וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש ברמאללה קבע: הבחירות המקומיות - בגדה בלבד וללא רצועת עזה

3.10.2016 / 13:13

בית המשפט העליון הפלסטיני החליט לקיים את הבחירות המקומיות בגדה המערבית בלבד, זאת בעקבות עתירות שהוגשו אליו בגין חוקיות קיומן ברצועת עזה. בחמאס תקפו את ההחלטה: "מהלומה לאחדות הפלסטינית"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט לצדק ברמאללה, המקבילה הפלסטינית לבית המשפט העליון, החליט היום (שני) לקיים את הבחירות המקומיות בגדה המערבית בלבד, ללא רצועת עזה. זאת, בעקבות עתירות שהוגשו אליו נגד חוקיות קיומן של הבחירות ברצועה. בחמאס תקפו את ההחלטה ובכירים בארגון טענו כי מדובר ב"מהלומה למאמצי האחדות הפלסטינית" ובמעשה ש"יחריף את הפיצול בין הגדה ועזה".

לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, הבחירות צפויות להידחות לחודש נובמבר, זאת לאחר שכבר עוכבו והיו אמורות להתקיים ב-8 באוקטובר. ההחלטה לעכב את הבחירות התקבלה בבית המשפט לפני כשבועיים לנוכח דרישות שלא לערוך אותן ברצועת עזה בהיעדר מנגנון שיפוטי ראוי. ערב ההחלטה לעכב את קיום הבחירות החליטו בתי משפט ברצועה לפסול רשימות של פתח, בין היתר בחאן יונס ובבית חאנון.

עוד בוואלה! NEWS:
שנה לאינתיפאדת הבודדים: יצרה שבר דרמטי - אך לא מול ישראל
קצין פלסטיני שהתבטא נגד השתתפות אבו מאזן בהלוויית פרס נעצר
אבו מאזן באו"ם: נעלה בקרוב הצעה חדשה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון

סטודנטים פלסטינים באוניברסיטת ביר זית תומכי חמאס למועצת הסטודנטים, אפריל 2009. AP
ההחלטה עוררה זעם בארגון. סטודנטים תומכי חמאס בביר זית/AP

כאמור, העתירות שהוגשו לבית המשפט הפלסטיני עסקו בחוקיותן של הבחירות ברצועת עזה. העותרים טענו כי הגופים המפקחים מבחינה משפטית על הליך ההצבעה ברצועה משתייכים לגופים לא לגיטימיים, קרי לארגון חמאס השולט בשטח. בעתירה אחרת נטען כי לא ניתן לקיים בחירות מקומיות בגדה המערבית וברצועת עזה בלי לקיים אותן במזרח ירושלים.

על אף שהמהלך יוכל לחזק את אבו מאזן אם יצליח פתח לזכות ברוב במקומות מרכזיים בגדה, בתוך שורות התנועה שוררת מחלוקת בנוגע לכדאיות של בחירות רק באזור זה. פתח עלול לספוג מהלומה קשה אם חמאס יצליח בכל זאת לזכות בבחירות בכמה מהערים הגדולות ברחבי הגדה, והארגון האחרון כבר הציג סיכויים סבירים לנצח בחברון, בטול כרם, בקלקיליה ובטובאס שבמזרח השומרון. זאת ועוד, בפתח חוששים עוד כי אם לא יתקיימו בחירות ברצועת עזה, חמאס ישמור על מעמדו כדיקטטור ולא תהיה סכנה משמעותית למעמדו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיום הבחירות בגדה בלבד יוכל לחזק את אבו מאזן. שלטי בירות פלסטיניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות החשש של גורמים בפתח, הארגון צפוי לזכות ברוב המושבים של המועצות המקומיות השונות בגדה המערבית, בין היתר בזכות מנגנון ה"תזכיה", הקובע שרק רשימה אחת מתמודדת בבחירות המקומיות ברשות כזו או אחרת. המנגנון התקבל כבר ברוב המועצות המקומיות בגדה המערבית - 181 מועצות מתוך 353 - והרשימה המתמודדת בהן היא של פתח, או בשליטת פתח. ב-38 מועצות אחרות בוטלו כבר הבחירות לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully