וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבוטלו בעזה: הבחירות המקומיות ברשות נדחו בארבעה חודשים

אבי יששכרוף וסוכנויות הידיעות

4.10.2016 / 10:50

ביממה האחרונה נשמעו קריאות מצד ועדת הבחירות המרכזית לאבו מאזן "למנוע את הפילוג", שעשוי להיווצר בעקבות ביטול הבחירות ברצועת עזה. בעקבותיהן הודיעה הממשלה הפלסטינית על דחיית הבחירות בגדה המערבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ועדת הבחירות קראה למנוע את הפילוג בעקבות ביטול הבחירות. שלטי בחירות פלסטיניים/מערכת וואלה, צילום מסך

ממשלת הרשות הפלסטינית הודיעה הבוקר (שלישי) על דחייתן של הבחירות לרשויות המקומיות בגדה המערבית בארבעה חודשים. זאת, לאחר שהחליט בית המשפט לצדק ברמאללה, המקבילה הפלסטינית לבית המשפט העליון, לקיים את הבחירות לרשויות המקומיות בגדה המערבית בלבד ולא ברצועת עזה.

אמש קראה ועדת הבחירות המרכזית של הרשות הפלסטינית ליו"ר הרשות, אבו מאזן, לדחות את הבחירות המקומיות בשישה חודשים. בהודעה רשמית שפרסמה הוועדה בדף הפייסבוק שלה, קרה לאבו מאזן "למנוע את הפילוג" שעשוי להיווצר בעקבות קיום הבחירות בגדה בלבד, ולא ברצועה. לפני כשבועיים כבד נדחו הבחירות, שהיו אמורות להתקיים ב-8 באוקטובר, לחודש נובמבר.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהיג בכיר בארגון ג'בהת א-נוסרה חוסל בתקיפה אווירית בסוריה
מצרים: כוחות הביטחון הרגו ביריות בכיר בתנועת האחים המוסלמים
המלחמה בסוריה: ארצות הברית השעתה את המגעים עם רוסיה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
ביטול הבחירות עשוי לחזק את פתח. אבו מאזן/רויטרס

בית המשפט ברמאללה החליט לבטל את הבחירות המקומיות ברצועה עקב עתירות שהוגשו נגד חוקיות קיומן, שמרביתן טענו כי הגופים המפקחים מבחינה משפטית על הליך ההצבעה משתייכים לגופים לא לגיטימיים, קרי לארגון חמאס השולט באזור. בעתירה אחרת נטען כי לא ניתן לקיים בחירות מקומיות בגדה המערבית וברצועת עזה בלי לקיים אותן במזרח ירושלים.

על אף שביטול הבחירות ברצועת עזה יוכל לחזק את אבו מאזן אם יצליח פתח לזכות ברוב במקומות מרכזיים בגדה, בתוך התנועה שוררת מחלוקת קשה בנושא. המתנגדים למהלך, טוענים כי אם לא יתקיימו בחירות ברצועת עזה, חמאס ישמור על מעמדו כדיקטטור ברצועה ולא תהיה לו סכנה משמעותית. עם זאת, פתח עלול לספוג מהלומה קשה אם חמאס יצליח בכל זאת לזכות בבחירות בכמה מהערים הגדולות ברחבי הגדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סטודנטים פלסטינים באוניברסיטת ביר זית תומכי חמאס למועצת הסטודנטים, אפריל 2009. AP
פתח יחטוף מהלומה קשה אם יפסיד לחמאס בגדה. סטודנטים תומכי חמאס בביר זית/AP

בחמאס תקפו את ההחלטה ובכירים בארגון טענו כי מדובר ב"מהלומה למאמצי האחדות הפלסטינית" ובמעשה שיחריף את הפיצול בין הגדה לעזה. למרות החשש של גורמים בפתח, הארגון צפוי לזכות ברוב המושבים של המועצות המקומיות השונות בגדה המערבית, בין היתר בזכות מנגנון ה"תזכיה", הקובע שרק רשימה אחת מתמודדת בבחירות המקומיות ברשות כזו או אחרת.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully