתיחת הדיונים. הפסגה תהיה האחרונה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה והראשונה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. השניים קיימו מסיבת עיתונאים משותפת ובה אמר אובמה כי על לונדון להבהיר קודם כל מהן ההשלכות של הברקזיט על בריסל.

מנהיגי 20 הכלכלות הגדולות ביותר בעולם בתמונת הפתיחה של ועידת ה-G20, סין, 4 בספטמבר 2016. רויטרס
סין מארחת את הפסגה לראשונה. מנהיגי ה-G20, היום/רויטרס

האבטחה בעיר גבוהה במיוחד וחלקים נרחבים מהאנגג'ואו בת תשעת מיליון התושבים הפכו לשוממים לחלוטין. בבייג'ינג מנסים להימנע מכל תקרית שהיא, אך אתמול נרשמה אחת דיפלומטית. היועצת לביטחון לאומי של אובמה, סוזן רייס, נתקלה כשירדה מהמטוס בנמל התעופה בעיר באיש אבטחה סיני, שלא אפשר לה להצטרף לשיירה הנשיאותית. הוא צעק לעברה: "זאת המדינה שלנו, זה הנמל שלנו", עד שחצץ ביניהם איש השירות החשאי. לא ברור אם הוא ידע שמדובר בגורמת אמריקנית בכירה או שסבר כי היא עיתונאית שחרגה מהאזור שהוקצה להם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא ארצות הברית ברק אובמה ב-G20, 4 בספטמבר 2016. רויטרס
פגישה ראשונה מאז ניסיון ההפיכה. אובמה וארדואן בשולי ה-G20, היום/רויטרס

כבכל שנה, הפסגה משמשת גם לדיונים על שלל סוגיות אחרות שעל סדר היום הבינלאומי, כמו המלחמה בסוריה, ניסיון ההפיכה בטורקיה, הבחירות לנשיאות ארצות הברית והמתיחות בים סין הדרומי. אובמה נפגש אתמול עם שי ודן עמו בהחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג, ושב על מחויבותה של ארצות הברית לבעלות בריתה באזור. מנגד, נשיא סין הצהיר כי ארצו תמשיך להגן על ריבונותה של ארצו.

הבוקר נפגש אובמה עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן לראשונה מאז המרד הכושל שאירע בחודש יולי, והבטיח כי וושינגטון מחויבת להעמיד לדין את האחראים לניסיון ההפיכה. נשיא טורקיה שוחח גם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ברקע המתיחות בין שתי המדינות סביב ההכרה ברצח העם הארמני, בגינוי הטיהורים של ארדואן וביישום הסכם הפליטים.

אתמול ארדואן נועד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בפעם השנייה בתוך פחות מחודש. פוטין אמור להיפגש גם עם אובמה במהלך ה-G20 ולדון עמו בהסכם המתגבש על שיתוף פעולה בין וושינגטון למוסקבה בסוריה. נשיא רוסיה הבהיר כי המצב הכלכלי בארצו יציב חרף הצניחה במחירי הנפט שפגעו בה קשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully