וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב השעתה המו"מ עם רוסיה, רבבות טיילו ברחבי הארץ | כותרות החג

רוכב אופניים בן 60 נהרג מפגיעת כלי רכב, פרס נובל בפיזיקה יוענק לשלושה בריטים, אזרחי קולומביה דחו במפתיע את הסכם השלום במשאל עם והוריקן "מת'יו" מכה בקריביים. כל כותרות ראש השנה

דיווחים על מגעים לאחדות שוב מעוררים מרירות במחנה הציוני

למרות הכחשות נמרצות מהצדדים המעורבים, הספקולציות על ממשלת אחדות הרסו לחברי הכנסת של המחנה הציוני את היום האחרון של החג. ערוץ 10 דיווח על התקדמות דרמטית במגעים בין יו"ר המפלגה יצחק הרצוג לראש הממשלה בנימין נתניהו ומיד החל שצף קצף פוליטי על המתרחש. בסביבתו של הרצוג וגם בליכוד הכחישו את הדיווח מכל וכל, אך חברי הכנסת לא נותרו אדישים ויש מי שאף התלונן על מי שהורס להם את המנוחה במשחקים פוליטיים.

הרצוג עצמו שלח מסר לפעילים ולחברי סיעתו ובהם התנצל על "הפרת שלוות החג". ח"כ איתן כבל כתב בפייסבוק כי "מי שמתכוון לחפור לי ולבלבל לי את המוח על אחדות שלא ינסה להתקשר". הוא תיאר איך הנושא "מחרב עליי ועל משפחתי את ראש השנה שכל כך אהוב עליי". מזכ"ל המפלגה ח"כ חיליק בר שיגר מסר לפעילים והציע להם ש"לא ליפול שוב בפח הזה". ח"כ יואל חסון, מצדו, האשים את ראש הממשלה במחול השדים. "ברור לכולנו שנתניהו הוא זה שמפריח את בלוני האחדות שוב ושוב ומטריף חצי מדינה ועם שלם של עיתונאים", כתב בטוויטר.

המלחמה בסוריה: ארצות הברית השעתה את המגעים עם רוסיה

ארצות הברית הכריזה על השעיית המגעים עם רוסיה בנוגע למלחמה בסוריה, בטענה כי מוסקבה לא עמדה בהתחייבויותיה במסגרת הסכם הפסקת האש האחרון. "ארצות הברית משעה את השתתפותה בערוצים הבילטראליים עם רוסיה, שהוקמו במטרה לשמר את הפסקת האלימות", מסר דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי. "ההחלטה הזאת לא התקבלה בקלות".

יותר ממאה אלף איש יצאו לטייל ברחבי הארץ

יותר ממאה אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים, ובין האתרים הפופולריים ביותר נמצאים הגנים הלאומיים קיסריה, אשקלון ובית גוברין. כמו כן, אלפי רוכבי אופניים מילאו את שבילי האופנים ביערות בכל רחבי הארץ, ומיערני קק"ל נמסר כי חניוני היערות המרכזיים נמצאים בתפוסה של כ-40% בצפון ובמרכז הארץ. כ-30 אלף מטיילים פקדו גם את יערות המרכז, בהם יער בן שמן ויער האילנות.

עבור נער אחד הטיול בטבע טמן בחובו גם סכנה. לוחמי אש בסיוע אנשי רשות הטבע והגנים הצליחו לחלץ נער בן 14 שנפצע ברגליו בעת טיול בנחל כלח שבהרי הכרמל. הוא הועבר לידי אנשי מד"א לקבלת טיפול רפואי.

פרס נובל בפיזיקה יוענק לשלושה בריטים

פרס נובל לפיזיקה לשנת 2016 יוענק לשלושה מדענים, דייוויד טולס, דאנקן הלדיין ומייקל קוסטרליץ – כך הודיעה ועדת הפרס בשבדיה. הפרס חולק לשניים, חציו יוענק לטולס וחציו האחר להלדיין ולקוסטרליץ. כל שלושת המדענים השתמשו במתמטיקה כדי להסביר השפעות פיזיקליות "מוזרות" במצבים נדירים של החומר, כמו סופר-קונדקטורס וסופר-נוזלים, ויקבלו את הפרס על "תגליות תיאורטיות בתחום של שינויים טופולוגיים של החומר".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

רוכב אופניים כבן 60 נהרג מפגיעת כלי רכב בקריית מוצקין

רוכב אופניים כבן 60 נהרג מפגיעת מכלי רכב בדרך עכו שבקריית מוצקין. חובשים ופרמדיקים של מד"א הובהלו לזירת התאונה, וקבעו את מותו במקום.

"כשהגענו לזירה ראינו על הכביש אופניים מעוכים, שבסמוך להם שכב גבר כבן 60 מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק", אמר רומן קאבזן, פרמדיק מד"א שהוזנק למקום. "הוא סבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ניסינו להעניק לו טיפול רפואי, ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".

קרן הצדקה של טראמפ נדרשת לחדול מאיסוף תרומות

התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אריק שניידרמן, הורה ל"קרן טראמפ", קרן הצדקה של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, לחדול לאלתר מגיוס כספים במדינה, לאחר שנחשף כי הקרן לא הייתה רשומה כראוי. "סירוב להפסיק גיוס כספים באופן מידי ולהגיש מידע ודוחות ללשכת ארגוני הצדקה תהווה הונאה מתמשכת של תושבי ניו יורק", צוין במכתב שהועבר לידי איל ההון ב-30 בספטמבר, ופורסם אתמול על ידי לשכת התובע.

ממטה הבחירות של טראמפ נמסר אמש כי המועמד ישתף פעולה באופן מלא עם בדיקת התובע הכללי. זאת, לאחר שמסמכי מסים שנחשפו בעת האחרונה, בין היתר בעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט", העלו כי הקרן לא הייתה רשומה כנדרש בחוק. משום כך, היא לא הייתה נתונה לבחינת הרשויות בעת שגייסה כספי תרומות בשנים האחרונות.

לאחר שבוטלו בעזה: הבחירות המקומיות ברשות נדחו בארבעה חודשים

ממשלת הרשות הפלסטינית הודיעה על דחייתן של הבחירות לרשויות המקומיות בגדה המערבית בארבעה חודשים. זאת, לאחר שהחליט בית המשפט לצדק ברמאללה, המקבילה הפלסטינית לבית המשפט העליון, לקיים את הבחירות לרשויות המקומיות בגדה המערבית בלבד ולא ברצועת עזה.

אמש קראה ועדת הבחירות המרכזית של הרשות הפלסטינית ליו"ר הרשות, אבו מאזן, לדחות את הבחירות המקומיות בשישה חודשים. בהודעה רשמית שפרסמה הוועדה בדף הפייסבוק שלה, קרה לאבו מאזן "למנוע את הפילוג" שעשוי להיווצר בעקבות קיום הבחירות בגדה בלבד, ולא ברצועה. לפני כשבועיים כבד נדחו הבחירות, שהיו אמורות להתקיים ב-8 באוקטובר, לחודש נובמבר.

הוריקן "מתיו" המסוכן הכה בהאיטי השברירית

הוריקן "מתיו", שעשוי להיות הסופה החזקה ביותר בקריביים בתשע השנים האחרונות, הכה בדרום-מערב האיטי. עוד קודם לכן חיפשו אזרחי המדינה, שחיים בבקתות רעועות באזורי החוף, בקדחתנות אחר מקומות מקלט לקראת פגיעתו. הסופה כבר החלה לתת את אותותיה, ובאזור כבר ניתכים גלים גבוהים, רוחות חזקות וגשם כבד.

עוצמתו של ההוריקן מדורגת ברמה ארבע מתוך חמש, עם רוחות שנושבות במהירות 230 קילומטרים בשעה – כך לפי מרכז ההוריקן הלאומי של ארצות הברית. גורמים בגופי ההגנה האזרחיים מסרו כי הסופה כבר גבתה שלושה קורבנות. דייג אחד טבע למוות בהאיטי ביום שישי, ואחר הוגדר שלשום נעדר. במדינה סנט וינסנט והגרנדינים, שנמצאת מדרום-מזרח להאיטי, נהרג ביום רביעי נער בעת שניקה את צינור הביוב שמאחורי ביתו.

שלושה צעירים נפצעו מדקירות בשתי תקריות בצפון

שלושה צעירים נדקרו במהלך הלילה בשתי תקריות שונות בצפון הארץ. במקרה הראשון נדקר צעיר בן 24 במהלך קטטה בקריית ביאליק. מצבו מוגדר בינוני ויציב. הוא פונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון.

במקרה השני הגיעו שני בחורים צעירים למרכז הרפואי חיאן שבכפר יאסיף שבגליל, כשהם סובלים מפצעי דקירות. אחד מהפצועים, בן 28, הוגדר במצב בינוני עד קשה והוא סובל מדקירה בפלג גופו העליון. הצעיר השני מוגדר במצב בינוני והוא סובל מפצעי דקירה בגפות העליונות. לאחר הענקת טיפול רפואי ראשוני במרכז הם פונו באמצעות ניידת טיפול נמרץ למרכז הרפואי לגליל שבנהריה. הרקע לאירוע נבדק.

צעיר נפצע קשה בצפון לאחר שהטרקטורון שלו עלה באש

צעיר בן 19 נפצע באורח קשה בשריפת טרקטורון, בשדה הסמוך לצומת אלונים שבעמק יזרעאל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם שבחיפה, כשהוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו, מורדם ומונשם. משטרת מחוז הצפון פתחה בחקירת הנסיבות, וטרם התבררה הסיבה להתלקחות.

טל שוסטק, חובש בכיר במד"א שטיפל בפצוע, סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו סמוך למעיין, שם ראינו צעיר בהכרה עם כוויות בכל חלקי גופו". שוסטק הוסיף כי אנשי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני, שכלל תרופות נגד כאבים, הרדמה והנשמה. "לאחר מכן פינינו אותו במצב קשה לבית החולים", אמר.

תדהמה בקולומביה: האזרחים דחו את הסכם השלום במשאל העם

הסכם השלום שנחתם בין הממשלה בקולומביה לבין המחתרת המרקסיסטית FARC נדחה על ידי האזרחים במשאל העם שנערך במדינה - זאת בניגוד לסקרים ולהערכות המוקדמות. 50.2% מהבוחרים הצביעו נגד, לעומת 49.8% שהביעו בו תמיכה - הפרש של פחות מ-63 אלף קולות מתוך 13 מיליון בוחרים. האזרחים התבקשו לסמן "כן" או "לא" בנוגע להסכם, שעליו חתומים הנשיא חואן מנואל סנטוס ומנהיג המחתרת טימוצ'נקו. השניים הבטיחו להמשיך במאמציהם לסיים את המלחמה הארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully